lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

wat neem ik mee
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Reizen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
f@zertje



Geregistreerd op: 19-7-2006
Berichten: 341
Woonplaats: Oirschot

BerichtGeplaatst: Zo, 23 Nov. 2008, 12:09    Onderwerp: Reageer met quote

Kan , maar die franse Campings halfweg Mei als het er nog rustig is tongue2
beter dan een hotel.
Of die camping in Lourdes, ik zou er bijna weer voor naar de kerk gaan tongue3

_________________
GS 1200LC rally 2018
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
f@zertje



Geregistreerd op: 19-7-2006
Berichten: 341
Woonplaats: Oirschot

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Nov. 2008, 18:26    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk als je een bmw 1200 gs hebt dan moet je weer andere dingen meenemen
brandstofpompregelaar, keeringen achteras , antenne kontaktslot, versnellingsbak rolleyes cardan en wat olie

tongue3

_________________
GS 1200LC rally 2018
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
akako



Geregistreerd op: 31-7-2007
Berichten: 46
Woonplaats: Hoeven

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Dec. 2008, 10:51    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ga al jaren op vakantie in het (niet al te verre) buitenland, Frankrijk, Spanje, Italie UK etc. Neem alleen mijn boordgereedschap mee, een spuitbus kettingspray en een spuitbus om een lekke band te repareren. En een anwb pasje. Laat ook de motor nakijken voor ik wegga.

Olie kun je gemakkelijk onderweg kopen en banden ook. Nog nooit iets nodig gehad, behalve vorig jaar toen de km teller van de KTM het begaf. Die heb ik gewoon in NL laten maken toe we terug waren. Overigens had dat ook onderweg gekund want een heel vriendelijke KTM dealer in Pula (Kroatie) wilde het repareren maar dan moest ik drie dagen op een onderdeeltje wachten en daar had ik geen zin in.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hydrazine



Geregistreerd op: 9-9-2006
Berichten: 294
Woonplaats: Almere-Binnen

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Mei. 2009, 7:22    Onderwerp: Ik neem mee... Reageer met quote

Ik lees gereedschap, olie, kettingvet, binnenband, 3,5 uur lopen, enz.

Ik neem mee: WATER... in een tassie... voor mezelf...

http://www.camelbak.com

http://www.gear-zone.co.uk/eshop/products/classic_camelbak.jpg

Trouwens in NL kom je elke 2 km mensen tegen, echter WILLEN die je niet eens helpen!!! Dit i.t.t. Frankrijk waar, zo lees ik, je in 20 km niemand tegen komt.

Of neem iemand mee achterop! kiss2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Mei. 2009, 16:46    Onderwerp: Reageer met quote

Gereedschap: Zit standaard in je KTM tooltasje toch? Das echt meer dan genoeg.
Olie: Waarom meenemen: Tussen min en max zit bijna een 1/2 liter, en daar rij je echt wel 2000 km mee, als het er geen 4000 zijn. Dus ben je allang langs een motorzaak gekomen mocht dat echt nodig zijn.
kettingvet: Oiler kopen.. dan hebje daar geen last meer van (oilervullingkje kan bij je gereedschapbak in, 100cc is plenty!)

smiley

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Mei. 2009, 17:22    Onderwerp: Reageer met quote

Hee, wanneer ga je? Ik vertrek als het goed gaat (lees: als mijn nieuwe adventure waar ik al heel lang naar uitkijk geleverd wordt op 4 juli) 9 juli vanuit Brussel naar Barcelona via secundaire wegen. In het heengaan heb ik gezelschap van mijn vader (bmw 1200 GS), maar in het terugkomen sta ik er nog alleen voor...

Interessante topic trouwens. Wat is het beste, spuitbus voor lekke band of een reservebinnenband mee? Is die spuitbus gewoon om te rijden tot als je een garage vindt die de juiste maat banden heeft, of kan je er gewoon de rest van de reis mee afleggen? En als je zelf je band vervangt, hoe zit dat dan met het uitbalanceren?
Olie lijkt me niet echt nodig in landen als Frankrijk en Spanje. Verbruikt hij trouwens zoveel olie? Mijn Honda doet 12000 km zonder bij te moeten vullen.

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 990
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Mei. 2009, 20:16    Onderwerp: Reageer met quote

Een spuitbus schuim is niet altijd je van het kan ik vertellen. Het is echt een nood reparatie.
Banden lichten en de binnenband vervangen zonder verder te ballanseren gaat goed, geen probleem. Je zou met een pen of stif een streepje kunnen zetten op de buitenband, daar waar het ventiel zit.
Gr Koen

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Reizen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif