Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Lecram
Geregistreerd op: 21-6-2009 Berichten: 161 Woonplaats: Barendrecht
|
Geplaatst: Do, 2 Jul. 2009, 15:09 Onderwerp: Garantiewerkzaamheden alleen bij verkoper? |
|
|
Als er een garantiegeval is, kan die dan alleen worden uitgevoerd bij de dealer waar de motor is gekocht of ook bij een andere dealer (uiteraard officieel KTM)? |
|
Naar boven |
|
|
Olaf
Geregistreerd op: 9-6-2009 Berichten: 64 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Do, 2 Jul. 2009, 16:18 Onderwerp: |
|
|
Net mijn adventure 990R opgehaald in duitsland en dus ook even verdiept in de garatie , in de garantie bepalingen staat dat het wereldwijd is .
Dit werd ook door de duitse dealer zo uitgelegd , je kan dus zelfs in het buitenland een garantie geval laten verhelpen .
Je kunt dus ook gewoon van dealer wisselen .
Is ook wel logisch anders zou je dus na een verhuizing met de gebakken peren Zitten .
Groeten Olaf |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 2 Jul. 2009, 20:04 Onderwerp: |
|
|
klopt. Bij iedere officiele Dealer.
Registratie van onderhoud en ktm-modificaties wordt bijgehouden op een centraal computer systeem.
Dus iedere dealer kan ook precies zien wat er waar aan de motor gebeurd is (of iig afgetekend is..) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
LeBlanc
Geregistreerd op: 15-8-2008 Berichten: 46 Woonplaats: Alphen aan den Rijn
|
Geplaatst: Do, 2 Jul. 2009, 21:32 Onderwerp: |
|
|
Heb dezelfde ervaring gehad. Kleine beurt uit laten voeren bij Verpalen en een garantie gevalletje meteen daar afgehandeld. De motor is daar niet gekocht. Geen probleem... |
|
Naar boven |
|
|
Johan
Geregistreerd op: 28-2-2005 Berichten: 544 Woonplaats: Hengelo (ov)
|
Geplaatst: Do, 2 Jul. 2009, 22:36 Onderwerp: |
|
|
Toch moet je hier niet te makkelijk over denken. Het is namelijk zo dat de meeste merken ook KTM voor de reparatie van garantie gavalletje X een vooraf bepaalt aantal uren krijgen. Vaak is dit te weinig en als ze nu zelf de motor hebben mogen verkopen hebben ze daar hun marge op gehad. Door die marge ontstaat er een goodwill naar jou als hun klant toe. Als je die goodwill er niet is doen ze vaak moeilijk.
Ik heb een keer te horen gekregen dat die al wel wisten dat ze tekort zouden komen in het aantal uren dat KTM voor die reparatie hun zou betalen terwijl ze nog net eens wisten wat het probleem was laat staan hoe lang ze er over zouden doen.
Kortom wees duidelijk naar elkaar om misverstanden te voorkomen
Groet Johan |
|
Naar boven |
|
|
Olaf
Geregistreerd op: 9-6-2009 Berichten: 64 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Vr, 3 Jul. 2009, 0:13 Onderwerp: |
|
|
Ik begrijp je verhaal johan , maar dan zou ik ze toch een keer het garantie boekje laten lezen , daar staat het gewoon worldwide .
Lijkt met toch duidelijk .
Olaf |
|
Naar boven |
|
|
ouwegeert
Geregistreerd op: 30-6-2008 Berichten: 240 Woonplaats: zuidbroek
|
Geplaatst: Vr, 3 Jul. 2009, 10:34 Onderwerp: |
|
|
Wie controleert of de modificatie's volgens de regels worden uitgevoerd?
Mijn recente ervaring met de 2003 Adventure 950 hebben mij van het hele verhaal met betrekking tot de up-date's niet erg overtuigd. Als na 5 jaar blijkt dat de werkzaamheden niet (of niet naar behoren) zijn uitgevoerd (wel afgetekend), moet de dealer, in dit geval niet de 1e verkoper(dus geen handels marge), er voor bloeden. KTM leverde wel de krukas, maar de rest van de onderdelen zoals een vliegwiel (uiteraard ook beschadigd en al helemaal geen uren ca€1500) komen voor rekening van de dienstdoende dealer.
Hulde voor Mulders Motoren die dit alles keurig opgelost heeft. Schande dat de fabriek een overduidelijke fabrieksfout niet volledig herstelde. Ik weet wel dat er 3 jaar garantie heeft gegolden, maar sommige mensen gebruiken een motor alleen voor ontspanning, en maken dus weinig km's. Het heeft even geduurd voor ik uiteindelijk toch weer voor een KTM heb gekozen. Ik heb nu 4maanden garantie van de dealer gekregen, maar ben ervan overtuigd dat de fabriek mij niet gaat steunen als er iets kapot gaat. Ondanks het extreem lage kmtrage bij koop ( 1295). Eigenlijk zou het per geval beoordeeld moeten worden door een onafhankelijk insttituut of er al of niet van wanprestatie sprake is. Ik vind het nl niet logisch dat een vliegwiel los komt na 24000km! En nogmaals met dank aan MM ben ik er zonder scheur in de broek vanaf gekoemn, maar dat had eigenlijk de fabriek moeten oplossen!!
Zo dat zat hoog... en moest er even uit. Nu geniet ik van elke km met de 'nieuwe' S Ieder nadeel heb z'n voordeel...... _________________ Nait soezen, mor deurbroezen!
Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 4 Jul. 2009, 11:33 Onderwerp: |
|
|
op zich is het wel zo dat KTM dealers op de vingers tikt als blijkt dat modificaties wel afgetekend zijn maar niet doorgevoerd.
Ik denk dat o.a. daardoor veel 'safe'motorzaken, die in het begin ook ktm dealer (lees dozenschuiver) waren, destijd hun dealerschap kwijt geraakt zijn.
Dealer klagen altijd over te weinig uren: Ik kan dat niet beoordelen, zij verdienen ook weer met een goed geholpen klant... iig is KTM er niet erg scheutig mee.
Individuele gevallen zouden ze natuurlijk moeten bekijken, maarja.. dat kost tijd en geld en gebeurt vaak slechts als er een rechtzaak aangespannen wordt. Wettelijk heb je natuurlijk meer dan 3 jaar garantie: Je mag immers verwachten dat een motor van 4 jaar oud met 25dkm niet dit soort gebreken vertoont, als er niet aan geknoeid is.
Dit geldt voor alle apparaten, auto's etc... maarja claim het maar eens?!
Anyway: Ik denk dat het, idd met dank aan MM, heel netjes is opgelost.
Laten wij dan maar zorgen dat de goeie dealers ook de credits krijgen: Dan komt dat vanzelf terug bij ktm oostenrijk. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
ouwegeert
Geregistreerd op: 30-6-2008 Berichten: 240 Woonplaats: zuidbroek
|
Geplaatst: Ma, 6 Jul. 2009, 9:24 Onderwerp: |
|
|
Inderdaad Gerben, ze hebben het keurig opgelost. Ook denk ik dat als je een rechtzaak aanspant de relatie behoorlijk verstoord is. En als je hier in het noorden KTM wilt rijden zul je vrijwel altijd bij MM terug komen.
Zij hebben er in iedergeval alles aan gedaan om mij als klant tevreden te stellen, en dat is gelukt .
Het is wel te hopen dat ze niet te veel van zulke gevalletjes te verduren krijgen, want dan is het moeilijk zaken doen.
Ik vind het trouwens wel een gemiste kans voor KTM. Het is voor een fabriek erg simpel op te lossen, en ze kweken er een hoop goodwill mee.
Als je BMW rijders spreekt met een breed scala aan elektronische problemen, hoor je altijd dat ze voortreffelijk geholpen zijn! En snel! Dat is een reden om weer een BMW te kopen! Ondanks een slechte ervaring. Dat snelle heb ik wel een beetje gemist. Eerst werd er steeds maar gezocht naar een verhaal mogelijkheid, terwijl dat toch niet mijn probleem was. OK, ik had een leenmotor, maar daar heb ik dan ook 2,5 mnd op gereden, en dat was niet de motor van mijn keus.......Waarom kocht ik eigenlijk weer een Katie... ........
Oja dat rijdt met afstand het beste
Nogmaals bedankt voor de morele steun hier!
Groet Wout. _________________ Nait soezen, mor deurbroezen!
Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06. |
|
Naar boven |
|
|
|