lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

KTM alarm goedgekeurd?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ties



Geregistreerd op: 12-5-2005
Berichten: 38
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Za, 4 Jun. 2005, 19:46    Onderwerp: KTM alarm goedgekeurd? Reageer met quote

Gruss Gott LC8-vrienden,

Mijn LC8 is voorzien van het KTM alarm, maar volgens de dealer is het niet SCM-goedgekeurd. Dat is lekker.... In mijn polisvoorwaarden staat dat het alarm goedgekeurd moet zijn door de KNMV, ik heb namelijk een KNMV-verzekering. Kan ik nu problemen met mijn verzekering krijgen?

Vraag twee is of er een gemakkelijke manier is om het alarm wat meer lawaai te laten maken. De centrale unit zit onder het zadel, je hoort het ding nauwelijks.

Alle tips zijn van harte welkom.

Groet,

ties
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
kameel



Geregistreerd op: 1-12-2004
Berichten: 119
Woonplaats: dronten

BerichtGeplaatst: Za, 4 Jun. 2005, 21:03    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Ties,

het alarm is inderdaad niet goedgekeurd, maar vorig jaar was het bij KNMV-verzekeringen voor een KTM 950 niet nodig een alarm (laat staan een goedgekeurd alarm) te installeren om een all-risk verzekering af tesluiten. Ik zelf had inmiddels al een duurder exemplaar (spy-ball) laten monteren, wat achteraf niet eens nodig bleek te zijn.
Ik raad je aan even bij KNMV te informeren af dit nog steeds geldt.

groeten pieter

_________________
riding the camel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 4 Jun. 2005, 21:05    Onderwerp: Reageer met quote

tja.. als je polis zegt dat je een goedgekeurd allarm moet hebbene, dan moet dat. Anders heb je goeie kans dat ze niet uitkeren als ie gejat wordt.

zelfde geldt voor sloten: ART4 gekeurd slot, (daarvoor is een lijst met sloten en types beschikbaar), en dan aan een paal vast.

grts snobby

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
kameel



Geregistreerd op: 1-12-2004
Berichten: 119
Woonplaats: dronten

BerichtGeplaatst: Za, 4 Jun. 2005, 21:29    Onderwerp: Reageer met quote

dat ben ik met je eens Gerben, vaak is een alarm verplicht vanaf een bepaalde aanschafwaarde maar er zijn uitzonderingen voor bv cross en enduro motoren, dat was destijds de uitleg en het toeval wilde dat een KTM 950 net als alle andere KTM's daar onder geschaard werd. Terecht of onterecht maar als zij de regel zo hanteren dan vindt ik het prima.
Zo had ik in het verleden een Speed Triple die onder toermotoren viel ipv. sport, en dat scheelde weer in premie. Ik wil maar zeggen een belletje kan zinvol zijn.

groeten pieter

_________________
riding the camel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 4 Jun. 2005, 21:51    Onderwerp: Reageer met quote

mmm ik zou zoiets dan wel op papier willen hebben.

Mijn verzekering eist geen alarm, wel ART4 gekeurd slot e.d.

grts

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
haaje
Gast





BerichtGeplaatst: Za, 4 Jun. 2005, 23:02    Onderwerp: Reageer met quote

Net vandaag mijn aanvraagformulier op de bus gedaan, naar - inderdaad - de KNMV. Ik kwam bij hen uit omdat zij - naast Unive - de enige verzekering zijn die geen alarm verplicht stellen voor een groot aantal motoren.

Telefonisch heb ik een paar keer navraag gedaan naar de polisvoorwaarden van de KNMV. De eerste persoon vertelde me dat 1 ART4 goedgekeurd slot of hoger voldoende was. De tweede persoon vertelde me dat voor motoren met een cataloguswaarde van meer dan €14000,- er 2 ART4 sloten op moesten zitten.

In beide gevallen is er dus geen sprake van een alarm. Het is natuurlijk even afwachten tot de polis in de bus valt, maar uit het PDF-bestand met polisvoorwaarden maak ik ook op dat 1 of 2 ART4 -sloten voldoende zijn.

Het zou wel kunnen dat je - net als bij Univé - korting krijgt met een alarm.

haaje
Naar boven
Ties



Geregistreerd op: 12-5-2005
Berichten: 38
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 6 Jun. 2005, 10:33    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

Ik heb de polisvoorwaarden ontvangen, en daarin staat de de LC8 voorzien moet zijn van een KNMV-goedgekeurd alarm.

Ik ga ze maar eens even bellen voordat er problemen ontstaan...

