Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Koen
Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Ma, 29 Jun. 2009, 18:07 Onderwerp: |
|
|
Heb net een nieuwe achterband en nu trek te de motor (bij lossen handen) lichtjes naar links. Achterwiel lijkt recht te zitten (volgend ketting spaners),
Groeten Koen _________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 29 Jun. 2009, 19:43 Onderwerp: |
|
|
slinger probleem kan voorkomen uit meerdere oorzaken. De motor is er gewoon gevoelig voor.
- slecht gebalanceerd wiel (zowel voor als achter!)
- foutieve sporing (achterwiel en vooriwel in 1 lijn: Vertrouw NIET op de kettingspaner aanduiding, die is zeker niet 100% nauwkeurig)
- te lage bandenspanning
-'scheef' opgelegde band of beschadigde band... of slechte band natuurlijk :-/
- putje in balhoofdlagers (zo weinig dat je het niet zomaar voelt, en toch al genoeg is!
Het is voor een heel groot deel op te lossen door het balhoofd gewoon iets strakker aan te zetten (Centrale moer 20 a 25nm; met de kroonplaat los natuurlijk).
Dat lijkt strak, maar tijdens het rijden komen hier veel grotere krachten op: Het is een soort voorspanning. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
RobbieV
Geregistreerd op: 13-5-2008 Berichten: 42
|
Geplaatst: Zo, 12 Jul. 2009, 12:30 Onderwerp: 990 Adventure R |
|
|
Ik rijd sinds enige tijd de Adventure 990 R. Is toch iets hoger dan de 2003 S versie. De vering is beduidend harder. De motor trilt minder en nu het belangrijkste..........geen koelvloeistof problematieken die ik met mijn oude S had. Meer power dat wel maar mis de carburatie wel. (waarschijnlijk niet in de herfst en voorjaar). Hij rijdt wel wat zoekeriger bij hogere snelheden. Maar dat komt denk ik omdat de motor het dan naar zijn zin heeft. Ik hou het op kwispelen............dat weet ik zeker denk ik. De AKRA's met zonder DB gedoe zijn VEEEEEETTTTTTT! |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Ma, 13 Jul. 2009, 13:46 Onderwerp: Re: 990 Adventure R |
|
|
RobbieV schreef: | Ik rijd sinds enige tijd de Adventure 990 R. Is toch iets hoger dan de 2003 S versie. De vering is beduidend harder. |
dit verbaast mij, de veerweg is toch hetzelfde als de 2003-S ?
nl 265mm voor en achter.
ik kan me voorstellen dat als de vering harder afgesteld is dit dan hoger aanvoelt, maar dat kun je bij een 2003 ook doen (of zit er een hardere veer in een 2009?). _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 13 Jul. 2009, 23:17 Onderwerp: |
|
|
He daar zeg je wat!!
Je kunt nu voor de R 3 veren krijgen (zie OEM-partfiche bij ktmworld.com):
4.6, 4.8 en 5.0 N/mm
2003/4/5 - 4.6 N/mm veer!
vraag is welke je nu standaard krijgt in europa! kan goed zijn dat duie dus harder is, en dat zou een goeie zaak zijn voor de R!! _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
|