lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

vakantiepreparatie

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Cafe berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Jul. 2005, 17:44    Onderwerp: vakantiepreparatie Reageer met quote

Zo, vandaag eens flink aan het klussen aan de LC8, als vakantievoorbereiding voor IJsland:

- Nieuw luchtfilter: De oude was wel erg vies van de midzomerrit (veeeel stof), zat behoorlijk dicht toch wel.
- meteen de Carb nog weer even iets versteld, kleine aanpassingen.
- Sommerdeurtje eraf, ivm rivierdoorwadingen!
- Roadbook zooi eraf (heb ik daat niet nodig, past daar weer een tasje ofzo)
- Stuur vervangen (oude was nog krom van valpartij, wel iets rechtgebogen, maarja dan val je nog een keer en breekt ie, dat wil je niet hebben op vakantie)
- Oude wegbanden op mijn offroad wielen gelegd: Goed voor de laatste week en de rit naar Denemarken: In IJsland een nieuw setje MT21 erop. (liggen al klaar in Denemarken)
Dus effe: 2x Desert eraf, 2x Scorpion erop (< uurtje tongue3 )

Nu nog:
- Ketting: nieuwe ketting en voortandwiel, voornamelijk om allemaal (alle 4) dezelfde ketting te hebben, zodat we een noodreparatie kunnen uitvoeren met een klein stukkie ketting
- Wielen wisselen
- Remblokken voor nieuw (zijn toch aan de beurt.. dus maar meteen als het wiel eruit is)
- Remblokken achter nieuw (aaii.. die benik vergeten te halen, maar hopelijk hebben ze die hier in het dorp, is immer gelijk aal LC4 e.d.)

Dan nog effe alle vloeistoffen nakijken e.d. en over inpakken gaan denken.

zo.. nog wat te doen dus smiley confused

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Jul. 2005, 17:53    Onderwerp: Reageer met quote

Oja.. wat is een thread zonder foto's nou... dus hier een paar plaatjes van het luchtfilter:
Buitenkant baggervies, binnenkant mooi schoon
(die kruimeltjes kwamen van mijn vinger)



luchtfilter_buiten.jpg
 Beschrijving:
buitenkant errug vies
 Bestandsgrootte:  62.88 KB
 Weergegeven:  9445 keer

luchtfilter_buiten.jpg



luchtfilter_binnen.jpg
 Beschrijving:
binnenkant mooi schoon, maar je kan zien dat ie van buitenaf vies is
 Bestandsgrootte:  71.77 KB
 Weergegeven:  9446 keer

luchtfilter_binnen.jpg



_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Jul. 2005, 20:16    Onderwerp: Reageer met quote

Ik blijf het gek vinden, op deze motorfiets moet gewoon een uitwasbaar
schuimfilter zitten, als je een beetje veel in het terrein zit, dan betaal je jezelf scheel aan de filters.

Nemen jullie nog een reserve mee?

Als zo,n papierfilter flink nat is geworden, (bv omvallen bij doorwadingen)
dan heb je er nix meer aan lijkt mij.

Nou ja, je kan altijd nog je geitewollen sokken over die kelken heentrekken grin grin

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Jul. 2005, 23:42    Onderwerp: Reageer met quote

Och, het valt nog wel mee:

Met dat filter heb ik in de midzomer rit (1000km, waarvan 60% onverhard rgelematig in stofwolken gereden zo dik dat je de weg niet meer zag (en ook maar moest hopen dat er geen kuilen waren, geen bochten, en niemand voor je was gaan liggen). Dan valt me het nog mee! En, de motor had nog nergens last van, geen vermogensverlies of te rijk mengsel oid.

Maar ik geef toe: een uitwasbaar voorfilter ofzo zou mooi zijn. Meoni had dat bovenop zijn aanzuigbuis, ipv hetr handschoenenvakje. Nou nog iemand vinden die dat mooi in Carbon ofzo wil maken smiley

Overigens zou zo'n hoes over het filter ook niet onaardig zijn: die kan je dan wat vaker uitkloppen.
Een andere oplossing zou een soort voorleg schuim zijn (dus gewoon een schuimvlak er bijonder, maar of dat werkt?

Het filter is niet echt papier: Als het nat slaat blijft het denk ik wel heel. Het oppervlak is enorm groot, ik verwacht niet snel problemen. we nemen geen reserve mee (groot en kwetsbaar)

ps.: Filter kost 30 euro, is ook nog wel te doen.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Di, 12 Jul. 2005, 9:42    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien is dit nog wel een leuk verhaaltje, (tis tenslotte cafe topic).

Ik ben ooit vanuit Kiel thuisgekomen met als vervangende aftapplug
een bougie in mijn carter gedraaid grin (cagiva navigator).

Na een beurt in zo'n motorwarenhuis hadden ze nl de plug niet goed aangedraaid waarop ik hem verloor op de snelweg.

We hebben toen geluk gehad, niet gevallen, geen blokschade.
Maar daar sta je dan op de vluchtstrook bucktooth (plug niet meer te vinden)

Een bougie (oude type) afgezaagd om hem zo kort mogelijk te krijgen ivm grondspeling, draad was precies hetzelfde.

Het is geen gezicht, een bougie onder aan je carter, maar we zijn er mee thuis gekomen pleased

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Di, 12 Jul. 2005, 19:27    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Och, het valt nog wel mee:

Met dat filter heb ik in de midzomer rit (1000km, waarvan 60% onverhard rgelematig in stofwolken gereden zo dik dat je de weg niet meer zag (en ook maar moest hopen dat er geen kuilen waren, geen bochten, en niemand voor je was gaan liggen). Dan valt me het nog mee! En, de motor had nog nergens last van, geen vermogensverlies of te rijk mengsel oid.

Maar ik geef toe: een uitwasbaar voorfilter ofzo zou mooi zijn. Meoni had dat bovenop zijn aanzuigbuis, ipv hetr handschoenenvakje. Nou nog iemand vinden die dat mooi in Carbon ofzo wil maken smiley

Overigens zou zo'n hoes over het filter ook niet onaardig zijn: die kan je dan wat vaker uitkloppen.
Een andere oplossing zou een soort voorleg schuim zijn (dus gewoon een schuimvlak er bijonder, maar of dat werkt?

Het filter is niet echt papier: Als het nat slaat blijft het denk ik wel heel. Het oppervlak is enorm groot, ik verwacht niet snel problemen. we nemen geen reserve mee (groot en kwetsbaar)

ps.: Filter kost 30 euro, is ook nog wel te doen.


heb ik wel eens bij de xr boys gezien,een overtrek filter, maar je kan ze ook zelf maken van een stuk fleece stof, ze zijn in de handel te verkrijgen, maar kweet nie of ze er voor de adventure ook hebben ????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
erwindob



Geregistreerd op: 29-11-2004
Berichten: 298

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Jul. 2005, 21:03    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
(en ook maar moest hopen dat er geen kuilen waren, geen bochten, en niemand voor je was gaan liggen).


Hee, dat was ik. Die stofwolk. Graag gedaan. grin3 Ik wist wel dat het handig was om niet te gaan liggen....

Overigens vind ik het erg jammer dat de carterontluchting het luchtfilter vet maakt en de dealer er teveel olie ingooit om dat nog extra te benadrukken.

Nou reden alle motorfietsen vroeger met open carterontluchting, zou dat een mooie verbetering zijn? (met filtertje erop)

In Finland zag ik anderen zo mooi hun filtertje uitblazen met de beschikbare compressor, bij mij mooi geen kans. Een vette zooi net als hierboven aan bij het filter van Dr. Bean.


Rwin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Jul. 2005, 21:14    Onderwerp: Reageer met quote

Dan moet je dit Ruckschlagventil 60030090000 plaatsen Erwin,
gewoon carterontluchtingslang doorknippen, en het ventiel ertussen plaatsen.

Het schijnt dat je vette filter dan over is, en dat het olie verbruik terugdringt (zeggen ze).
Ik heb hen besteld bij brouwer, kost geloof ik 20 euro.

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
erwindob



Geregistreerd op: 29-11-2004
Berichten: 298

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Jul. 2005, 21:22    Onderwerp: Reageer met quote

Hee, tof. Heb ik zeker weer niet goed opgelet bij alle andere tips.

Dankjewel.

Rwin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Jul. 2005, 21:33    Onderwerp: Reageer met quote

erwindob schreef:
Hee, tof. Heb ik zeker weer niet goed opgelet bij alle andere tips.

Dankjewel.

Rwin


Op de nieuwe modellen zit het standaard, maarja wij moesten weer zo nodig de eerste zijn grin

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Johan



Geregistreerd op: 28-2-2005
Berichten: 544
Woonplaats: Hengelo (ov)

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Jul. 2005, 23:04    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb dat terugslagklepje er nu tussen zitten,maar wat mij op viel was dat ik laatst bij het olie peilen direct nadat ik hem uit had gezet een sissent geluid hoorde bij het open draaien van de peilstok, schijnt te komen door dat klepje.

Groet Johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Di, 26 Jul. 2005, 6:58    Onderwerp: Reageer met quote

Johan schreef:
Ik heb dat terugslagklepje er nu tussen zitten,maar wat mij op viel was dat ik laatst bij het olie peilen direct nadat ik hem uit had gezet een sissent geluid hoorde bij het open draaien van de peilstok, schijnt te komen door dat klepje.

Groet Johan


Ha johan!

Ziet hij dan niet per ongeluk ondersteboven gemonteerd?
Zodat hij druk opbouwd? (ik zeg ook maar wat ).

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Johan



Geregistreerd op: 28-2-2005
Berichten: 544
Woonplaats: Hengelo (ov)

BerichtGeplaatst: Di, 26 Jul. 2005, 8:24    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb al navraag ge(daan) en Arno zegt dat dat niet erg is en dat het komt door het klepje.
Een overdruk in je olietank schijnt niet erg te zijn.
Zijn er niet meer mensen die dit herkennen???
Ik doel dus op een sissend geluid als je snel nadat je de motor uit hebt gezet je peilstok los draait.

Groet Johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
haaje
Gast





BerichtGeplaatst: Di, 26 Jul. 2005, 8:51    Onderwerp: Reageer met quote

Yep, doet die van mij ook. Als je 2 minuten wacht is het weg, dus ik heb er verder nooit bij stilgestaan. Ik rij op een 2005 S.

mzzl
haaje
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Aug. 2005, 14:25    Onderwerp: Reageer met quote

Eigenlijk een 'techniek' topic..

Ik ben erg benieuwd of dat klepje echt verhindert dat het luchtfilter vet wordt: Misschien moet ik het eens proberen.

Ik had zelf al een klein filtertje gekregen van Brouwer om de ontluchting extern te maken, dan weet je zeker dat je er geen olie meer in krijgt.

... we zoeken door. Evt updates graag bij techniek.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Cafe Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif