Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Za, 6 Jun. 2009, 16:14 Onderwerp: gpsmap 60 cx vs Gpsmap 276 c |
|
|
Ik twijfel voor de aankoop van een nieuwe gps.
Ik ging eerst gewoon de gpsmap 60 cx kopen (heb altijd een 60c gehad, maar dat geheugen werd me te klein).
Nu zag ik echter op internet een tweedehandse 276 c voor niet al te veel geld.
Heeft iemand ervaring met het laatste (of beter nog: beide) toestellen?
Welke is de betere koop voor gebruik op de motor? _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
Johan

|
Geplaatst: Za, 6 Jun. 2009, 16:30 Onderwerp: |
|
|
Ik zelf heb gekozen voor de 276 omdat die een groter scherm heeft. Dit leest makkelijker af . Het lezen van je GPS is tenslotte elke keer weer een moment van onoplettendheid. Hoe korter je dat moment kunt houden des te beter lijkt mij. Ee 276 kan ook spraak getuurd en of de 60csx dat kan weet ik niet.
groet Johan |
|
Naar boven |
|
 |
ATAK

|
Geplaatst: Za, 6 Jun. 2009, 19:50 Onderwerp: |
|
|
Ik ben van een 60c naar 60csx gegaan en ben uiterst tevreden. Je kent de 60 uit je hoofd dus waarom veranderen. Wees blij dat er niet tegen je geouwe... wordt dus waarom spraak erop?
Ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
 |
Guus

|
Geplaatst: Za, 6 Jun. 2009, 20:44 Onderwerp: |
|
|
Heb ook een 60 CSx. Erg tevreden mee. Je kunt de info op het scherm zo instellen als jij het wilt hebben.
Voor de duidelijkheid, deze heeft geen audio/spraakgestuurde aanwijzing. Alleen een piepsignaal is mogelijk. Kan geen oortje/bluetooth of wat dan ook op aangesloten worden. En ben het met Ad eens, dat wil ik ook niet.
Enige nadeel is dat hij niet bijlaadt als hij op boordstroom is aangesloten, ondanks dat je aan kunt geven dat je er oplaadbare batterijen in geplaatst hebt. _________________ Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak! |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Za, 6 Jun. 2009, 21:06 Onderwerp: |
|
|
Ik was inderdaad over het algemeen tevreden van mijn 60c.
Wat ik wel soms vervelend vond is de trage rekensnelheid voor routeberekening.
Is de Cx sneller geworden? _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
Guus

|
Geplaatst: Za, 6 Jun. 2009, 21:51 Onderwerp: |
|
|
Ik weet niet hoe snel je oude was. Op korte afstanden vind ik het wel meevallen. Ook het herberekenen gaat mij vlot genoeg.
Naar Barcelona via de kortste weg uitrekenen duurde heel lang en trok het apparaatje uiteindelijk niet. Naar midden Frankrijk lukt hem weer wel. Ik plan mijn routes dus over meerdere punten. _________________ Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak! |
|
Naar boven |
|
 |
BJ
|
Geplaatst: Za, 6 Jun. 2009, 22:53 Onderwerp: |
|
|
Ik heb alleen ervaring met de 60Csx, prima apparaat. Niet te groot, val bestendig en waterdicht. Ik zit niet te wachten op een groot scherm of bluetooth dingen. Dat kan alleen maar kapot gaan. _________________ www.nieuwerf.nl
grijze 2003 950 Adventure |
|
Naar boven |
|
 |
|