Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Zo, 14 Jun. 2009, 0:02 Onderwerp: Re: OER |
|
|
Onno schreef: | Tsja,
Zoveel mensen zoveel meningen. De 1 zegt dat een viertakt veel aandacht eist, de andere zegt dit voor een tweetakt
Volgens mij hoef je echt niet om de 15-20 uur de zuiger te wisselen. Ik weet nagenoeg zeker dat degene die meedeed op een 300 exc tijdens de OER geen zuiger heeft gewisseld. Dit was zeker meer dan 50 uur. Ligt natuurlijk ook helemaal aan de mate van belasting. Rally rijden in deze vorm is niet de meest belastende manier voor je motor. Maar ook van anderen hoor ik dat je makkelijk 100 uur met een zuiger kan doen van een 300 exc.
Ach ja, vooralsnog nog dagdromen, eerst LC8 weer netjes maken, dan eens rustig rijden en kijken.
Onno |
je hebt wel gelijk van die 15 a 20 uur ik had het eigenlijk over cross
enduro is wel minder belastend maar 100 uur ik zou het je niet aanraden
als hij vast loopt dat loopt hij goed vast en daar heb je bij een 2takt sneller last van als bij een 4takt,
wat bedoel je eigenlijk met aandacht aan een 4takt ???
filters wisselen moet je bij allebij
mijn exc heeft 37000km gelopen met dezelfde zuiger en maar 2 keer kleppen gesteld
ik heb wel een aangepaste olie pomp ivm mijn lange wheelie's |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 14 Jun. 2009, 10:27 Onderwerp: |
|
|
een 300EXC 2 takt is een super mooie motor, rijdt heel soepel, echt niet te vergelijken met de 'oude' tweetakts. Je kunt er perfect laag mee in de toeren soepeltjes rijden: Ik denk dat je dat bij de oer wel gezien hebt.
En dan gaat zo'n zuiger ook best 20.000km mee durf ik te wedden (en misschien wel 40dkm).
Wat wel anders blijft: Een 4takt heeft een veel solider koppel onderin: het stampt gewoon wel lekker door.
Maar euh: Je moet het gewoon zelf allemaal een keertje proberen als je wil he!
Onno: Je mag mijn 525 natuurlijk best eens proberen bij een of ander ritje. (knmv, MON: gewoon een keertje een daglicentie kopen). of bij een ARM crossbaandagje , als er nog eentje komt _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 27 Jun. 2009, 12:24 Onderwerp: |
|
|
http://www.topspeedtv.nl/bekijken.php?id=388
met speciale actie van Mosseltje
ps: Dat circuit reclameblok moet je effe door heen kijken, daarna komt nog meer OER. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Mosseltje
Geregistreerd op: 16-3-2008 Berichten: 185 Woonplaats: Breda
|
Geplaatst: Di, 30 Jun. 2009, 18:42 Onderwerp: |
|
|
Haha, op een of andere manier wist ik dat dit stukje erin zou zitten.
Toch wel weer erg leuk om terug te zien. _________________ Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !
Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak......... |
|
Naar boven |
|
|
KTM_FAN
Geregistreerd op: 19-2-2008 Berichten: 321
|
Geplaatst: Di, 30 Jun. 2009, 21:35 Onderwerp: OER |
|
|
LACHUUHHH !!
Nou ja, toch wel aardig wat LCactie in de filmpies. Tim met zijn modderspatbord. Mossel met een gave wipe out.
Ik en Jasja wel ergens te zien voor de kenner maar mag geen naam hebben. en voor de rest waren er geen LC8 ten toch ?
'T was een gave rally !! je geniet er ook nog lekker lang van na....
Onno _________________ KTM-FAN |
|
Naar boven |
|
|
Rolf
Geregistreerd op: 27-5-2007 Berichten: 93 Woonplaats: Randstad
|
Geplaatst: Ma, 6 Jul. 2009, 22:46 Onderwerp: |
|
|
Nog over de nieuwe Husaberg's:
80% van de onderdelen zijn gewoon KTM, de onderdeelnummers zijn gelukkig ook gelijk (Husa 09 = EXC 08). |
|
Naar boven |
|
|
Mosseltje
Geregistreerd op: 16-3-2008 Berichten: 185 Woonplaats: Breda
|
Geplaatst: Vr, 10 Jul. 2009, 14:18 Onderwerp: |
|
|
KTM komt pas in 2012 met een soort gelijk blok in de EXC's.
Yamaha schijnt ook gevorderd te zijn met een testmodel met een soort gelijk blok.
Zojuist bij Lemmens geweest en heeft me een erg aantrekkelijk aanbod gedaan voor de 570FE.
Volgend jaar komt er ook nog een 390 blok versie beschikbaar en een 570 SM variant.
Wel raar dat de 390, 450 en de 570 allemaal even zwaar wegen en de prijs nauwelijks verschilt. Ook de onderdelen zijn het zelfde. Waarom zou je dan voor een 390 of 450 gaan als je ook een 570 kunt krijgen. Verschil zit hem alleen in de vermogen die tot je beschikking staat. _________________ Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !
Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak......... |
|
Naar boven |
|
|
TRX
Geregistreerd op: 30-5-2009 Berichten: 234 Woonplaats: de westhoek
|
Geplaatst: Za, 11 Jul. 2009, 13:21 Onderwerp: |
|
|
Mosseltje schreef: |
Wel raar dat de 390, 450 en de 570 allemaal even zwaar wegen en de prijs nauwelijks verschilt. Ook de onderdelen zijn het zelfde. Waarom zou je dan voor een 390 of 450 gaan als je ook een 570 kunt krijgen. Verschil zit hem alleen in de vermogen die tot je beschikking staat. |
Omdat niet iedereen overweg kan met het vermogen van een 570....
Een 390 zal voor een beginner veel makkelijker (en beter) zijn . _________________ Voor al uw foto's : www.im-design.be |
|
Naar boven |
|
|
Mosseltje
Geregistreerd op: 16-3-2008 Berichten: 185 Woonplaats: Breda
|
Geplaatst: Za, 11 Jul. 2009, 15:28 Onderwerp: |
|
|
TRX schreef: | Mosseltje schreef: |
Wel raar dat de 390, 450 en de 570 allemaal even zwaar wegen en de prijs nauwelijks verschilt. Ook de onderdelen zijn het zelfde. Waarom zou je dan voor een 390 of 450 gaan als je ook een 570 kunt krijgen. Verschil zit hem alleen in de vermogen die tot je beschikking staat. |
Omdat niet iedereen overweg kan met het vermogen van een 570....
Een 390 zal voor een beginner veel makkelijker (en beter) zijn . |
Zelfs dan snap ik het nog niet.
Je hebt namelijk een map switch waarin je de mapping van de EFI kunt verzetten. In stand 1 schijnt de 570 erg tam te zijn. _________________ Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !
Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak......... |
|
Naar boven |
|
|
TRX
Geregistreerd op: 30-5-2009 Berichten: 234 Woonplaats: de westhoek
|
Geplaatst: Za, 11 Jul. 2009, 18:45 Onderwerp: |
|
|
Dat wist ik niet .
Maar ik weet voor mezelf dat ik voor op circuit nooit geen 1.000cc viercilinder zal kopen (bv R1 of zx-10r) omdat die te krachtig zijn...
Je bent dan meer bezig met de moto in bedwang te houden dan met het rijden zelf en het circuit/parcours . _________________ Voor al uw foto's : www.im-design.be |
|
Naar boven |
|
|
|