lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Open Source boordcomputer

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
haaje
Gast





BerichtGeplaatst: Za, 27 Aug. 2005, 18:20    Onderwerp: Open Source boordcomputer Reageer met quote

Zo stille boel hier, met een aantal mensen op vakantie. Daarom maar even wat leven in de brouwerij:

Gisteren vond ik dit: de SixO een Open Source boordcomputer, die de IMO van Touratech concurrentie aandoet. Hij is in ieder geval concurrerend geprijsd (zo'n €100,= goedkoper dan de IMO's van Touratech).
In hoeverre de kwaliteit ook beter is weet ik niet, er moet nog wel wat zelf gebouwd worden om het apparaat werkend te krijgen.
Je kunt er in ieder geval aanzienlijk meer mee dan met de standaard boord-/tripcomputer van de LC8. Wat er niet in zit kun je - met wat programmeerkennis en aanschaf (helaas geen OSS) en gebruik van de juiste tools - er zelf in bouwen en weer aan anderen beschikbaar stellen.

Zo noemen ze het dimmen van de "cylinderkopbelichting" als mogelijkheid over de SixO uit te voeren en zijn er plannen om de GPS-gegevens op het apparaat af te beelden.

't Is overigens geen hapklare brok, na de bestelling kan er wel eens een aardige tijd overheen gaan voordat ze beschikbaar komen: ze worden geloof ik per 20 stuks gebouwd en de makers zijn dan ook op zoek naar een producent die het apparaat in serie kan bouwen.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif