lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

waarde na 2 jaar

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
raymond



Geregistreerd op: 21-7-2005
Berichten: 118
Woonplaats: hoogezand ( gr )

BerichtGeplaatst: Za, 13 Jun. 2009, 9:15    Onderwerp: waarde na 2 jaar Reageer met quote

verbeeld ik het me of zakt de waarde van een ktm sneller als bv een japans merk
de mijne is 2 jaar oud ( adventure 990 s) en kreeg een offerte van een verzekering maatschappij dat de dagwaarde nog 7100 euri was

wat zou een rieele waarde zijn( verkoopwaarde ) na 2 jaar dachten jullie

gr raymond

_________________
lc8 rijder
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
roflastc



Geregistreerd op: 11-11-2008
Berichten: 258
Woonplaats: Leiden

BerichtGeplaatst: Za, 13 Jun. 2009, 19:47    Onderwerp: Re: waarde na 2 jaar Reageer met quote

raymond schreef:
verbeeld ik het me of zakt de waarde van een ktm sneller als bv een japans merk
de mijne is 2 jaar oud ( adventure 990 s) en kreeg een offerte van een verzekering maatschappij dat de dagwaarde nog 7100 euri was

wat zou een rieele waarde zijn( verkoopwaarde ) na 2 jaar dachten jullie

gr raymond


Je moet eens een marktplaats bieding proberen :P

Overigens gaan verzekeringen op afschrijving natuurlijk en niet op de waarde die men denkt dat het ding heeft. 10K vragen voor een apparaat met 30K op de teller is imo gestoord. Gelukkig zijn de prijzen flink aan eht dalen nu iedereen z'n ouwe inruilt voor een R. Marktwerking enzo.

_________________
Ghetto neger uit het Gooi.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Vutter



Geregistreerd op: 18-4-2009
Berichten: 14
Woonplaats: Twente

BerichtGeplaatst: Za, 13 Jun. 2009, 23:14    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb voor mijn 6jaar oude 950ADV met 60000km meer gehad.
_________________
ADV 990 2009
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Za, 13 Jun. 2009, 23:40    Onderwerp: Reageer met quote

Vutter schreef:
Ik heb voor mijn 6jaar oude 950ADV met 60000km meer gehad.


meer als wat ????? maar ja als je een duts vind met veel geld laugh
maar ze hebben het over verzekerings waarde en verkoop waarde
en de verzekerings waarde licht altijd 2 a 3000 euri lager dan de dag waarde
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 14 Jun. 2009, 10:37    Onderwerp: Reageer met quote

7000 euro voor een 2 jaar oude motor van bijna 14000 nieuw is natuurlijk belachelijk. Maar goed, dagwaarde van de verzekering is natuurlijk ook iets anders dan marktwaarde.
(ps.: Er zijn ook verzekeringen die gewoon verzekeren voor het bedrag wat jij opgeeft aan waarde).

KTM zakt denk ik de eerste 2 a 3 jaar vrij snel: Mensen hebben toch nog niet zo veel vertrouwen in het merk, en na 2 of 3 jaar is de garantietermijn voorbij. (maar 1/2 rpijs na 2 jaar slaat natuurlijk nergens op.)

Alles ook een beetje afhakelijk van evt accesoires etc.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Zo, 14 Jun. 2009, 11:24    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Alles ook een beetje afhakelijk van evt accesoires etc.


Mja...accessoires zijn m.i. geen pluspunt als je een motor wil verkopen, en dan denk ik specifiek aan de meerwaarde die je er graag zou aanhangen.

Veel mensen zijn totaal niet geïnteresseerd in accessoires (heb ik het niet over een kofferset bvb). Als je een fiets hebt die bvb standaard nog 8000€ waard kan zijn en daar zitten wat dingen op -valbeugels, verwarmde handvatten, een speciaal zadeltje, een stuurverhoger, extra lampen, een carbon dekseltje enfin noem maar op- dan zie je dikwijls dat de eigenaar daar nog 9000 of meer van probeert te halen.

Ben je veel beter af om al die prul eraf te gooien, de motor zo origineel mogelijk te zetten en het prul apart te verkopen. Daar haal je het meest geld van terug. Probeer trouwens ook maar eens uit bij een dealer, als je daar een prijsbepaling van je fiets wil laten maken wordt er naar de accessoires zelfs niet eens gekeken...

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)


Laatst aangepast door Raketman op Zo, 14 Jun. 2009, 13:24, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 14 Jun. 2009, 11:31    Onderwerp: Reageer met quote

mee eens: maar het ging om dagwaarde voor de verzekering.

Overigens krijg je bij een totallos vaak wel het wrak terug + 90% van de dagwaarde ofzo. Vaak kan je dan iig nog veel onderdelen verkopen etc, waaronder idd je accesoires die je beter los kan verkopen.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
MrHornet



Geregistreerd op: 14-1-2008
Berichten: 107

BerichtGeplaatst: Zo, 14 Jun. 2009, 23:20    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:
Dr_Bean schreef:
Alles ook een beetje afhakelijk van evt accesoires etc.


Mja...accessoires zijn m.i. geen pluspunt als je een motor wil verkopen, en dan denk ik specifiek aan de meerwaarde die je er graag zou aanhangen.

Veel mensen zijn totaal niet geïnteresseerd in accessoires (heb ik het niet over een kofferset bvb). Als je een fiets hebt die bvb standaard nog 8000€ waard kan zijn en daar zitten wat dingen op -valbeugels, verwarmde handvatten, een speciaal zadeltje, een stuurverhoger, extra lampen, een carbon dekseltje enfin noem maar op- dan zie je dikwijls dat de eigenaar daar nog 9000 of meer van probeert te halen.

Ben je veel beter af om al die prul eraf te gooien, de motor zo origineel mogelijk te zetten en het prul apart te verkopen. Daar haal je het meest geld van terug. Probeer trouwens ook maar eens uit bij een dealer, als je daar een prijsbepaling van je fiets wil laten maken wordt er naar de accessoires zelfs niet eens gekeken...


mee eens, in de praktijk zie je dat de meeste mensen geen intresse hebben om accessoires los te verkopen (ook al vraag je ze daar specifiek naar)

toch vreemd dat de illusie bestaat dat je meer voor je fiets krijgt als je hem met accessoires verkoopt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif