Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
raymond
Geregistreerd op: 21-7-2005 Berichten: 118 Woonplaats: hoogezand ( gr )
|
Geplaatst: Vr, 9 Mei. 2008, 23:22 Onderwerp: roet in demper |
|
|
bij het schoonmaken van mijn motor viel het me op dat er nog al wat
roetafzetting in de demper zit ,
is de verbranding niet goed ????? ( kleppen stellen)
990 adv met 6300 km
heb het idee dat hij ook niet meer zo mooi loopt als in begin
wie heeft/had hier nog meer last van
gr raymond _________________ lc8 rijder |
|
Naar boven |
|
|
Raketman
Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Za, 10 Mei. 2008, 10:11 Onderwerp: |
|
|
Wat is roetafzetting...
Als ik de mijne in de was zet stop ik proppen doek in de uitlaatgaten, die komen er ook zwart terug uit.
Als de buitenzijde van de dempergaten ook matzwart is zou er eventueel een probleem kunnen zijn, maar als je in de buis zelf zwarte vingers krijgt lijkt me dat vrij normaal. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 10 Mei. 2008, 11:09 Onderwerp: |
|
|
de vraag is natuurlijk hoeveel roet... maar idd een beetje zwart aan de binnenkant is noormaal.
te zwart duidt op een te rijk mengsel, maar dat hoeft niet bij ieder toerental te zijn. Kan ook gebeuren als je veel kleinere stukjes rijdt met choke aan natuurlijk.
Ik schat dat je de naalden 1 clipje hoger hebt staat dan standaard, en dan loopt ie aan de rijke kant: dat geeft mooi oppakken op het gas, maar ook zwarte uitlaten.
Over de km's slijten die naaldgeleiders en naalden best wel wat, dus kan het zijn dat je ze weer terug naar origineel kunt zetten, maar dan wordt ie misschien weer iets hakkeliger....
Ik rij na 50000km en veel offroad met de naalden weer origineel, en daar heeft ie genoeg aan, maar de mijne is danook grijs in de uitlaat! _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
raymond
Geregistreerd op: 21-7-2005 Berichten: 118 Woonplaats: hoogezand ( gr )
|
Geplaatst: Za, 10 Mei. 2008, 18:47 Onderwerp: |
|
|
ik denk dat het mengsel te rijk is
maar heeft dit ook te maken met de kleppen ???
deze zijn bij 1500 beurt niet gesteld
naalden ??? op een 990 adv _________________ lc8 rijder |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 10 Mei. 2008, 20:43 Onderwerp: |
|
|
Nee, 't is natuurlijk niet zo goed voor de kleppentrein als die speling heeft, maar een beetj emeer of minder speling heeft echt iet zoveel invloed op de timing dat zich dat meteen in de ontbranding uit.
Alleen als er een klep echt te strak zou staan, dan mis je compressie en dan gaat er wel het een en ander fout, maar dan moet het wel heel erg zijn, en dan is dus niet bij een beetje verloop. Bovendien zou je dan echt vermogen missen, ongelijk lopen etc.
990.. inject, ja sorry... dan is de mapping gewoon wat rijk? zeker die sportmapping erin?? => zie elder op het forum.
(bij de sportmapping regelt de labdasonde eigenlijk niet meer mee) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Hydrazine
Geregistreerd op: 9-9-2006 Berichten: 294 Woonplaats: Almere-Binnen
|
Geplaatst: Wo, 28 Mei. 2008, 9:10 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | etc.
990.. inject, ja sorry... dan is de mapping gewoon wat rijk? zeker die sportmapping erin?? => zie elder op het forum.
(bij de sportmapping regelt de labdasonde eigenlijk niet meer mee) |
Rij nu op vakantie al 4200 km met 990 + Akrapovic uitlaten en sport mapping en kleiner tandwiel. Met deze uitlaten remt hij een stuk minder af op de motor als de orginele dempers. Eerst zonder de DB killers, maar dan over twee jaar doof. Op de pijpjes van de DB killers zit nu inderdaad wat roet. Bedoel je dat??? Maar is geen dikke kool aanslag. De KTM sportmaping zorgt ervoor dat boven de 5010 rpm de lamda sonde wordt uitgeschakeld en dat merk ik nu wel in het verbruik. Als ik zuining wil rijden zal ik over moeten stappen op de Suzuki van mijn vrouw...
Wat mij wel stoort is dat de 990 nu al twee keer is stilgevalen, motor uit op de snelweg... Als dit door blijft zetten is het voor mij de eerste en laatste KTM... Laatste keer kwam mij wel erg ongelukkig uit!!! Teller staat nu op 17000 km binnen twee jaar na aanschaf nieuw.
Jammer, want het wel een beest in de Pyreneen... Maar om nu al uit het leven te stappen...doordat de KTM gewoon stopt met ademen???
|
|
Naar boven |
|
|
|