Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
dré
Geregistreerd op: 7-1-2007 Berichten: 24 Woonplaats: papendrecht
|
Geplaatst: Zo, 18 Mei. 2008, 11:44 Onderwerp: |
|
|
burgerking schreef: | dré schreef: | Welke windbescherming ?? Nee dat viel dus niet mee maar ook dat zal wel wennen. Benen zitten trouwens wel uit de wind maar je nekspieren krijgen het wel te verduren. Je zit uiteindelijk comfortabel rechtop. Een verhoogd ruitje zal ook iets helpen maar of dat afdoende is durf ik te betwijfelen. Eigenlijk dus nog eens proefrijden op een SM met (een niet zo mooi) ruitje. |
Ik ga toch maar eens een proefritje maken op zo'n 990SM, KTM ruitje voor de SM ziet er niet zo slecht uit. En ach last van nek heb ik altijd.......(zelfs op de mountainbike ) |
Misschien een windschermpje op de mtb doen? Waarschijnlijk zit je niet goed. Gisteren nog 60km bij Arnhem gereden op 1 versnelling en geen centje pijn (behalve de beentjes dan)
Binnenkort krijg ik ook een paar datums om te kunnen rijden op een 990 SM. Bevindingen volgen......
Past zo'n ruitje van de superduke misschien ook? |
|
Naar boven |
|
|
burgerking
Geregistreerd op: 4-9-2005 Berichten: 420
|
Geplaatst: Zo, 18 Mei. 2008, 16:31 Onderwerp: |
|
|
dré schreef: |
Misschien een windschermpje op de mtb doen?
|
zou kunnen, maar op de ZX10R heb ik er bijna geen last van, zal wel met de tegendruk van de wind te maken hebben.....dus misschien moet ik gewoon harder rijden met MTB......veel harder |
|
Naar boven |
|
|
Georgie
Geregistreerd op: 15-11-2006 Berichten: 44 Woonplaats: W-Vl
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 16 Jun. 2008, 21:27 Onderwerp: |
|
|
leuke test. wel wat foutjes in de technische gegevens:
1999CC mochten ze willen
wet-sump... ach wie weet het verschil: maar het is toch echt dry-sump
klein rijbewijs?? zou me verbazen, maarja ik snap niks van die regels.
wel een vreselijk gave foto:
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Georgie
Geregistreerd op: 15-11-2006 Berichten: 44 Woonplaats: W-Vl
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 17 Jun. 2008, 22:13 Onderwerp: |
|
|
Nadeel KTM: gewicht... jaja: drooggewicht, maar met sterretje "rijklaar zonder benzine"
Dan wil ik die BMW en Ducati nog wel eens echt op de weegschaal zetten (waarom doet zo'n test dat niet effe?), want de superenduro is op papier ook zwaarder dan de HP2, maar als je de weegschaal neemt is het toch absoluut anders _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
dré
Geregistreerd op: 7-1-2007 Berichten: 24 Woonplaats: papendrecht
|
Geplaatst: Za, 26 Jul. 2008, 13:01 Onderwerp: |
|
|
het heeft even geduurd maar.....eindelijk een proefritje met een 990SM gemaakt. Lekker stevig zadel en die injectie werkt gewoon erg goed. Niks aan uit, meer gas meer vermogen en heel beheersbaar. Als je een Scania gewent ben voelt dat misschien niet zo maar in vergelijk met m,n adv 950 zeker zo goed. Net ff wat meer koppel, volop accessoires verkrijgbaar, mooie motor.
Even vloeken in de kerk maar ik heb ook een dorsoduro gereden.....stuk minder vermogen maar soepel, echt ongelofelijk. Veel smeuiger dan de KTM, vooral onder de 4000 toeren is dit goed voelbaar. Het fietsje (zo voelt het ook) is alleen helaas minder breed inzetbaar. Duo steunen worden er los bijgeleverd dus dat zegt al wat. Dat wordt dus...ïk ga op vakantie en ik neem m,n tandenborstel mee ....en verder niks. En het meisje blijft ook thuis. De gearing is aan de korte kant, ik dacht iets van 5500 toeren bij 120 kmh. Ook vaak tanken met maar 12 liter maar met je bek in de wind wil best ff stoppen na 1,5 uur. Meer een speeltje dus. |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Za, 26 Jul. 2008, 16:43 Onderwerp: |
|
|
Hee Andre,
kom je hem ff showen als het zover is???
Mooi man, zo'n SM _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
dré
Geregistreerd op: 7-1-2007 Berichten: 24 Woonplaats: papendrecht
|
Geplaatst: Za, 26 Jul. 2008, 20:45 Onderwerp: |
|
|
Zal ik doen (ook als het een Dorsoduro is )!
Die demo 990SM wordt binnenkort van akra's voorzien. Dat zou ook nog wat positieve effecten hebben op de draaicultuur onderin......
Voorlopig is de stand nagenoeg gelijk. Wel een lichte voorkeur voor de KTM maar dat heeft met het image te maken. Zeg je aprillia dan denk ik in 1e instantie aan mobieltelefonerende puistenkoppen op herriescooters.
Maar eerlijk is eerlijk, een Doroduro rijdt errug goed.
Vroeger had je geen verkeersdrempels alleen kuilen........en Zundapp |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Zo, 27 Jul. 2008, 3:46 Onderwerp: |
|
|
Zundapp is duits en ducati is italiaans als je het beste wil
kies je een motor uit het land er tussen in |
|
Naar boven |
|
|
dré
Geregistreerd op: 7-1-2007 Berichten: 24 Woonplaats: papendrecht
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Ma, 28 Jul. 2008, 20:47 Onderwerp: |
|
|
Hee Andre,
wat dacht je van een SE op racewielen ???
veel mensen hier vinden dat nog mooier dan een SM.
en er is nu ook al een grotere tank voor te koop (30l). _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
|