Ik hou jullie op de hoogte, want misschien hebben andere LC8-berijders hier ook iets aan.

groetjes,
thijs

PS Gistermiddag van Limburg terug naar huis in Amsterdam gereden zonder 1 meter snelweg. Puur genieten op een LC8...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Ma, 6 Jun. 2005, 12:21    Onderwerp: Reageer met quote

Ik was altijd via de MAG verzekerd (Wentzel-Nunspeet). Echter ik had altijd een fiets van 20.000 eur en een keer vreselijke problemen gehad in het buitenland.
Dus nooit meer alarm!!!!!!!

Zit nu bij Unigarant, zonder alarm en MET 3 jaar nieuwwaarde verzekering. OOk belangrijk!
Alleen een ART 4+ ketting die in de tupperwarebak onder het zadel kan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Ties



Geregistreerd op: 12-5-2005
Berichten: 38
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 6 Jun. 2005, 14:43    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

Ik heb geinformeerd bij KNMV Verzekeringen. Volgens mijn polisvoorwaarden moet mijn alarm SCM-goedgekeurd zijn, maar dat is hij niet... Daar ben ik mooi klaar mee...!

Heeft iemand suggesties?

groetjes,
ties
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Ma, 6 Jun. 2005, 17:23    Onderwerp: Reageer met quote

Ties schreef:
Hoi,



Heeft iemand suggesties?

groetjes,
ties


Dumpen, die KNMV ik ben er (vrijwillig verplicht) lid van vanwege mijn OTR licentie, anders had ik die ook al opgezegd.

Er zijn ook maatschappijen die niet aan die alarm-onzin doen.

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Prutzer



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 201
Woonplaats: Amstelveen

BerichtGeplaatst: Ma, 6 Jun. 2005, 19:18    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben verzekerd bij de KNMV, maar als ik mijn polisvoorwaarden doorlees dan vragen ze een alarm of een extra slot (vier sterren ART)
_________________
2003 950S
Driver: Eelco
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
haaje
Gast





BerichtGeplaatst: Ma, 6 Jun. 2005, 22:19    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, zo had ik het ook begrepen. Maar het zou niet voor het eerst zijn dat ze (verzekeringsmaatschappijen in het algemeen, niet de KNMV in het bijzonder) bij drie verschillende gelegenheden drie verschillende verhalen opdissen.
Vooralsnog gun ik ze het voordeel van de twijfel.

Hier is de link naar de polisvoorwaarden van de KNMV.

Volgens mij is clausule 031 "Diefstalbeveiliging" (op de laatste bladzij) van toepassing waarin ondermeer het volgende staat

Quote:

Op straffe van verlies van recht op schadevergoeding in verband met diefstal, joyriding of pogingen daartoe dient het motorrijwiel, bij het al dan niet bewaakt parkeren of stallen:

- voorzien te zijn van een door de SCM goedgekeurd beveiligingssysteem klasse
I (elektronische startonderbreking), dan wel een door verzekeraars geaccepteerd,
gelijkwaardig af-fabriek systeem welke door een SCM erkende
installateur, af-fabriek of af-importeur is ingebouwd. Tevens dient het motorrijwiel
naast het normale stuurslot te worden afgesloten met een ART- Categorie
IV of hoger goedgekeurd slot,
of
- naast het normale stuurslot te worden afgesloten met twee ART-Categorie IV
of hoger goedgekeurde sloten.


Daarboven staande clausules (225, 230 en 229) hebben betrekking op een motorrijtuig, volgens mij dus op auto's (die ze ook verzekeren). Daarin worden inderdaad expliciet SCM-goedgekeurde alarmsystemen van verschillende klassen genoemd.

haaje
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 6 Jun. 2005, 22:28    Onderwerp: Reageer met quote

Je moet op je polisblad kijken welke clausules voor jouw polis van kracht zijn: Daar staan als het goed is de clausulenummers genoemd.

in de polisvoorwaarden staan ALLE clausules die ze kennen, wil dus niet zeggen dat ze allemaal voor jouw polis van toepassing zijn.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Ties



Geregistreerd op: 12-5-2005
Berichten: 38
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 8 Jun. 2005, 10:02    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben er uit. Ik heb gisteren met KNMV-verzekeringen gebeld en uitgelegd dat mijn alarm niet SCM-goedgekeurd is. Ze hebben nu de clausule veranderd: in plaats van een alarm is 2 ART klasse-4 sloten ook voldoende. Gisteravond dus maar gelijk a raison van 200 euro een extra slot gekocht...

Wel een beetje vreemd dat deze verzekeraar zo willekeurig met clausules lijkt om te springen. Ik begrijp nog steeds niet waarom bij mij een alarm verplicht was en bij andere LC8-rijders kennelijk niet...

groet,

ties
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif