lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

muizenissen bij rijgedrag 990 in snelle bochten
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Zig



Geregistreerd op: 25-4-2008
Berichten: 41
Woonplaats: Belgische kust

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Mei. 2008, 10:41    Onderwerp: Reageer met quote

aan allen bedankt voor de bruikbare reacties. Ik heb begrepen dat veerinstelling en andere wielen idd de verhoopte verbetering kunnen brengen.

nog even iets rechtzetten :

er is helemaal geen kwestie van baas boven baas hoor. we kennen elkaar héél goed en weten dat er enkelen onder ons sowieso niet te volgen zijn als ze echt gaan doortrekken.Niemand haalt het in z'n hoofd om er een wedstrijdje van te maken. Er wordt wel aan een heel stevig tempo doorgereden maar we blijven wel ons verstand gebruiken. Voorheen had ik echter geen enkel probleem met het tempo - er was altijd nog voldoende marge zodat het inderdaad altijd genieten was.

wat het rijden zelf betreft zei ik al dat de laatste twee dagen de 'klik' der aanpassing er uiteindelijk wel kwam en ik niet meer op het puntje van m'n stoel hoefde te zitten.

wat de keuze voor de 990 betreft : ik beklaag me die totaal niet, ik gebruik 'm vooral voor woonwerk verkeer en om te gaan stoeien in m'n vrije tijd.
Daarbij zoek ik zoveel mogelijk het onverhard op (en daar maakt de 990 me héél blij)
maar ik mag langs de andere kant ook wel graag een circuit-dagje meepikken of een sportief ritje in de bergen.
Daarom wil ik het weggedrag ook op een hoger niveau krijgen en vandaar mijn post.

(reisjes met bagage -laat staan duo- zijn dus eerder uitzonderlijk)

nogmaals dank voor de tips en Mr Wheelie : ik begin alvast eens de veerinstellingen volgens het boekje uit - zien wat dat geeft.
kom ik in de problemen dan maak ik graag gebruik van je vriendelijke aanbod.

grt, ZIG
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Mei. 2008, 15:20    Onderwerp: Reageer met quote

ZIG ik hoor het wel maar door het zelf te doen leer je het meeste
je voorvork ontluchten moet je overigens wel eerst doen
groeten Mr wheely
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Adventure-Joe



Geregistreerd op: 26-2-2008
Berichten: 40
Woonplaats: Nieuw Vennep

BerichtGeplaatst: Vr, 16 Mei. 2008, 19:51    Onderwerp: Reageer met quote

mij komt het verhaal ook heel bekend voor. Laatst eerste grote rit naar Sauerland - MOOI ! - met volle koffers en duo. Voorheen reed ik solo op een R6je dus niet echt vergelijkbaar maar een duo bepakte rit op een TDM naar Oostenrijk lijkt me toch wel vergelijkbaar...

Nu heb ik laatst de vering eens op sport ingesteld (de veervoorspanning voor stond niet eens gelijk op beide poten) en ik moet zeggen stukken beter!! Niet meer zo dat gezwabber maar veel strakker en toch nog voldoende 'comfort' oid.

Tijdens de meerdere proefritten op GS en KTM was het eigenlijk bij mij gelijk duidelijk dat die GS het niet was. Lijkt wel op een ongevoelig sturende Renault Scenic (rijd er wel eens in, vandaar) Er zit totaal geen gevoel in.

Bij ADV is het vooral wennen (aan de hoogte en bijbehorende gevoel en het vertrouwen krijgen in de remmen. Dat is wel ff een verschil met een R6je. Het voordeel daarvan is dat je veel cleaner gaat rijden.

Voor volledigheid heb nu iets van ruim 4.000 km weggereden.

_________________
Noorwegen; WAS EEN HEEL GOED plan voor 2008. nu op naar Zwitserland!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif