lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

sommer luchtfilterdeksel

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
kameel



Geregistreerd op: 1-12-2004
Berichten: 119
Woonplaats: dronten

BerichtGeplaatst: Zo, 5 Dec. 2004, 22:11    Onderwerp: sommer luchtfilterdeksel Reageer met quote

heb op het forum al iets over het aangepaste luchtfilterdeksel van de firma Sommer gelezen.
Ik heb het deksel gelijk met het 16 tands voortandwiel gemonteerden zodoende kan ik niet zeggen of het deksel vermogenwinst geeft bij lage toerentallen. Wat het wel geeft is een wat krachtigere roffel bij pittig gasgeven en dat is mij ook al 15 euro waard.

pieter

_________________
riding the camel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 5 Dec. 2004, 22:19    Onderwerp: Re: sommer luchtfilterdeksel Reageer met quote

kameel schreef:
heb op het forum al iets over het aangepaste luchtfilterdeksel van de firma Sommer gelezen.
Ik heb het deksel gelijk met het 16 tands voortandwiel gemonteerden zodoende kan ik niet zeggen of het deksel vermogenwinst geeft bij lage toerentallen. Wat het wel geeft is een wat krachtigere roffel bij pittig gasgeven en dat is mij ook al 15 euro waard.

pieter


zoals je zegd.. kost weinig en is de moeite wel w3aard , zeker voor de wegrijder.

Geeft een duidleijk soepelen onderin bereik 2500 tot zo 5000rpm. Vooral bij de 2003 modellen en wanneer je al Akra's help het veel, omdat de LC8 dan meestal wat bokkiger is onderin.

groet

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Theo.nl



Geregistreerd op: 28-11-2004
Berichten: 736

BerichtGeplaatst: Za, 11 Dec. 2004, 23:15    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben vandaag even op en neer gegaan naar Sommer in Oberhausen,er was een soort van Niklaustag.

Ik heb zo'n luchtfilterdekseltje gelijk meegenomen,...maar heb eigenlijkgéén idee wat het exact oplevert, en of het uberhaubt op een 2005 Lc8 kan gemonteerd worden !

Ik heb iets gelezen dat je de gasnaald wat kon laten zakken of steigen icm met dit filterdeksel.

Ach,...we zien wel of we het erop gaan zetten,...de kosten waren het ook niet (euro15) en het is orgineel volgens mij,...er staat KTM op en made in Austria partno: 600.06.003.002

iemand een adviesje over het wel of niet moeten monteren van zo'n ding !

_________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Di, 14 Dec. 2004, 21:08    Onderwerp: Re: sommer luchtfilterdeksel Reageer met quote

kameel schreef:
heb op het forum al iets over het aangepaste luchtfilterdeksel van de firma Sommer gelezen.
Ik heb het deksel gelijk met het 16 tands voortandwiel gemonteerden zodoende kan ik niet zeggen of het deksel vermogenwinst geeft bij lage toerentallen. Wat het wel geeft is een wat krachtigere roffel bij pittig gasgeven en dat is mij ook al 15 euro waard.

pieter


Volgens mij weten een aantal van ons niet hoe het lufi dekseltje van Sommer er uit ziet, hier istie dan!

Zelf uitfrezen met bv een dremel kan ook, maar ik zou het niet doen zonder een voorbeeld ernaast, te veel of te weinig eruit halen kan de werking beinvloeden.
er moet ook een gaasje achter!

Groet Daan!



LuFiKa1.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  86.5 KB
 Weergegeven:  530 keer

LuFiKa1.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Theo.nl



Geregistreerd op: 28-11-2004
Berichten: 736

BerichtGeplaatst: Di, 14 Dec. 2004, 21:38    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb in iedergeval de goeie mee gekregen !

kan iemand mij nog wat bijspijkeren mbt de positie van de Gasnaald icm met het sportluchtfilter ?

_________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 14 Dec. 2004, 22:17    Onderwerp: Reageer met quote

Theo.nl schreef:
Ik heb in iedergeval de goeie mee gekregen !

kan iemand mij nog wat bijspijkeren mbt de positie van de Gasnaald icm met het sportluchtfilter ?


De Gasnaalden hangen af fabriek op de 2e ring van boven.

Iets meer luchttoelaat en/of een iets openen uitlaat geven in principe een iets armer mengesel. Om dat te compenseren kunnen de naalden 1 ringetje hoger gehangen worden (dus op de 3e van boven). Dit geeft vooral in het middenbereik net iets rijker mengsel. De LC8 zal hierdoor net iet makkelijker 'oppakken' wanneer het gas open gaat (bijv bij begin inhaalactie)

Praktijk:
Bij mij zijn ze meteen op de 3e ring van boven gehangen omdat ik Acra's erop heb. Daarbij heb ik nu ook nog Sommerfilterdeksel.
Toch heb ik ze recent terug gehangen, gewoon om eens uit te proberen wat het verschil is. Nu, in de winter, merk ik eigenlijk geen verschil.
Maar goed, in de winter rij ik ook minder 'aggressief', misschien dat het deze zomer wel naar voren komt.

ok, hopelijk helpt je dit iets smiley
groet

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Theo.nl



Geregistreerd op: 28-11-2004
Berichten: 736

BerichtGeplaatst: Za, 18 Dec. 2004, 1:22    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt zover !!

Ik geef het geloof ik maar in handen van de dealer, ...of ik laat hem een keer afstellen bij Sommer als ie lekker is ingereden !

Het luchtfilter heb ik al, en de blikken titanium uit Slovenie zijn onderweg,...dus ff de afstelling laten checken straks etc kan nooit géén kwaad !

_________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif