lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Adventure 2004 vs 2009
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Jun. 2009, 18:07    Onderwerp: Reageer met quote

Heb net een nieuwe achterband en nu trek te de motor (bij lossen handen) lichtjes naar links. Achterwiel lijkt recht te zitten (volgend ketting spaners),

Groeten Koen

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Jun. 2009, 19:43    Onderwerp: Reageer met quote

slinger probleem kan voorkomen uit meerdere oorzaken. De motor is er gewoon gevoelig voor.

- slecht gebalanceerd wiel (zowel voor als achter!)

- foutieve sporing (achterwiel en vooriwel in 1 lijn: Vertrouw NIET op de kettingspaner aanduiding, die is zeker niet 100% nauwkeurig)

- te lage bandenspanning

-'scheef' opgelegde band of beschadigde band... of slechte band natuurlijk :-/

- putje in balhoofdlagers (zo weinig dat je het niet zomaar voelt, en toch al genoeg is!


Het is voor een heel groot deel op te lossen door het balhoofd gewoon iets strakker aan te zetten (Centrale moer 20 a 25nm; met de kroonplaat los natuurlijk).

Dat lijkt strak, maar tijdens het rijden komen hier veel grotere krachten op: Het is een soort voorspanning.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
RobbieV



Geregistreerd op: 13-5-2008
Berichten: 42

BerichtGeplaatst: Zo, 12 Jul. 2009, 12:30    Onderwerp: 990 Adventure R Reageer met quote

Ik rijd sinds enige tijd de Adventure 990 R. Is toch iets hoger dan de 2003 S versie. De vering is beduidend harder. De motor trilt minder en nu het belangrijkste..........geen koelvloeistof problematieken die ik met mijn oude S had. Meer power dat wel maar mis de carburatie wel. (waarschijnlijk niet in de herfst en voorjaar). Hij rijdt wel wat zoekeriger bij hogere snelheden. Maar dat komt denk ik omdat de motor het dan naar zijn zin heeft. Ik hou het op kwispelen............dat weet ik zeker denk ik. De AKRA's met zonder DB gedoe zijn VEEEEEETTTTTTT! thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Ma, 13 Jul. 2009, 13:46    Onderwerp: Re: 990 Adventure R Reageer met quote

RobbieV schreef:
Ik rijd sinds enige tijd de Adventure 990 R. Is toch iets hoger dan de 2003 S versie. De vering is beduidend harder.


dit verbaast mij, de veerweg is toch hetzelfde als de 2003-S ?
nl 265mm voor en achter.

ik kan me voorstellen dat als de vering harder afgesteld is dit dan hoger aanvoelt, maar dat kun je bij een 2003 ook doen (of zit er een hardere veer in een 2009?).

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 13 Jul. 2009, 23:17    Onderwerp: Reageer met quote

He daar zeg je wat!!

Je kunt nu voor de R 3 veren krijgen (zie OEM-partfiche bij ktmworld.com):

4.6, 4.8 en 5.0 N/mm

2003/4/5 - 4.6 N/mm veer!

vraag is welke je nu standaard krijgt in europa! kan goed zijn dat duie dus harder is, en dat zou een goeie zaak zijn voor de R!!

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif