lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Garantiewerkzaamheden alleen bij verkoper?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lecram



Geregistreerd op: 21-6-2009
Berichten: 161
Woonplaats: Barendrecht

BerichtGeplaatst: Do, 2 Jul. 2009, 15:09    Onderwerp: Garantiewerkzaamheden alleen bij verkoper? Reageer met quote

Als er een garantiegeval is, kan die dan alleen worden uitgevoerd bij de dealer waar de motor is gekocht of ook bij een andere dealer (uiteraard officieel KTM)?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Olaf



Geregistreerd op: 9-6-2009
Berichten: 64
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Do, 2 Jul. 2009, 16:18    Onderwerp: Reageer met quote

Net mijn adventure 990R opgehaald in duitsland en dus ook even verdiept in de garatie , in de garantie bepalingen staat dat het wereldwijd is .
Dit werd ook door de duitse dealer zo uitgelegd , je kan dus zelfs in het buitenland een garantie geval laten verhelpen .
Je kunt dus ook gewoon van dealer wisselen .
Is ook wel logisch anders zou je dus na een verhuizing met de gebakken peren Zitten .
Groeten Olaf
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 2 Jul. 2009, 20:04    Onderwerp: Reageer met quote

klopt. Bij iedere officiele Dealer.

Registratie van onderhoud en ktm-modificaties wordt bijgehouden op een centraal computer systeem.

Dus iedere dealer kan ook precies zien wat er waar aan de motor gebeurd is (of iig afgetekend is..)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
LeBlanc



Geregistreerd op: 15-8-2008
Berichten: 46
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

BerichtGeplaatst: Do, 2 Jul. 2009, 21:32    Onderwerp: Reageer met quote

Heb dezelfde ervaring gehad. Kleine beurt uit laten voeren bij Verpalen en een garantie gevalletje meteen daar afgehandeld. De motor is daar niet gekocht. Geen probleem...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Johan



Geregistreerd op: 28-2-2005
Berichten: 544
Woonplaats: Hengelo (ov)

BerichtGeplaatst: Do, 2 Jul. 2009, 22:36    Onderwerp: Reageer met quote

Toch moet je hier niet te makkelijk over denken. Het is namelijk zo dat de meeste merken ook KTM voor de reparatie van garantie gavalletje X een vooraf bepaalt aantal uren krijgen. Vaak is dit te weinig en als ze nu zelf de motor hebben mogen verkopen hebben ze daar hun marge op gehad. Door die marge ontstaat er een goodwill naar jou als hun klant toe. Als je die goodwill er niet is doen ze vaak moeilijk.
Ik heb een keer te horen gekregen dat die al wel wisten dat ze tekort zouden komen in het aantal uren dat KTM voor die reparatie hun zou betalen terwijl ze nog net eens wisten wat het probleem was laat staan hoe lang ze er over zouden doen.
Kortom wees duidelijk naar elkaar om misverstanden te voorkomen

Groet Johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Olaf



Geregistreerd op: 9-6-2009
Berichten: 64
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Vr, 3 Jul. 2009, 0:13    Onderwerp: Reageer met quote

Ik begrijp je verhaal johan , maar dan zou ik ze toch een keer het garantie boekje laten lezen , daar staat het gewoon worldwide .
Lijkt met toch duidelijk .
Olaf
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ouwegeert



Geregistreerd op: 30-6-2008
Berichten: 240
Woonplaats: zuidbroek

BerichtGeplaatst: Vr, 3 Jul. 2009, 10:34    Onderwerp: Reageer met quote

Wie controleert of de modificatie's volgens de regels worden uitgevoerd?
Mijn recente ervaring met de 2003 Adventure 950 hebben mij van het hele verhaal met betrekking tot de up-date's niet erg overtuigd. Als na 5 jaar blijkt dat de werkzaamheden niet (of niet naar behoren) zijn uitgevoerd (wel afgetekend), moet de dealer, in dit geval niet de 1e verkoper(dus geen handels marge), er voor bloeden. KTM leverde wel de krukas, maar de rest van de onderdelen zoals een vliegwiel (uiteraard ook beschadigd en al helemaal geen uren ca€1500) komen voor rekening van de dienstdoende dealer.
Hulde voor Mulders Motoren die dit alles keurig opgelost heeft. Schande dat de fabriek een overduidelijke fabrieksfout niet volledig herstelde. Ik weet wel dat er 3 jaar garantie heeft gegolden, maar sommige mensen gebruiken een motor alleen voor ontspanning, en maken dus weinig km's. Het heeft even geduurd voor ik uiteindelijk toch weer voor een KTM heb gekozen. Ik heb nu 4maanden garantie van de dealer gekregen, maar ben ervan overtuigd dat de fabriek mij niet gaat steunen als er iets kapot gaat. Ondanks het extreem lage kmtrage bij koop ( 1295). Eigenlijk zou het per geval beoordeeld moeten worden door een onafhankelijk insttituut of er al of niet van wanprestatie sprake is. Ik vind het nl niet logisch dat een vliegwiel los komt na 24000km! En nogmaals met dank aan MM ben ik er zonder scheur in de broek vanaf gekoemn, maar dat had eigenlijk de fabriek moeten oplossen!!

Zo dat zat hoog... veryangry2 veryangry2 en moest er even uit. Nu geniet ik van elke km met de 'nieuwe' S grin3 grin3 Ieder nadeel heb z'n voordeel......

_________________
Nait soezen, mor deurbroezen!

Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 4 Jul. 2009, 11:33    Onderwerp: Reageer met quote

op zich is het wel zo dat KTM dealers op de vingers tikt als blijkt dat modificaties wel afgetekend zijn maar niet doorgevoerd.

Ik denk dat o.a. daardoor veel 'safe'motorzaken, die in het begin ook ktm dealer (lees dozenschuiver) waren, destijd hun dealerschap kwijt geraakt zijn.

Dealer klagen altijd over te weinig uren: Ik kan dat niet beoordelen, zij verdienen ook weer met een goed geholpen klant... iig is KTM er niet erg scheutig mee.

Individuele gevallen zouden ze natuurlijk moeten bekijken, maarja.. dat kost tijd en geld en gebeurt vaak slechts als er een rechtzaak aangespannen wordt. Wettelijk heb je natuurlijk meer dan 3 jaar garantie: Je mag immers verwachten dat een motor van 4 jaar oud met 25dkm niet dit soort gebreken vertoont, als er niet aan geknoeid is.

Dit geldt voor alle apparaten, auto's etc... maarja claim het maar eens?!

Anyway: Ik denk dat het, idd met dank aan MM, heel netjes is opgelost.


Laten wij dan maar zorgen dat de goeie dealers ook de credits krijgen: Dan komt dat vanzelf terug bij ktm oostenrijk.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
ouwegeert



Geregistreerd op: 30-6-2008
Berichten: 240
Woonplaats: zuidbroek

BerichtGeplaatst: Ma, 6 Jul. 2009, 9:24    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad Gerben, ze hebben het keurig opgelost. Ook denk ik dat als je een rechtzaak aanspant de relatie behoorlijk verstoord is. En als je hier in het noorden KTM wilt rijden zul je vrijwel altijd bij MM terug komen.
Zij hebben er in iedergeval alles aan gedaan om mij als klant tevreden te stellen, en dat is gelukt thumbsup .
Het is wel te hopen dat ze niet te veel van zulke gevalletjes te verduren krijgen, want dan is het moeilijk zaken doen.

Ik vind het trouwens wel een gemiste kans voor KTM. Het is voor een fabriek erg simpel op te lossen, en ze kweken er een hoop goodwill mee.
Als je BMW rijders spreekt met een breed scala aan elektronische problemen, hoor je altijd dat ze voortreffelijk geholpen zijn! En snel! Dat is een reden om weer een BMW te kopen! Ondanks een slechte ervaring. Dat snelle heb ik wel een beetje gemist. Eerst werd er steeds maar gezocht naar een verhaal mogelijkheid, terwijl dat toch niet mijn probleem was. OK, ik had een leenmotor, maar daar heb ik dan ook 2,5 mnd op gereden, en dat was niet de motor van mijn keus.......Waarom kocht ik eigenlijk weer een Katie... huh ........
Oja dat rijdt met afstand het beste idea2 grin

Nogmaals bedankt voor de morele steun hier!

Groet Wout.

_________________
Nait soezen, mor deurbroezen!

Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif