lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

nieuw

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Chriske



Geregistreerd op: 16-6-2009
Berichten: 79
Woonplaats: De kempen

BerichtGeplaatst: Di, 16 Jun. 2009, 17:50    Onderwerp: nieuw Reageer met quote

Hey jullie,

Mijn naam is Chris en woonachtig in de "zonnige" Kempen.
Ik rij al 22 jaar met de moto maar heb nu iets wat ik nog nooit heb gehad ... een Supermoto!!!
Mijn ventje heeft zijn moto verkocht en rijdt nu met mijn vorige moto (Buell) en hij krijgt blijkbaar ook al zin in een KTM. Maar dat zal iets voor volgend jaar zijn thinking

Sinds zaterdag heb ik dus mijn spik splinternieuwe 950 SMR.
Nu heb ik gemerkt dat de achterrem bij remmen soms (luid rolleyes3 ) knarsend piept en heb begrepen dat dit wel meer voorkomt, maar wat is nu de reden?
Volgende week moet hij toch binnen voor een eerste onderhoud en kan ik het ook bij mijn dealer vragen (waar ik trouwens heel content van ben), maar ik ben toch ook wel benieuwd naar jullie antwoorden.

_________________
Greetz

Chriske
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Di, 16 Jun. 2009, 19:19    Onderwerp: Reageer met quote

welkom op het forum chris,
dat met die piepende rem, gun het even tijd, misschien verdwijnt het vanzelf, of anders met de dealer overleggen, misschien dat een zachter type remblok uitkomst brengt, en er zijn nog meer truukjes om dit op te lossen, oa kopervet tussen de zuigers en de blokken doen geloof ik, of remvoering afschuinen tegen een slijpsteen aan.

Overigens heb ik gisteren de remtang van de bracket af moeten beuken in de bankschroef, omdat 1 van de geleidepennen totaal vastgerot zat in de bracket, wat scheef afslijten van de remblokken tot gevolg had.
(geen piepen overigens).

daar in oostenrijk doen ze wel zuinig met vet, maarja dat wisten we eigenlijk al sad3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Chriske



Geregistreerd op: 16-6-2009
Berichten: 79
Woonplaats: De kempen

BerichtGeplaatst: Di, 16 Jun. 2009, 22:01    Onderwerp: Reageer met quote

Mercikes voor je antwoord.

Ik zal inderdaad geduld moeten uitoefenen en afwachten.
Ik zal blij zijn dat hij ingereden is. Het is de eerste keer dat ik een nieuwe moto heb en geen tweedehands wacko

Maar ik ben in ieder geval verkocht aan de rijstijl.
Wij hebben veel kennissen die met een HD rijden (heb er trouwens ook zelf mee gereden) en geniet wel van hun blik als ze mijn KTM zien. Ofwel is het vol bewondering, ofwel met een blik van licht afgrijzen grin2
In geval van het laatste heb ik dan wel een antwoord klaar ... Mijn moto is voor mensen die meer willen dan alleen maar rechtdoor rijden laugh3

_________________
Greetz

Chriske
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Chriske



Geregistreerd op: 16-6-2009
Berichten: 79
Woonplaats: De kempen

BerichtGeplaatst: Za, 25 Jul. 2009, 21:59    Onderwerp: Reageer met quote

Voila, ik heb de kaap van 2000 km. overschreden en heb bij het eerste onderhoud de remblokjes wat laten bijwerken. Het is beter, maar het piepen is nog niet volledig weg ... maar ik heb er inderdaad mee leren leven.
Mijn man zijn SMR heeft nu hetzelfde "probleem". Bij zijn eerste onderhoud (volgende week) zullen zijn remblokjes ook onder handen worden genomen. Maar hij zal er ook mee moeten leren leven laugh

_________________
Greetz

Chriske
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
bompie



Geregistreerd op: 15-7-2005
Berichten: 545
Woonplaats: schelle , belgie

BerichtGeplaatst: Do, 30 Jul. 2009, 10:30    Onderwerp: Reageer met quote

jaja dat ken ik ....op mijn smr staan al meer dan 20000 km op en mijn achter rem piept ook nog altijd.....met kopervet is het wa beter maar het komt gewoonlijk terug......dus wen er maar aan........ laugh laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Avalanche



Geregistreerd op: 3-6-2008
Berichten: 19
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Vr, 31 Jul. 2009, 8:20    Onderwerp: Reageer met quote

hoi, de achterrem van mijn smr doet het ook (nog steeds, wel minder). Hoe is het met jullie voorrem? die voorrem van mij is verbeterd na extra kopervet en het afschuinen van de blokken maar af en toe hoor ik hem nog wel...
groeten

_________________
No Risk, No Fun !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Chriske



Geregistreerd op: 16-6-2009
Berichten: 79
Woonplaats: De kempen

BerichtGeplaatst: Vr, 31 Jul. 2009, 10:09    Onderwerp: Reageer met quote

Avalanche schreef:
hoi, de achterrem van mijn smr doet het ook (nog steeds, wel minder). Hoe is het met jullie voorrem? die voorrem van mij is verbeterd na extra kopervet en het afschuinen van de blokken maar af en toe hoor ik hem nog wel...
groeten


Onze voorrem piept (gelukkig) niet.

_________________
Greetz

Chriske
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
bompie



Geregistreerd op: 15-7-2005
Berichten: 545
Woonplaats: schelle , belgie

BerichtGeplaatst: Vr, 31 Jul. 2009, 12:03    Onderwerp: Reageer met quote

daar heb ik bij mijn 2 ktm,s 950 sm en 950 smr nooit iets aan gehoord !! 2thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif