lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Daan gaat vreemd

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Za, 10 Okt. 2009, 18:58    Onderwerp: Daan gaat vreemd Reageer met quote

Ja ja, vanwege een combinatie van redenen heb ik na 2 adventure's
(zowel carb als injectie) en 100.000 km m'n 990adv omgeruild voor een nieuwe overjarige SMR van 2008 , 1 van de laatste, zo niet de laatste carburateur versie.

gisteren heb ik hem opgehaald bij www.andremotors.nl .

gelijk een setje Akra's geregeld, want als je die er later bij moet kopen dan word je niet vrolijk van de prijs wink3

Hij staat nu nog in de schuur met 000001 km op de klok,
(Andre is er alleen even mee wezen tanken)
morgen zal ik hem eens uitlaten grin



smr klein2.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  43.6 KB
 Weergegeven:  8086 keer

smr klein2.jpg



_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jeremiah



Geregistreerd op: 12-6-2006
Berichten: 62

BerichtGeplaatst: Za, 10 Okt. 2009, 20:13    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi

Ik loop zelf ook erover te denken om mijn 950Adventure in te ruilen voor een 990SMT, ik rij bijna altijd op de weg, enkele keer op een onverhard pad!
Maar ben bang dat ik de vering op een SM te hard zal vinden na de Adventure; ben benieuwd naar jouw ervaring???
Misschien kan ik beter een setje Continental TrailAttack op de Adventure zetten; ik hoor dat goede resultaten op de weg geeft.

Grt FD

_________________
The desert is orange
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Za, 10 Okt. 2009, 22:43    Onderwerp: Reageer met quote

Tja vreemdgaan is meestal stiekum......en gaat ....

Ik heb twee dagen op de SMT gereden, geweldig remmen en sturen maar ook wel wat nerveus en die windhappen na 100km...ben waarschijnlijk te oud tongue3 ,

succes met je jonge ding,

Koen

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Lecram



Geregistreerd op: 21-6-2009
Berichten: 161
Woonplaats: Barendrecht

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Okt. 2009, 2:24    Onderwerp: Reageer met quote

Jeremiah schreef:
Hoi

Ik loop zelf ook erover te denken om mijn 950Adventure in te ruilen voor een 990SMT, ik rij bijna altijd op de weg, enkele keer op een onverhard pad!
Maar ben bang dat ik de vering op een SM te hard zal vinden na de Adventure; ben benieuwd naar jouw ervaring???
Misschien kan ik beter een setje Continental TrailAttack op de Adventure zetten; ik hoor dat goede resultaten op de weg geeft.

Grt FD


Ik vind de vering van de SMT nu niet bepaald hard. Nu heb ik nog nooit Adventure gereden, maar bijv. verkeersdrempels kan je heel hard nemen.

_________________
KTM SMT 990 '11, 2x Honda CB750K0 '70, 2x CB750K1 '71, CB750K2 '73 en '74
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Okt. 2009, 10:22    Onderwerp: Re: Daan gaat vreemd Reageer met quote

Daan schreef:
een nieuwe overjarige SMR van 2008 , 1 van de laatste, zo niet de laatste carburateur versie.

Toch liever carbs dan injectie huh2

_________________
RON



'23 890 SMT



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Okt. 2009, 10:23    Onderwerp: Reageer met quote

WE moeten deze fietsen eigenlijk niet met elkaar gaanzitten vergelijken,
maar soms veranderen er dingen in je leven, zoals vakanties op de motor hoeft niet meer van mij, evenals dagtoertjes met het vrouwtje achterop, allebei zaken waar de adv natuurlijk uitermate geschikt voor is.

Blijft over voor mij woon/werk verkeer en eens een funritje tussendoor,
en die "fun" factor zit volgns mij wel snor op de SMR laugh

Het "gevoel" wat ik altijd op de adv heb gehad was een beetje weg, wat ook niet zo vreemd is na 100.000km op zo een fiets.

Ik ben al eens eerder overgestapt, van adv naar duke bv, (de 1-cilinders).
dus ik weet wel wat me ongeveer te wachten staat pleased

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Okt. 2009, 10:27    Onderwerp: Re: Daan gaat vreemd Reageer met quote

dukerider schreef:
Daan schreef:
een nieuwe overjarige SMR van 2008 , 1 van de laatste, zo niet de laatste carburateur versie.

Toch liever carbs dan injectie huh2


Het maakt me eigenlijk niet zo veel uit, dit exemplaar stond toevallig bij mijn dealer stof te happen.

Ben alleen bang voor weer bevroren carburateurs de komende maanden,
maar daar weten we inmiddels al de oplossing voor tongue2

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Okt. 2009, 10:48    Onderwerp: Reageer met quote

Jeremiah schreef:
Hoi

Ik loop zelf ook erover te denken om mijn 950Adventure in te ruilen voor een 990SMT, ik rij bijna altijd op de weg, enkele keer op een onverhard pad!
Maar ben bang dat ik de vering op een SM te hard zal vinden na de Adventure; ben benieuwd naar jouw ervaring???
Misschien kan ik beter een setje Continental TrailAttack op de Adventure zetten; ik hoor dat goede resultaten op de weg geeft.

Grt FD


Als je bang bent voor te harde vering, dan moet je een SM nemen ipv een SMT,en dan de vering slapper zetten, want de sm heeft ongeveer 4 cm langere veerweg voor en achter, dat voel je ook, de sm zit gewoon hoger als de smt, ik vind dat wel prettig, maarja dat komt denk ik door mijn offroad verleden wink3

De smt zal daardoor op de snelweg stabieler zijn, mededoor de iets minder steile balhoofdhoek.

De sm vangt ook beter de klap op na een wheelie, dankzij die langere veerweg, en omdat er geen kuip op zit (minder gewicht aan de voorkant),
iets wat ik dan weer belangrijk vind laugh

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Okt. 2009, 14:49    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
Jeremiah schreef:
Hoi

Ik loop zelf ook erover te denken om mijn 950Adventure in te ruilen voor een 990SMT, ik rij bijna altijd op de weg, enkele keer op een onverhard pad!
Maar ben bang dat ik de vering op een SM te hard zal vinden na de Adventure; ben benieuwd naar jouw ervaring???
Misschien kan ik beter een setje Continental TrailAttack op de Adventure zetten; ik hoor dat goede resultaten op de weg geeft.

Grt FD


Als je bang bent voor te harde vering, dan moet je een SM nemen ipv een SMT,en dan de vering slapper zetten, want de sm heeft ongeveer 4 cm langere veerweg voor en achter, dat voel je ook, de sm zit gewoon hoger als de smt, ik vind dat wel prettig, maarja dat komt denk ik door mijn offroad verleden wink3

De smt zal daardoor op de snelweg stabieler zijn, mededoor de iets minder steile balhoofdhoek.

De sm vangt ook beter de klap op na een wheelie, dankzij die langere veerweg, en omdat er geen kuip op zit (minder gewicht aan de voorkant),
iets wat ik dan weer belangrijk vind laugh



en een beter zicht dan de adventure bij een wheelie, het lijkt wel of je in een serre zit op de adventure als je een wheelie maakt laugh
de sm en de smr halen wel het slechtste in je naar boven wink3 wink3
maar ja dat is wel weer fun laugh laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
SM-Ronald



Geregistreerd op: 19-11-2007
Berichten: 32
Woonplaats: vlaardingen

BerichtGeplaatst: Vr, 16 Okt. 2009, 15:38    Onderwerp: Reageer met quote

Daan,
Ik hoop dat je voor de akra`s niet te veel hebt betaald
Ze worden nl vanaf de importeur gratis meegegeven om van de overjarige smrs af te komen
Ik heb de mijne vorig jaar oktober gekocht en toen zaten ze er al op tegen een meerprijs van 0 euro
Je hebt trouwens niet de laatste smr
Die staat bij boonstra ( met een beetje brandschade )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif