lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Beveiliging van Adventure in garage

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jerome



Geregistreerd op: 11-7-2008
Berichten: 772

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Jul. 2008, 8:45    Onderwerp: Beveiliging van Adventure in garage Reageer met quote

Ik zou heel graag willen weten hoe jullie de Adventure hebben beveiligd in de garage.

Zelf ben ik van plan dit te doen met:

- stuurslot
- remschijf + alarm
- muuranker + ketting
- rail van poort beveiligen door het blokkeren van de wieltjes


is dit voldoende of hebben jullie nog andere handigheidjes?

graag jullie inzicht en tips
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
XJR



Geregistreerd op: 21-2-2007
Berichten: 60
Woonplaats: RAAMSDONKSVEER

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Jul. 2008, 9:05    Onderwerp: Reageer met quote

twee uitgehongerde rottweilers achter de garagedeur
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Jerome



Geregistreerd op: 11-7-2008
Berichten: 772

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Jul. 2008, 9:06    Onderwerp: Reageer met quote

bestaan er startonderbrekers op de KTM?

iemand ervaring ermee?



handige website:

http://www.motorgestolen.com/applications/nieuws/nieuws.asp?action=toon&nieuwsid=22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Jul. 2008, 19:01    Onderwerp: Reageer met quote

standaard (ktm) alarm ?

mbt die test:

>10 minuten om een slot open te breken betekend dat een dief het niet doet: veel te veel risiko

Schijfremsloten zijn leuk, maar: vaak wordt de schij losgedraaid, zodat de motor gewoon weg kan rijden (en de schijf zeg maar stil blijft hangen om de as). 6 boutjes, met de acutol in ? 15 seconden...

tot slot: de meeste motoren wordne gewoon gestolen met een busje: gewoon met slot en al erin, en dan maakt het niet meer uit, tenzij het slot aan een paal vast zit oid.
Veel verzekeringen stellen dat dus ook verplicht (maarja hoe bewijs je dat achteraf...)

Wat ik niet snap is dat veel verzekeringen een alarm als afdoende beschouwen... volgens mij beveiligd dat heel weinig: in het busje en klaar!!


TOEVOEGING: Ofschoon een ART4+ slot volgens die test geen garantie is dat je motor niet gestolen wordt, is het wel DE garantie dat je verzekering betaald, terwijl ze dat bij dat 12 euro beugelslot wat moeilijker open te krijgen is, niet zullen doen. In beide gevallen denk ik dat de motor het busje in gaat.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
KTM_FAN



Geregistreerd op: 19-2-2008
Berichten: 321

BerichtGeplaatst: Do, 24 Jul. 2008, 8:22    Onderwerp: slot Reageer met quote

Nou ja, of ik heb het helemaal verkeerd begrepen, Centraal Beheer vraagt helemaal niets, geen slot, niets. Gewoon sleutel eruit en stuurslot erop.

Vragen om problemen natuurlijk en ik heb hem op mijn parkeerplaats dat afgeschermd is met een hek nog steeds met een dikke Abus ketting en een beugel aan een ijzeren paal. Beugel doe ik dan om de vorkpoot.

Op straat zet ik hem gewoon niet neer, althans niet voor lang.

Alleen al om het gezeik van een gejatte motor.

Onno

_________________
KTM-FAN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
akako



Geregistreerd op: 31-7-2007
Berichten: 46
Woonplaats: Hoeven

BerichtGeplaatst: Do, 24 Jul. 2008, 10:44    Onderwerp: Reageer met quote

Staat gewoon in de garage. Elektische roldeur, auto ervoor en de motor op alarm.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BJ



Geregistreerd op: 16-7-2008
Berichten: 419
Woonplaats: Almere

BerichtGeplaatst: Do, 24 Jul. 2008, 11:29    Onderwerp: Reageer met quote

Staat mij mij gewoon is de garage op het stuurslot met idd vaak een auto ervoor. Daarnaast is de garage ook 1 van de favoriete plekken waar mijn hond graag ligt te slapen, zeker als het zulk weer is als nu (de garage is lekker koel).
_________________
www.nieuwerf.nl
grijze 2003 950 Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 24 Jul. 2008, 18:04    Onderwerp: Reageer met quote

verzekeringen in NL zeggen vaak niks over de stallingsvoorwaarden, mar die staan weldegelijk in de voorwaarden.

Zo geldt vaak dat stuurslot in de garage niet genoeg is,
buiten stallen zonder extra slot al helemaal niet (ook al is dat op eige terrein)

overnacht op de parkeerplaats (publiek) laten staan is al vaak helemaal niet verzekerd.

lees dus de voorwaarden, of bel ze en vraag er specifiek naar: beter dan voor verrassingen komen te ztaan.


De mijnestaat altijd dubbel op slot in de garage....

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
tbracing



Geregistreerd op: 26-6-2007
Berichten: 8

BerichtGeplaatst: Vr, 25 Jul. 2008, 12:55    Onderwerp: Reageer met quote

Sleutels goed opbergen evt. apart. Eerst je huis leeg, en dan je motor weg incl. al je sloten.
_________________
my KTM is a hybrid, it burns oil and rubber
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hydrazine



Geregistreerd op: 9-9-2006
Berichten: 294
Woonplaats: Almere-Binnen

BerichtGeplaatst: Za, 26 Jul. 2008, 7:55    Onderwerp: Neem geen halve maatregelen... Reageer met quote

Neem geen halve maatregelen:

http://www.securitywebshop.nl/motorbeveiliging/motor-track-%26-trace-%28x-trace%29.html
thumbsup
Jammer dat het moet...

http://www.geotrack.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 26 Jul. 2008, 10:34    Onderwerp: Reageer met quote

Om eerlijk te zijn:

Ik vind dat je je motor voldoende op slot moet zetten, dat de gelegenheidsgek er niet zo mee weg gaat (veel motoren worden nog voor het cafe, met de sleutels erin gestolen)

Anderzijds moet al die veiligheid jezelf ook niet de lol gaan bederven! Dus ik voldoe aan de verzekeringsvoorwaarden, en tja, thats-it! Wordt ie ooit toch gestolen, dan heb ik pech, maar de schade is redelijk gedekt.
Beter zo, dan iedere dag paranoide rondlopen en er geen lol meer aan hebben.

Een tracking systeem is natuurlijk mooi, maar wie komt er in actie, als het ding ondertussen in afrika of rusland rondrijdt? Of zelf maar gewoon in Hongarije, wat tegenwopordig toch gewoon eu is... Weinig kans hoor, dat er iemand wat doet voor die 10 mille motor.

Ik zeg: Laat het oopsporen en opsluiten van de dieven over aan de overheid die er voor is (ongeacht of die het goed doen of niet). Zolang we een slot niet mogen vullen met explosieven, omdat de dief dan een schadeclaim in zal dienen... geniet ik maar gewoon van het rijden.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Jerome



Geregistreerd op: 11-7-2008
Berichten: 772

BerichtGeplaatst: Ma, 28 Jul. 2008, 15:03    Onderwerp: Reageer met quote

bedankt voor jullie inzicht.

ik houd me ook gewoon aan de voorwaarden, op slot thuis in de garage, en 2 sloten buitenshuis.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Avalanche



Geregistreerd op: 3-6-2008
Berichten: 19
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Vr, 22 Aug. 2008, 23:14    Onderwerp: Reageer met quote

Centraal Beheer; geen voorwaarden.......
Altijd makkelijk!

_________________
No Risk, No Fun !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rhwolly



Geregistreerd op: 1-9-2008
Berichten: 38
Woonplaats: Nijverdal

BerichtGeplaatst: Di, 2 Sep. 2008, 15:45    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:

Wat ik niet snap is dat veel verzekeringen een alarm als afdoende beschouwen... volgens mij beveiligd dat heel weinig: in het busje en klaar!!


Omdat ik net een nieuwe adventure gekocht heb, ben ik mijn verzekering voorwaarden er maar weer op na gaan spitten. Het blijkt dat mijn verzekering (Unive) een SCM goedgekeurd alarm niet meer als voldoende preventief middel tegen diefstal ziet. Wanneer een SCM alarm aanwezig is, dan krijg je nog wel korting op het eigen risico en het casco deel van de verzekeringspremie. Daar houdt het mee op. Wel wordt een ART4 goedgekeurd slot verplicht gesteld.

Overigens heb ik mij laten vertellen dat het alarm dat door KTM geleverd wordt, niet SCM gecertificeerd is. Dus daar heb je eigenlijk niet zoveel aan.

Zo leer je maar weer eens dat je ook altijd je polisvoorwaarden in de gaten moet houden. Ook wanneer je je motor niet inruilt is beter om de polisvoorwaarden voor het nieuwe jaar (bij Unive per 1 januari) goed door te nemen.

Groet,
Rene
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif