Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
haroldjaspers
Geregistreerd op: 5-8-2008 Berichten: 13
|
Geplaatst: Do, 16 Okt. 2008, 22:00 Onderwerp: |
|
|
Heb je bij de Akra's ook de sportmapping? Gezien jouw verbruik lijkt me dat niet. Dealer zegt dat met de sportmapping het verbruik ook nogal omhoog gaat... De warmte die de OEM dempers afgeven is inderdaad niet normaal, alleen al daarom zou je ze vervangen, misschien toch maar eens doen.
Zijn er wel eens leuke aanbiedingen? Je schrijft dat je Akra's met kat hebt, zijn er ook zonder? Welk artikelnr. heb jij? |
|
Naar boven |
|
|
haroldjaspers
Geregistreerd op: 5-8-2008 Berichten: 13
|
Geplaatst: Do, 16 Okt. 2008, 22:06 Onderwerp: |
|
|
@ Johan: klopt ongeveer ja en is volgens de dealer niet normaal maar wel te verklaren door de korte sportieve ritten. Door het vacuum wordt de olie uit het carter gezogen, harder rijden met meer toeren betekent meer vacuum en dus meer olie opzuigen en verbranden. Geen idee of het olieverbruik nu afneemt, carterontluchting is pas net losgekoppeld.
Ik heb natuurlijk precies volgens het boekje de olie bijgevuld, als je veel verbruikt ga je vanzelf goed lezen en volgens de instructies bijvullen. Dat is het probleem zeker niet.
We'll see! |
|
Naar boven |
|
|
95717
Geregistreerd op: 14-7-2007 Berichten: 19
|
Geplaatst: Do, 16 Okt. 2008, 22:19 Onderwerp: |
|
|
haroldjaspers schreef: | Heb je bij de Akra's ook de sportmapping? Gezien jouw verbruik lijkt me dat niet. Dealer zegt dat met de sportmapping het verbruik ook nogal omhoog gaat... De warmte die de OEM dempers afgeven is inderdaad niet normaal, alleen al daarom zou je ze vervangen, misschien toch maar eens doen.
Zijn er wel eens leuke aanbiedingen? Je schrijft dat je Akra's met kat hebt, zijn er ook zonder? Welk artikelnr. heb jij? |
Ja ze zijn idd ook zonder.
Dezelfde als op de 950 zitten passen ook op de 990.
Echter zit er dan geen Kat in.
En omdat ik nogal veel in het buitenland mijn plezier zoek, wilde ik geen risico lopen.
ik heb liever dat ik hem moet laten staan voor een artikel 5 oid ,als dat er iets met EEG norm oid niet in orde zou zijn, vandaar maar 500€ meer uitgegeven.
Als je NL niet uitgaat , zie ik het nut er ook niet van om dan voor met Kat te gaan.
De Akra's die ik heb, staan in het powerparts street boekje op blz.40
met art nr. 626.05.099.000 staat ook iets bij voor de 2008 950Sm-R.
Die van 2008 moet eigenlijk ook ondanks de carb. toch een Kat uitvoering hebben wil alles oke blijven. (volgens het boekje dan.)
Da met die olie blijf ik toch vreemd vinden.
Maat van me heeft ook een 950Sm-R die erg veel zuipt.
Ik blijf erbij ,dat er ergens in het blok iets doorlekt.
Kan volgen smijn bescheiden mening nooit zo zijn ,dat de een 1 ltr verbruikt en de ander nog geen 150cc op 1000km.
( wat ze bij KTM ook beweren)
Greatz Dick |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Do, 16 Okt. 2008, 23:04 Onderwerp: |
|
|
Ik heb gelijk de Akra's (met Kat) op mijn 990SM laten monteren
ZIJN DIE ER DAN iedereen koopt akra's omdat ze van die kat af willen ??????????? ikku niet snap |
|
Naar boven |
|
|
95717
Geregistreerd op: 14-7-2007 Berichten: 19
|
Geplaatst: Vr, 17 Okt. 2008, 0:49 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | Ik heb gelijk de Akra's (met Kat) op mijn 990SM laten monteren
ZIJN DIE ER DAN iedereen koopt akra's omdat ze van die kat af willen ??????????? ikku niet snap |
Wheely, dat vind ik nu jammer... Echt ik dacht die brengt zoveel tijd hier op dit forum door, das allemaal al beschreven.
Ik zal het je misschien anders uit leggen.
Eerst alles goed lezen , dan even verwerken en dan pas een reactie plaatsenf als je er zeker van bent , dat het ook zin heeft.
Al zitten er 10 Kats in mijn Akra's, wat maakt dat nu uit.
Vermogen heb ik (naar mijn mening) toch genoeg.
Een Kat meer of minder is helemaal niet belangrijk op een 990SM.
Tuurlijk het verschilt wel een paar PK in vermogen,
maar allee, die hebben we er zat.
Het gaat erom dat de nummers en papiertjes kloppen in het buitenland.
Akra's heb ik voor de warmte ontwikkeling aan mijn vriendin der billetjes,
omdat het een leuk geluidje geeft en zeg nu zelf , tis ook een stukje mooier.
Bdw wats a KTM zonder Akra's?
Juist ,hetzelfde als de afsluiting van de zomermarkten zonder vuurwerk.
Pfff. Dick |
|
Naar boven |
|
|
Johan
Geregistreerd op: 28-2-2005 Berichten: 544 Woonplaats: Hengelo (ov)
|
Geplaatst: Vr, 17 Okt. 2008, 13:06 Onderwerp: |
|
|
haroldjaspers schreef: | @ Johan: klopt ongeveer ja en is volgens de dealer niet normaal maar wel te verklaren door de korte sportieve ritten. Door het vacuum wordt de olie uit het carter gezogen, harder rijden met meer toeren betekent meer vacuum en dus meer olie opzuigen en verbranden. Geen idee of het olieverbruik nu afneemt, carterontluchting is pas net losgekoppeld.
Ik heb natuurlijk precies volgens het boekje de olie bijgevuld, als je veel verbruikt ga je vanzelf goed lezen en volgens de instructies bijvullen. Dat is het probleem zeker niet.
We'll see! |
Als je veel heftig aan je gas hangt kan je olie verbruik idd iets omhoog gaan, ik hoop dat je wel respect hebt voor het materiaal en dit alleen doet met een warme motor. Wat is trouwens heftig belasten, wat voor jou rustig is is voor je dealer misschien wel heftig of andersom. Het olieverbruik waar jij het over hebt is volgens mij verre van normaal en kan ook niet aan de carterontluchting liggen als je het mij vraagt ( hoewel ik daar een terugslagklepje in heb zitten).
Wederom ik zou nog eens met mijn dealer gaan babbelen als je dat carterprobleem hebt uitgesloten.
succes
Groet Johan |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Vr, 17 Okt. 2008, 14:47 Onderwerp: |
|
|
95717 schreef: | mr wheely schreef: | Ik heb gelijk de Akra's (met Kat) op mijn 990SM laten monteren
ZIJN DIE ER DAN iedereen koopt akra's omdat ze van die kat af willen ??????????? ikku niet snap |
Wheely, dat vind ik nu jammer... Echt ik dacht die brengt zoveel tijd hier op dit forum door, das allemaal al beschreven.
Ik zal het je misschien anders uit leggen.
Eerst alles goed lezen , dan even verwerken en dan pas een reactie plaatsenf als je er zeker van bent , dat het ook zin heeft.
Al zitten er 10 Kats in mijn Akra's, wat maakt dat nu uit.
Vermogen heb ik (naar mijn mening) toch genoeg.
Een Kat meer of minder is helemaal niet belangrijk op een 990SM.
Tuurlijk het verschilt wel een paar PK in vermogen,
maar allee, die hebben we er zat.
Het gaat erom dat de nummers en papiertjes kloppen in het buitenland.
Akra's heb ik voor de warmte ontwikkeling aan mijn vriendin der billetjes,
omdat het een leuk geluidje geeft en zeg nu zelf , tis ook een stukje mooier.
Bdw wats a KTM zonder Akra's?
Juist ,hetzelfde als de afsluiting van de zomermarkten zonder vuurwerk.
Pfff. Dick |
ik vind het ook jammer dat ik nu geen antwoord op mijn vraag krijg akra's hebben toch helemaal geen KAT ??????
en oja akra's en ktm good match |
|
Naar boven |
|
|
95717
Geregistreerd op: 14-7-2007 Berichten: 19
|
Geplaatst: Vr, 17 Okt. 2008, 20:23 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: |
ik vind het ook jammer dat ik nu geen antwoord op mijn vraag krijg akra's hebben toch helemaal geen KAT ??????
en oja akra's en ktm good match |
Ik vond het ook jammer dat er geen vuurwerk was.
Maar daar kan jij ook niets aan doen.
http://www.motochrome.com/img/Powerparts_Street_2008_DE_GB_part1.pdf
Als deze link werkt kan je powerparts boekje downloaden.
4mb ,wel de moeite.
kijk dan op blz 40
Suc6.
Greatz Dick |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Za, 18 Okt. 2008, 13:53 Onderwerp: |
|
|
95717 schreef: | mr wheely schreef: |
ik vind het ook jammer dat ik nu geen antwoord op mijn vraag krijg akra's hebben toch helemaal geen KAT ??????
en oja akra's en ktm good match |
Ik vond het ook jammer dat er geen vuurwerk was.
Maar daar kan jij ook niets aan doen.
http://www.motochrome.com/img/Powerparts_Street_2008_DE_GB_part1.pdf
Als deze link werkt kan je powerparts boekje downloaden.
4mb ,wel de moeite.
kijk dan op blz 40
Suc6.
Greatz Dick |
gezien en gelezen er zijn er met, en er zijn er zonder.
wist ik niet meer je bent nooit oud genoeg eeeeejjjjjj |
|
Naar boven |
|
|
ErwinGTI
Geregistreerd op: 9-5-2007 Berichten: 68
|
Geplaatst: Ma, 20 Okt. 2008, 19:25 Onderwerp: |
|
|
Ook ik had een hoge olieverbruik bij mijn ex-950 SM-R. Ongeveer 1 op 1400. Ook niet normaal.
Heb niets gek uitgehaald, en altijd netjes warm rijden voordat ik het gas goed opentrok.
Was rustige rijder.
Ik hoop dat mijn volgende KTM geen hoge olieverbruik zal krijgen. Anders is het de laatste KTM voor mij.... _________________ Yamaha YZF600R Thundercat exit, KTM 950 SM-R exit....Welcome 990 SM-R |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Ma, 20 Okt. 2008, 20:52 Onderwerp: |
|
|
ErwinGTI schreef: | Ook ik had een hoge olieverbruik bij mijn ex-950 SM-R. Ongeveer 1 op 1400. Ook niet normaal.
Heb niets gek uitgehaald, en altijd netjes warm rijden voordat ik het gas goed opentrok.
Was rustige rijder.
Ik hoop dat mijn volgende KTM geen hoge olieverbruik zal krijgen. Anders is het de laatste KTM voor mij.... |
ooit gehoord van GARANTIE dit kun je toch wel aan kaarten bij ktm
1 liter op 1400 is wel erg veel, was alles wel goed afgesteld ???? |
|
Naar boven |
|
|
ErwinGTI
Geregistreerd op: 9-5-2007 Berichten: 68
|
Geplaatst: Di, 21 Okt. 2008, 19:06 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | ErwinGTI schreef: | Ook ik had een hoge olieverbruik bij mijn ex-950 SM-R. Ongeveer 1 op 1400. Ook niet normaal.
Heb niets gek uitgehaald, en altijd netjes warm rijden voordat ik het gas goed opentrok.
Was rustige rijder.
Ik hoop dat mijn volgende KTM geen hoge olieverbruik zal krijgen. Anders is het de laatste KTM voor mij.... |
ooit gehoord van GARANTIE dit kun je toch wel aan kaarten bij ktm
1 liter op 1400 is wel erg veel, was alles wel goed afgesteld ???? |
Jawel, heb vaker aangekaart. Ze zeiden dat 1e 10k hoge verbruik en daarna zal het minder worden dit langdurige inlopen van nikasil. En heb steeds andere olie uitgeprobeerd, op het laatst 10W60. Ook 10W40 geprobeerd. Allemaal van Motorex. Na 10K heb ik niets gemerkt van de verminderde olieverbruik.
Toen kreeg ik zware ongeval en mijn SM-R is verkocht aan verzekering.
Ja, verder is de blok prima afgesteld, op dyno gezet, 106,5 achterwiel pk. _________________ Yamaha YZF600R Thundercat exit, KTM 950 SM-R exit....Welcome 990 SM-R |
|
Naar boven |
|
|
Kamikaas
Geregistreerd op: 18-10-2008 Berichten: 20 Woonplaats: Spijkenisse
|
Geplaatst: Di, 2 Dec. 2008, 12:44 Onderwerp: |
|
|
hey,
ik wil volgend jaar een andere uitlaat kopen voor mijn 990 SM.
nu heb ik het idee dat de meeste 990 Sm rijders hier op het forum alleen de dempers vervangen en de bochten niet.... is hier een reden voor (afgezien van de knaken) ????
ik dacht er zelf aan om hem inclusief de bochten te laten vervangen voor een titanium set, omdat dit 1 erg mooi staat en 2 erg licht is
maarrrrrrr zou het nou de moeite waard zijn?! of kan ik betereen groot deel van mijn centen in mijn zak houden en alleen voor de dempers gaan ?? _________________ ciao, |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Di, 2 Dec. 2008, 21:07 Onderwerp: |
|
|
Kamikaas schreef: | hey,
ik wil volgend jaar een andere uitlaat kopen voor mijn 990 SM.
nu heb ik het idee dat de meeste 990 Sm rijders hier op het forum alleen de dempers vervangen en de bochten niet.... is hier een reden voor (afgezien van de knaken) ????
ik dacht er zelf aan om hem inclusief de bochten te laten vervangen voor een titanium set, omdat dit 1 erg mooi staat en 2 erg licht is
maarrrrrrr zou het nou de moeite waard zijn?! of kan ik betereen groot deel van mijn centen in mijn zak houden en alleen voor de dempers gaan ?? |
je noemd zelf de voordelen al op, maar een functie heeft het niet
een buis is een buis maar het oog wil ook wat
en als jij de stuivers daar voor over hebt hij gaat er zeker niet lelijker van worden |
|
Naar boven |
|
|
Kamikaas
Geregistreerd op: 18-10-2008 Berichten: 20 Woonplaats: Spijkenisse
|
Geplaatst: Do, 4 Dec. 2008, 20:30 Onderwerp: |
|
|
hahahahaha nee hij zal er idd niet lelijker van worden, maar ik begin me toch steeds meer af te vragen of die buizen nou wel 1200 euro waard zijn.... of beter gezegd, of ik het waard vind om mooiere pijpjes te hebben voor zoveel knaken.
tja dat gewicht zal allemaal wel, maar vraag me af of je dat nou echt merkt en ik weet ook niet of je nou nog extra pk's zou moeten krijgen (grotere diameter mss??) dusssss......
ik weet het nog niet, maar vind het interrsesant te horen wat andere SM rijders ervan denken zodat ik wat meer kanten van het verhaal hoor zeg maar. _________________ ciao, |
|
Naar boven |
|
|
|