lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

KTM en HP2

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Cafe berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Sancho



Geregistreerd op: 22-3-2005
Berichten: 8
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 29 Jun. 2005, 12:20    Onderwerp: KTM en HP2 Reageer met quote

Net een opmerkelijk stukje gelezen in de laatste Moto73. Daar stond namelijk een eerste test in van de nieuwe BMW HP2. Nu is dit een KTM-forum, maar er werden nogal wat vergelijkingen gemaakt met de KTM Adventure.
Het meest opzienbare aan het verslag van deze rij-impressie vond ik wel dat veel journalisten blijkbaar NIET onder de indruk waren van de HP2. Voor echt off-road rijden is dit ding niet echt geschikt, tenminste niet voor de grote groep van ervaren, doorsnee rijders. Te zwaar, te duur, remmen te fel, zitpositie niet best en het boxer-concept voldeed ook niet echt in terrein. De motor kantelt in de lucht bij een sprong, en de cilinders zitten in de weg wat sturen en draaien moeilijk maakt. Best een mooi ding volgens de auteur, maar erg moeilijk om mee te rijden. De Adventure zou in deze dingen veeeel beter zijn (en goedkoper). Het beste kon BMW van de HP2 maar een meer op Globetrotters gerichte GS maken, aldus Moto73....

Sancho
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Bongo
Gast





BerichtGeplaatst: Wo, 29 Jun. 2005, 17:58    Onderwerp: Reageer met quote

En ik heb gehoord/begrepen dat "het ding" ook nog eens twintigduizend euri's zou moeten kosten?
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 29 Jun. 2005, 18:37    Onderwerp: Reageer met quote

mja, der is al heel uitgebreid over gediscussieerd, ook op andere fora.

Wat ik zelf vind: Voor echte enduro/cross is ie natuurlijk veel te zwaar (de lc8 ook). Voor lange rallys and reizen is het leuk, maar dan moet er dus meteen een grote tank op etc etc, en dan zijn de voordelen wel zo'n beetje weg.

Ik vin de vergelijking met een lc8 nog steeds slecht. LC8 heeft een sterk offroad karakter, maar is dus duidelijk bedoeld voor 90% weg/reis e.d.
LC8 in Superenduro versie is natuurlik een betere vergelijking.

Al met al vraag ik me gewoon af wie zo'n ding zou kopen, anders dan puur voor de heb...

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Gast






BerichtGeplaatst: Vr, 1 Jul. 2005, 0:52    Onderwerp: Reageer met quote

Een standaard BMW 1200 GS zal op de weg beter voldoen en volgens mij hou je genoeg geld over voor een Suzuki DR400 voor in het terrein.

Maar ondanks dat zullen ze best verkocht gaan worden al is het inderdaad voor de heb, volgens de verhalen zal het een serie van 500 stuks worden wat over een paar jaar een collecters item zal zijn, net als de PD uitvoeringen van de eerdere modellen.

JCK
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Cafe Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif