Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Sancho
Geregistreerd op: 22-3-2005 Berichten: 8 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 29 Jun. 2005, 12:20 Onderwerp: KTM en HP2 |
|
|
Net een opmerkelijk stukje gelezen in de laatste Moto73. Daar stond namelijk een eerste test in van de nieuwe BMW HP2. Nu is dit een KTM-forum, maar er werden nogal wat vergelijkingen gemaakt met de KTM Adventure.
Het meest opzienbare aan het verslag van deze rij-impressie vond ik wel dat veel journalisten blijkbaar NIET onder de indruk waren van de HP2. Voor echt off-road rijden is dit ding niet echt geschikt, tenminste niet voor de grote groep van ervaren, doorsnee rijders. Te zwaar, te duur, remmen te fel, zitpositie niet best en het boxer-concept voldeed ook niet echt in terrein. De motor kantelt in de lucht bij een sprong, en de cilinders zitten in de weg wat sturen en draaien moeilijk maakt. Best een mooi ding volgens de auteur, maar erg moeilijk om mee te rijden. De Adventure zou in deze dingen veeeel beter zijn (en goedkoper). Het beste kon BMW van de HP2 maar een meer op Globetrotters gerichte GS maken, aldus Moto73....
Sancho |
|
Naar boven |
|
|
Bongo Gast
|
Geplaatst: Wo, 29 Jun. 2005, 17:58 Onderwerp: |
|
|
En ik heb gehoord/begrepen dat "het ding" ook nog eens twintigduizend euri's zou moeten kosten? |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6727 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 29 Jun. 2005, 18:37 Onderwerp: |
|
|
mja, der is al heel uitgebreid over gediscussieerd, ook op andere fora.
Wat ik zelf vind: Voor echte enduro/cross is ie natuurlijk veel te zwaar (de lc8 ook). Voor lange rallys and reizen is het leuk, maar dan moet er dus meteen een grote tank op etc etc, en dan zijn de voordelen wel zo'n beetje weg.
Ik vin de vergelijking met een lc8 nog steeds slecht. LC8 heeft een sterk offroad karakter, maar is dus duidelijk bedoeld voor 90% weg/reis e.d.
LC8 in Superenduro versie is natuurlik een betere vergelijking.
Al met al vraag ik me gewoon af wie zo'n ding zou kopen, anders dan puur voor de heb... _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Gast
|
Geplaatst: Vr, 1 Jul. 2005, 0:52 Onderwerp: |
|
|
Een standaard BMW 1200 GS zal op de weg beter voldoen en volgens mij hou je genoeg geld over voor een Suzuki DR400 voor in het terrein.
Maar ondanks dat zullen ze best verkocht gaan worden al is het inderdaad voor de heb, volgens de verhalen zal het een serie van 500 stuks worden wat over een paar jaar een collecters item zal zijn, net als de PD uitvoeringen van de eerdere modellen.
JCK |
|
Naar boven |
|
|
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|
Powered by phpBB
© 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by
|