Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Wo, 4 Jun. 2008, 18:53 Onderwerp: |
|
|
KP schreef: | Net gebeld met Brouwer. Vermoedelijk toch de kop pakking.
De volgende vragen komen bij mij op :
- komt dit vaker voor bij een KTM 950 S met maar 16.000 km ?
- waar ligt het aan ?
- Is het blok nog betrouwbaar na de reparatie of is het verstandiger om een andere KTM LC 8 te kopen ?
Ik hoor graag van jullie.
Met vriendelijke groeten,
KP
|
dit kan bij alle motoren voorkomen
en waar dat aan ligt het kan aan je rechterhand liggen
als je altijd vol gas geeft bij een koude motor dan is de kans veel groter dit probleem te krijgen
maar een maal gemaakt geeft dit geen problemen
dus je moet geen andere motor te kopen
suc 6 |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Wo, 4 Jun. 2008, 19:39 Onderwerp: |
|
|
Een 2005 zou eigenlijk al "fabriek af" de gemodificeerde kopmoeren moeten hebben,
wellicht is die van jou er destijds "doorgeglipt"en heeft hij daardoor een lekke pakking gekregen.
Lijkt me geen drama toch?? lekker laten maken, (hopelijk garantie) en rijden maar weer
lees dit draadje maar eens door http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=322&highlight=kopmoeren _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
KP
Geregistreerd op: 21-3-2008 Berichten: 85
|
Geplaatst: Wo, 4 Jun. 2008, 21:53 Onderwerp: |
|
|
Jullie hebben mij gerustgesteld. Uiteindelijk wil ik de LC 8 gebruiken waarvor die is gemaakt. Heel veel all / offroad ritten maken.
Ik hoop de motor volgende week weer op te halen bij Brouwer.
Bedankt voor jullie snelle reactie.
Gr
KP |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Wo, 4 Jun. 2008, 22:15 Onderwerp: |
|
|
KP schreef: | Jullie hebben mij gerustgesteld. Uiteindelijk wil ik de LC 8 gebruiken waarvor die is gemaakt. Heel veel all / offroad ritten maken.
Ik hoop de motor volgende week weer op te halen bij Brouwer.
Bedankt voor jullie snelle reactie.
Gr
KP |
gelukkig maar dat van die kopmoeren dat hoeft er niets mee te maken te hebben je kunt bij alle motoren een lekke koppakking krijgen
warm rijden dat is het belangrijkste |
|
Naar boven |
|
|
KP
Geregistreerd op: 21-3-2008 Berichten: 85
|
Geplaatst: Di, 10 Jun. 2008, 17:24 Onderwerp: Helemaal TOP |
|
|
De motor gehaald bij Brouwer. De motor rijdt weer als nieuw.
Het rijplezier van de LC 8 maakt heel veel goed!
De reparatie viel gelukkig onder de garantie.
Brouwer Zwartebroek en Nijkerk bedankt voor de service.
Met vriendelijke groeten,
KP
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6727 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 10 Jun. 2008, 20:15 Onderwerp: |
|
|
Na 1600km lekkere bochten weggetjes (met zijn 2e en wat bagage), heeft mijn LC8 net weer een Rally gereden (en gewonnen).
daarna in 2,5 dag 1400 km terug (weer met duo). het laatste stuk door duitsland effe het gas open.. 150-210 met de wind tegen.
Weinig/geen problemen gehad... Welke andere motor doe je dat mee? _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Mr.FreeBike
Geregistreerd op: 16-2-2008 Berichten: 123 Woonplaats: Oploo
|
Geplaatst: Di, 10 Jun. 2008, 20:39 Onderwerp: |
|
|
Van harte gefeliciteerd met de overwinning. En de KTM Adventure bevalt mij ook prima _________________ Motorgroeten,
Simon |
|
Naar boven |
|
|
KP
Geregistreerd op: 21-3-2008 Berichten: 85
|
Geplaatst: Di, 10 Jun. 2008, 21:12 Onderwerp: gefeliciteerd |
|
|
Gefeliciteerd. Ik twijfel ook niet aan de KTM. Het was alleen vervelend dat alles te gelijk kwam. Nu maar vele kilometers maken zonder problemen.
Vandaag nog even offroad gereden met de standaard banden. Voelde goed. In juli heb ik in N-Frankrijk een driedaagse van Ketelaar. Eventueel andere banden monteren en GO....
Verder heeft Bert Duursma op donderdag 26 juni een info Rally avond. Ik ben van de partij.
Met vriendelijke groeten,
KP |
|
Naar boven |
|
|
KP
Geregistreerd op: 21-3-2008 Berichten: 85
|
Geplaatst: Vr, 27 Jun. 2008, 17:45 Onderwerp: TKC 80 |
|
|
Bijna 5000 km gereden in 3 maanden met de KTM LC 8. Gaat snel met zo'n fijne motor. Ook regelmatig een zand - en bospad gepakt. Dit met de standaard banden.
Uiteindelijk vandaag toch de TKC 80 banden besteld. Binnenkort monteren. Ik heb besloten de TKC te nemen omdat ik ook regelmatig over de weg mij verplaats. Ik kan later altijd nog een extra set wielen aanschaffen.
Half juli heb ik een driedaagse in Noord-Frankrijk ( Aad Ketelaar rit)
Ik ben heel benieuwd hoe de TKC's zich in het ruwe terrein gedragen. Wat zijn jullie bevindingen ?
Ik hoor het graag.
Met vriendelijke groeten,
KP
|
|
Naar boven |
|
|
koen warnar
Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 990 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Vr, 27 Jun. 2008, 22:13 Onderwerp: |
|
|
TKC's zijn gewoon goed op de lc8 . En als het niet al te nat word, zul je er veel plezier aan beleven.
Maak wat foto's onderweg lijkt me leuk om te zien hoe je daar kunt rijd. _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
|
KP
Geregistreerd op: 21-3-2008 Berichten: 85
|
Geplaatst: Wo, 2 Jul. 2008, 23:06 Onderwerp: cross binnenbanden |
|
|
De TKC zijn gemonteerd. Verder zijn de binnenbanden voorzien van cross binnenbanden. Er staat op de verpakking van de binnenbanden : Niet voor de snelweg.
Vraag :
Is het gevaarlijk om met deze binnenbanden op de snelweg te rijden (met de TKC rij ik vermoedelijk niet harder dan 140 km/u)
Met de TKC merk je wel duidelijk het verschil in het terrein maar ook op de weg. In het terrein prima op de weg nog wel even wennen. Ik was met de dikke 1 cilinders met noppen al wel wat gewend.
Gaarne veiligheidstips tav het rijden met TKC banden.
Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groeten,
KP |
|
Naar boven |
|
|
Raketman
Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Wo, 2 Jul. 2008, 23:46 Onderwerp: |
|
|
Veiligheidstips...
Zolang het droog blijft kan je met een TKC absurd hard doorgaan, wetende dat het uiteindelijk een harde noppenband is.
Als het natjes wordt daarentegen, dien je weldegelijk een paar knoppen om te zetten. De grip blijft redelijk als je een toeristische rijstijl hebt, maar dingen zoals volgafstanden tov voorliggers en remwegen ga je toch liever héél ruim herberekenen ...Ook de gasbehandeling bij het uitkomen van een bocht op nat wegdek hou je liever aan de brave kant. Tenzij je powerslides leuk vindt natuurlijk. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
|
KP
Geregistreerd op: 21-3-2008 Berichten: 85
|
Geplaatst: Vr, 4 Jul. 2008, 13:34 Onderwerp: bandenspanning |
|
|
Hallo lezers,
Wat is de goede bandenspanning voor de TKC . Ik heb de spanning nu op 1.8 voor en 2.0 achter.
Ik gebruik de TKC zowel in het terrein als op de weg.
Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groeten,
KP |
|
Naar boven |
|
|
|