lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

aan/uit injectie.....WEG.
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Za, 1 Nov. 2008, 13:31    Onderwerp: Reageer met quote

Frederik schreef:


J verbruik is 1/18 met standaard mapping met akra's. Hoeveel was dit met de originele uitlaten ?


Pfff frederik, dat weet ik niet meer, heb ook maar heel kort met de originele uitlaten gereden.
volgens mij zal het niet veel uitmaken, mijn ervaring is wel dat je door het agressievere geluid ook je rijstijl aan gaat passen wink3 waardoor het verbruik oploopt

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Frederik



Geregistreerd op: 30-11-2007
Berichten: 220

BerichtGeplaatst: Za, 1 Nov. 2008, 13:38    Onderwerp: Reageer met quote

Is er al eens een poging geweest op de originel uitlaten leeg te halen (lees de cat eruit te boren ?) ipv een dure nieuwe uitlaat ?

Frederik
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Zo, 2 Nov. 2008, 2:09    Onderwerp: Reageer met quote

Frederik schreef:
Is er al eens een poging geweest op de originel uitlaten leeg te halen (lees de cat eruit te boren ?) ipv een dure nieuwe uitlaat ?

Frederik


ja hebben wij al eens geprobeerd en ging goed wel meer geluid
ik denk zelfs iets te veel, maar na een paar maanden begon er iets te rammelen in de dempers waarschijnlijk iets los gekomen nadat we de kat steen eruit gemept hadden laugh laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirtrider



Geregistreerd op: 15-11-2008
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Ma, 17 Nov. 2008, 21:04    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn tip: rij eerst eens offroad op een 2-takt, dan leer je doseren rolleyes4 rolleyes4 rolleyes4

Neen alle gekheid op een stokje ik hou mijn hart wel vast want ik ben nooit een fan geweest van injectie :(
Het probleem is dat je amper nog 950's vindt (laat staan een S) met lage km'stand evil2

Q

_________________
KTM 250 EXC... of als er maar toepen op staan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 17 Nov. 2008, 23:36    Onderwerp: Reageer met quote

Waarom moet de kilometerstand laag zijn?? Zo'n blok is nog lang niet versleten met 50k op de klok hoor!
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Frederik



Geregistreerd op: 30-11-2007
Berichten: 220

BerichtGeplaatst: Za, 6 Dec. 2008, 16:04    Onderwerp: Reageer met quote

stikel schreef:
Beste KTM'ers, Ik lees op dit forum telkens over allerlei "probleempjes"over zadels, windgeruis, bokkige injecties enz, enz. Jullie hebben gekozen voor KTM met al zijn (meer) voor dan nadelen. Leef er mee of koop een smoothe Jap. Heb voorheen zelf Japanners, Duitsers en Italianen bereden dus ken de verschillen. Geniet van je KTM

Groet Jan


Alsof een jap geen problemen kent ! Grappig deze veronderstelling !!

Een forum dient om in alle eerlijkheid over de plus en min punten te bespreken, hiermee anderen te helpen of geholpen worden.

F
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
XJR



Geregistreerd op: 21-2-2007
Berichten: 60
Woonplaats: RAAMSDONKSVEER

BerichtGeplaatst: Do, 11 Dec. 2008, 20:14    Onderwerp: Reageer met quote

Dus als je bijna verongelukt doordat een motorfabrikant een motor niet soepel genoeg kan laten lopen voor normaal gebruik op de weg is dat je eigen probleem begrijp ik.
Het moet toch echt niet gekker worden.

john
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
HP



Geregistreerd op: 1-7-2007
Berichten: 73

BerichtGeplaatst: Do, 11 Dec. 2008, 20:30    Onderwerp: Reageer met quote

Progressieve gashandel + akramapping +16 tands lost veel problemen op. Gas respons is goed, geen nukken. Met name off-road. Een echte aanrader. Turbulentie problemen??? Ruitje afzagen of in het midden 4 cm eruit zagen. Schouders blijven uit de wind, helm in een constante windstroom zonder turbulentie. M.a.w. een paar kleine "persoonlijke" aanpassingen is de KTM super. Toch leuk de motor aanpassen naar je eigen wensen. Welk merk geeft je dit plezier!!!!

HP

P.s. alleen het verbruik ( 1: 11) !!!!!!!! Gelukkig dat de benzine prijs weer rond de 1,10 euro zit. Recessie toch ergens goed voor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
XJR



Geregistreerd op: 21-2-2007
Berichten: 60
Woonplaats: RAAMSDONKSVEER

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Dec. 2008, 14:01    Onderwerp: Reageer met quote

inderdaad benzineverbuik is behoorlijk minder met akra mapping. Ik rij met std. Akra puur voor het zicht , gewicht, temperatuur vd uitlaat en ander geluid.
progressieve gashandel heb ik er af gehaald. Huidige set up is ok.
begin dit jaar nieuw gasklephuis gehad en later bleek mijn achterwiel krom wat reactie gaf op de injectie en ik dus op een hobbelpaard reed.

Verder blijft het inderdaad erg prettig gestoord rijden.


john
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
frenkie h



Geregistreerd op: 20-9-2011
Berichten: 70

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Mei. 2016, 18:55    Onderwerp: Reageer met quote

zit ff te kijken naar mijn gashendel en de oplossing die de mens aandraagt
http://www.ktmsmt.com/viewtopic.php?f=13&t=3067 maar als je de retourgaskabel was meer speling geeft is dat niet hetzelfde als de gashendel aanpassen met een extra diep gleufje?


frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 10 Mei. 2016, 19:07    Onderwerp: Reageer met quote

frenkie h schreef:
zit ff te kijken naar mijn gashendel en de oplossing die de mens aandraagt
http://www.ktmsmt.com/viewtopic.php?f=13&t=3067 maar als je de retourgaskabel was meer speling geeft is dat niet hetzelfde als de gashendel aanpassen met een extra diep gleufje?


frank


nee

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
frenkie h



Geregistreerd op: 20-9-2011
Berichten: 70

BerichtGeplaatst: Di, 31 Mei. 2016, 20:23    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
frenkie h schreef:
zit ff te kijken naar mijn gashendel en de oplossing die de mens aandraagt
http://www.ktmsmt.com/viewtopic.php?f=13&t=3067 maar als je de retourgaskabel was meer speling geeft is dat niet hetzelfde als de gashendel aanpassen met een extra diep gleufje?


frank


nee


oke just wondering.

Dremel ding gedaan en 15 minuten laten lopen in de schuur sorry buren.
Gaat makkelijker de rotonde over loopt wel wat hoger in de toeren als ik het gas loslaat. Dus even wennen maar wel minder bokkig.

frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
woutermtb



Geregistreerd op: 8-8-2017
Berichten: 60

BerichtGeplaatst: Ma, 23 Apr. 2018, 19:19    Onderwerp: Reageer met quote

Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaauw!
Eindelijk eens die progressieve hendel erop gezet om te testen, is gewoon een andere moto! Heerlijk correct rijden, nooit meer terug!

Wouter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Pagina 5 van 5

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif