lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

roet in demper

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
raymond



Geregistreerd op: 21-7-2005
Berichten: 118
Woonplaats: hoogezand ( gr )

BerichtGeplaatst: Vr, 9 Mei. 2008, 23:22    Onderwerp: roet in demper Reageer met quote

bij het schoonmaken van mijn motor viel het me op dat er nog al wat
roetafzetting in de demper zit ,
is de verbranding niet goed ????? ( kleppen stellen)
990 adv met 6300 km

heb het idee dat hij ook niet meer zo mooi loopt als in begin

wie heeft/had hier nog meer last van

gr raymond

_________________
lc8 rijder
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Za, 10 Mei. 2008, 10:11    Onderwerp: Reageer met quote

Wat is roetafzetting...

Als ik de mijne in de was zet stop ik proppen doek in de uitlaatgaten, die komen er ook zwart terug uit.
Als de buitenzijde van de dempergaten ook matzwart is zou er eventueel een probleem kunnen zijn, maar als je in de buis zelf zwarte vingers krijgt lijkt me dat vrij normaal.

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 10 Mei. 2008, 11:09    Onderwerp: Reageer met quote

de vraag is natuurlijk hoeveel roet... maar idd een beetje zwart aan de binnenkant is noormaal.

te zwart duidt op een te rijk mengsel, maar dat hoeft niet bij ieder toerental te zijn. Kan ook gebeuren als je veel kleinere stukjes rijdt met choke aan natuurlijk.


Ik schat dat je de naalden 1 clipje hoger hebt staat dan standaard, en dan loopt ie aan de rijke kant: dat geeft mooi oppakken op het gas, maar ook zwarte uitlaten.
Over de km's slijten die naaldgeleiders en naalden best wel wat, dus kan het zijn dat je ze weer terug naar origineel kunt zetten, maar dan wordt ie misschien weer iets hakkeliger....

Ik rij na 50000km en veel offroad met de naalden weer origineel, en daar heeft ie genoeg aan, maar de mijne is danook grijs in de uitlaat!

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
raymond



Geregistreerd op: 21-7-2005
Berichten: 118
Woonplaats: hoogezand ( gr )

BerichtGeplaatst: Za, 10 Mei. 2008, 18:47    Onderwerp: Reageer met quote

ik denk dat het mengsel te rijk is

maar heeft dit ook te maken met de kleppen ???

deze zijn bij 1500 beurt niet gesteld


naalden ??? op een 990 adv rolleyes4

_________________
lc8 rijder
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 10 Mei. 2008, 20:43    Onderwerp: Reageer met quote

Nee, 't is natuurlijk niet zo goed voor de kleppentrein als die speling heeft, maar een beetj emeer of minder speling heeft echt iet zoveel invloed op de timing dat zich dat meteen in de ontbranding uit.

Alleen als er een klep echt te strak zou staan, dan mis je compressie en dan gaat er wel het een en ander fout, maar dan moet het wel heel erg zijn, en dan is dus niet bij een beetje verloop. Bovendien zou je dan echt vermogen missen, ongelijk lopen etc.


990.. inject, ja sorry... dan is de mapping gewoon wat rijk? zeker die sportmapping erin?? => zie elder op het forum.

(bij de sportmapping regelt de labdasonde eigenlijk niet meer mee)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Hydrazine



Geregistreerd op: 9-9-2006
Berichten: 294
Woonplaats: Almere-Binnen

BerichtGeplaatst: Wo, 28 Mei. 2008, 9:10    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
etc.

990.. inject, ja sorry... dan is de mapping gewoon wat rijk? zeker die sportmapping erin?? => zie elder op het forum.

(bij de sportmapping regelt de labdasonde eigenlijk niet meer mee)


Rij nu op vakantie al 4200 km met 990 + Akrapovic uitlaten en sport mapping en kleiner tandwiel. Met deze uitlaten remt hij een stuk minder af op de motor als de orginele dempers. Eerst zonder de DB killers, maar dan over twee jaar doof. Op de pijpjes van de DB killers zit nu inderdaad wat roet. Bedoel je dat??? Maar is geen dikke kool aanslag. De KTM sportmaping zorgt ervoor dat boven de 5010 rpm de lamda sonde wordt uitgeschakeld en dat merk ik nu wel in het verbruik. Als ik zuining wil rijden zal ik over moeten stappen op de Suzuki van mijn vrouw...

Wat mij wel stoort is dat de 990 nu al twee keer is stilgevalen, motor uit op de snelweg... Als dit door blijft zetten is het voor mij de eerste en laatste KTM... Laatste keer kwam mij wel erg ongelukkig uit!!! Teller staat nu op 17000 km binnen twee jaar na aanschaf nieuw.

Jammer, want het wel een beest in de Pyreneen... Maar om nu al uit het leven te stappen...doordat de KTM gewoon stopt met ademen???

dizzy2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif