lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Tankbescherming

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
michael



Geregistreerd op: 2-2-2007
Berichten: 50

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Mei. 2008, 12:37    Onderwerp: Tankbescherming Reageer met quote

Hallo allemaal,

Over drie weken ga ik weer naar Noorwegen. Afgelopen keer had ik een tanktas van KTM. Na terug komst was deze tas stuk en mijn tank zat onder de krassen. Nu heb ik van KTM een nieuwe tank gehad en geld terug gekregen van de tas.
Nu heb ik een tanktas van Buse gekocht (die is 130 euro goedkopen).
De onderkant van de tas is van schuim en dus zachter dan de orginele tanktas. Nu wil ik een beschermende folie op mijn tank doen. Voor de Adventure is deze te verkrijgen maar voor de SM niet.
In een motorzaak hadden ze een doorzichtig folie voor over een tank alleen konden ze mij niet vertellen of deze er ook weer van af ging.

Iemand ervaring hiermee of een andere oplossing???

Groeten Michael
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Johan



Geregistreerd op: 28-2-2005
Berichten: 544
Woonplaats: Hengelo (ov)

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Mei. 2008, 17:25    Onderwerp: Reageer met quote

Je gespoten delen beschermen met een blanke folie werkt echt perfect.
Heb ik eerst gedaan met boeklon, maar dit is dof. Bij een reclame beletterings bedrijf gebruiken ze gewone blanke folie(glans).
Ik heb daar een keer een rol gekocht van een meter breed en wel twee meter lang, dan heb je even genoeg. In eerste instantie alleen mijn tank er mee beplakt waar ik met mijn benen tegen de tank aan kom.
Maar het werkt natuurlijk gewoon overal, alles waar bewegingen plaats vinden op lak zijn plekken waar krasjes kunnen ontstaan.
Het plakken op delen die redelijk vlak zijn gaat het beste door eerst een het te plakken deel netjes op maat te knippen en dan de contrafolie er af trekken en even door een emmer met water te halen met een scheutje zeep. Nu kun je het te plakken deel netjes op zijn plek leggen en verschuiven indien nodig. Het vocht kun ja dan onder de folie uit duwen en de rest laten drogen.(eventueel met fohn)
Bij het eventueel weer verwijderen kun je het beste doen door het een beetje warm te maken met de fohn dan blijft je lak ook zitten.

groet Johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
michael



Geregistreerd op: 2-2-2007
Berichten: 50

BerichtGeplaatst: Wo, 3 Sep. 2008, 19:19    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de tip. Het heeft gewerkt!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif