Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
KTM_FAN
Geregistreerd op: 19-2-2008 Berichten: 321
|
Geplaatst: Di, 22 Jul. 2008, 10:58 Onderwerp: circuit |
|
|
Quote: | ik heb meerdere keren met een 950sm gereden op het circuit van zolder (B), met akra's en daar moet je onder de 98DB blijven, met db killers erin moet dit zeker lukken,
ik heb wel eens gezien hoe iemand met dam uitlaatjes onder zijn superduke naar huis werd gestuurd, dus voorkomen is beter dan genezen
suc 6 het is zeker big FUN om eens een dagje te scheuren ook met een adventure maar met een setje 17inch heb je wel meer wegligging |
Gaat zeker lukken die FUN hoop ik. Ik heb 17/19" met wegbanden erop. Gaat helemaal goed komen. Nu nog duimen voor een zonnetje en geen buien. Wel heb ik mezelf voorgenomen me een beetje kalm te houden. Vallen heb ik geen zin in. En ik moet starten in groep 1 (onder begeleiding).
Ik laat hier wel weten hoe het was.....
Onno
_________________ KTM-FAN |
|
Naar boven |
|
|
KTM_FAN
Geregistreerd op: 19-2-2008 Berichten: 321
|
Geplaatst: Wo, 6 Aug. 2008, 20:30 Onderwerp: Zandvoort |
|
|
Nou,
Als beloofd, het verslag:
Zit een beetje te chillen op de bank na een leuk dagje. Ik was de enige Adventure op Zandvoort, wel grappig. Erg veel KTM rijders, had ik niet verwacht, was super. Een aantal 950 SM's, veel SD's en een aantal mono's. Verpalen had een RC8 meegenomen en die reed ook af en toe mee (werd een beetje gebruikt als hoer, wie will daar nou niet een keertje op rijden).
Ik moest in groep 1, had nog gepoogd me in te schrijven voor groep 2, helaas, zonder circuit ervaring linea recta in groep 1. Maar wees niet getreurd..... achteraf gezien zou ik nooit in groep 2 willen starten en ik ben echt geen toer rijder.....
Eerst technische keuring, geen probleem, Akra's dus ook niet. Daarna instructie (stelt niet veel voor). Dan nog een half uurtje adrenaline door je lijf en los mag het gaan. Je kan kiezen of je binnen groep 1 in een snel of langzaam groepje rijdt, altijd achter een marshall, met een man of 5-6. Ik koos gemiddeld tot snel (2 snellere groepjes voor ons). Kon het makkelijk bijbenen en wilde nog harder, dus halverwege geswitched naar een snelle groep.
Iedereen zat een beetje te grappen over mijn all road met beugels en al erop, maar dat maakt dus geen drol uit. De rijder bepaalt het tempo. De marshall legt vanalles uit over hoe je op SS fietsen moet rijden, voor mij ging dat niet echt op. Gewoon lekker rechtop en knallen maar... grijns. Sommige rijders kan je volgen met 1 hand los, andere gaan een tikkie harder..... We reden iets van 2 min 30 of zo, niet super hard. Maar het gaat om je plezier. Wel ging mijn laars over de grond en dan ga je aardig schuin met een adventure S. Vijf motoren hielden het rubber niet op het circuit. Ook in onze laatste sessie ging er een SD onderuit. Direct achter me....
De flarden hangen aan mijn banden en over schaamranden kan je niet echt meer spreken. Prima combo die 17/19 met Dunlop 607 !!
Nou ja, misschien volgende keer meer Adventures, lijkt me lachen.
Onno
_________________ KTM-FAN
Laatst aangepast door KTM_FAN op Wo, 6 Aug. 2008, 22:35, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
dukerider
Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Wo, 6 Aug. 2008, 21:13 Onderwerp: Re: Zandvoort |
|
|
Quote: | De flarden hangen aan mijn banden en over schaamranden kan je niet echt meer spreken. Prima combo die 17/19 met Dunlop 607 !! |
Kan je een paar pics maken van de banden?
Ik ben van plan om eventueel ook een set 17/19 aan te schaffen, ik ben dan ook nog aan het twijfelen over welke banden ik zou monteren.
Ik wil die 607's wel eens zien na een dagje raggen
_________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
|
KTM_FAN
Geregistreerd op: 19-2-2008 Berichten: 321
|
|
Naar boven |
|
|
dukerider
Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Wo, 6 Aug. 2008, 23:30 Onderwerp: |
|
|
Bandjes zien er nog goed uit
De "flarden" die je eraan ziet hangen zijn gewoon stukjes rubber die je oppikt van het circuit door de warmte en "zachtheid" van de banden.
Ik zie dat ze ook de scheurtjes vertonen tussen de blokken, dat hebben de ori Pirelli's ook, geen probleem hoor.
Ik heb vorig jaar de Pirelli's ook uitgebreid misbruikt en die zagen er net zo uit.
_________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 8 Aug. 2008, 20:46 Onderwerp: |
|
|
die flarden helemaal aan randen van de banden, betekend dat je te veel gas geeft zonder je motor rehtop te zetten. Daar trek je mooie strepen mee, maar je gaat er niet harder van.
't staat wel mooi.
Ik vraag me zelf een beetje af, hoe hard het nu in velgelijk had gekunt met de originele wielen en banden: Die krijg je niet echt goed plakkend namelijk.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
KTM_FAN
Geregistreerd op: 19-2-2008 Berichten: 321
|
Geplaatst: Za, 9 Aug. 2008, 12:51 Onderwerp: zandvoort |
|
|
Quote: | Ik vraag me zelf een beetje af, hoe hard het nu in velgelijk had gekunt met de originele wielen en banden: Die krijg je niet echt goed plakkend namelijk. |
Ik zou zeggen, doe volgende keer mee op originele banden en je weet het. Ik heb geen idee. Wel viel me zelf ook al het feit op inderdaad van de randjes, lijkt of de banden niet veel schuiner kunnen hebben. Terwijl de SS motoren met de ervaren coureurs echt nog veel schuiner gaan. Ligt volgens mij ook aan type band. Een echte race band is volgens mij ronder.
Ach ja, wat maakt het uit. Ik heb me zo vermaakt dat ik het haast niet kan laten nog een dagje te doen dit jaar. Die LC8 gaat gewoon als de brandweer. Remmen met twee vingers echt super dosering, en de hele dag plank gas, olie pijlen, geen druppel eruit...... je geeft hem toch echt 5 maal 20 minuten genadig op zijn flikker... 't is gewoon een top ding.
Onno
_________________ KTM-FAN |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 9 Aug. 2008, 14:42 Onderwerp: |
|
|
Mwha, ik ben geen raceexpert, maar als je zo ver op de kant zit geven die jongens niet heel veel gas, dan probeer je juist soepel te blijven zodat die niet gaat driften.
Bij het uitkomen van de bocht zet je dan de motor rechter op en schroef je het gas open. Als je dat vaak genoeg en juist doet krijg een een keurige V vorm op je band... Daarom zijn die echte racebanden al in die vorm
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
BJ
Geregistreerd op: 16-7-2008 Berichten: 419 Woonplaats: Almere
|
Geplaatst: Za, 9 Aug. 2008, 17:26 Onderwerp: |
|
|
Ik heb een aantal keren met m'n R6 op het circuit gereden. De kunst is om niet te hard de bocht in te gaan. Goed de apex pakken en dan lekker accelerend de bocht uit e komen. Op een racer gaat dat zowiezo makkelijker omdat die een stuk minder hoog zijn en je een hele andere houding hebt. De banden zijn niet altijd ronder, ze zijn wel breder.
_________________ www.nieuwerf.nl
grijze 2003 950 Adventure |
|
Naar boven |
|
|
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|
Powered by phpBB
© 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by
|