lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

950SM gasnaald omhoog

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
95717

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Apr. 2008, 21:12    Onderwerp: 950SM gasnaald omhoog Reageer met quote

Heren, dames;
Ik zit met een vraagstuk.
De dealer heeft met de laatste beurt, een aantal zaken welke hij had moeten uitvoeren ,achteraf blijkbaar niet gedaan.
Nu ga ik toch niet terug ,dus laat ik het maar zo. argue

Graag wil ik ff controleren of de gasnaald, een stapje omhoog is gezet.
Daar heb ik uitdrukkelijk om gevraagd omdat ik net van t voren mijn Akra's erop had gezet.

Vandaag de Sommer Doors erop geknutseld.
En even gekeken hoe het zit bij de carb.
Maar dan komt het. Hoe moet ik bij de naald komen. stars

In de luchtfilterbox waar de carbs zitten zie ik eigenlijk geen mogelijkheid om het inwendige in zijn geheel eruit te halen
en dan de deksel van de carbs eraf te halen.
Iemand misschien meer ervaring?
Wat volgens mij de naald is heb ik rood omcirkeld.

Graag uw reactie.

CIMG17401.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  108.62 KB
 Weergegeven:  296 keer

CIMG17401.jpg

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Apr. 2008, 21:31    Onderwerp: Reageer met quote

Gasnaalden kan je bereiken door de vacuum kappen en membranen van de carb eraf te halen (ndat je de hele carbs eruit gehaald hebt).

Vervolgens kan je de schuif eruit halen en de naald loshalen.
staat overigens allemaal in het handboek!

LET WEL: Carburateur zijn zeer delicate dingen, en het is heel makkelijk iets fout te doen of te beschadigen als je niet weet wat je aan het doen bent. Heb je weinig sleutelervaring: begin er dan niet aan.

Je kunt iig niet van buitenaf zien of de naalden al dan niet hoger staan.

grts

peet

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Apr. 2008, 21:51    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi, ik heb zelf ook de gasnaalden een standje anders gezet.
Origineel staan ze op stand 2 en ik heb ze naar stand 3 gezet, zodat hij rijker staat. Ik heb het wel op een luie manier gedaan. in plaats van de carburateurs los te halen, heb ik ze los geschroefd bij de kelken, de carburateur iets gedraaid en via de voor en achterzijde de deksels eraf geschroefd, zodat je bij de gasschijven komt. Het is even iets meer pielen, zeker als je hem weer in elkaar zet en het membraan weer nettjes op zijn plek moet komen, maar het is gelukt en hij was weer goed bevestigd. Wat ik mij kan herinneren, moest je een vergrendeling indrukken, om het membraan los te krijgen en bij de naalden in je gasschijf te komen. Ik heb wel het idee dat mijn 950 SMR een nerveuzere gasreactie heeft gekregen. Ik weet niet of dat door mijn nog originele uitlaten op mijn motor is. Tevens zitten er sommerdoors luchtfilterdeksels op.
Bij je afbeelidng is het niet te zien wat voor stand hij heeft. Ik zou ze gewoon nog even bellen.

Succes ermee.

groeten
Peter
Naar boven
f@zertje

BerichtGeplaatst: Do, 24 Apr. 2008, 16:17    Onderwerp: Reageer met quote

Eh, carbs gewoon bij de kelken losmaken en uit de bak pakken werkt echt het beste.
Niet allemaal op de mm liggen pielen.
Wel ff de inlaatkanalen afdekken als je bezig bent laugh, boutje van de deksel b kan zomaar uit je vingers glippen tongue3

Daan

BerichtGeplaatst: Do, 24 Apr. 2008, 16:30    Onderwerp: Reageer met quote

f@zertje schreef:
Eh, carbs gewoon bij de kelken losmaken en uit de bak pakken werkt echt het beste.
Niet allemaal op de mm liggen pielen.
Wel ff de inlaatkanalen afdekken als je bezig bent laugh, boutje van de deksel b kan zomaar uit je vingers glippen tongue3

Inderdaad, vind ik ook, kan me herinneren dat de gas en chokekabels op het stuur losgooien ook veel meer "bewegingsvrijheid" geeft.

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
95717

BerichtGeplaatst: Do, 24 Apr. 2008, 19:15    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Gasnaalden kan je bereiken door de vacuum kappen en membranen van de carb eraf te halen (ndat je de hele carbs eruit gehaald hebt).

Vervolgens kan je de schuif eruit halen en de naald loshalen.
staat overigens allemaal in het handboek!

LET WEL: Carburateur zijn zeer delicate dingen, en het is heel makkelijk iets fout te doen of te beschadigen als je niet weet wat je aan het doen bent. Heb je weinig sleutelervaring: begin er dan niet aan.

Je kunt iig niet van buitenaf zien of de naalden al dan niet hoger staan.

grts

@Dr Bean.
Bedankt voor het uitspreken van je bezorgdheid over mijn onkunde. thumbsup
Echter sleutelen kan ik wel, en weet vaak ook wel wat ik aan het doen ben.
Alleen ben ik een safekees, wat betreft aan mijn motor sleutelen.
Ik rij vaak niet echt voorzichtig en wil daarom zeker niet door toedoen van verkeerd sleutelen schade maken.
En dat van het handboek zal ik nog eens book2 nog niet eens aan ged8.

@ all
Bedankt voor de info.
Ik ga eerst zo maar even proberen.
En als ik mijn SLS plaatjes erop heb zitten een run laten maken.
Las net ,dat het niet altijd nut heeft ,om naald in een hogere positie te plaatsen.
Ik heb Akra's slipon's en de Sommer-doors nu erop.

Greatz Dick
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Do, 24 Apr. 2008, 20:12    Onderwerp: Reageer met quote

Het waren ook alleen maar zorgen. Ik doe het zelf ook. Als je weet hoe je met een carburateur om moet gaan is het allemaal geen probleem.

- Airbox openen en OOK de snorkel eraf draaien (let effe op dat je de rubber kabeldoorvoer niet kwijtraakt)

- sommerdoor effe verwijderen
- carbs losschroeven van de cilinderaansluiting via de sommerdoors (zie handboek: als je het goed doet met een lange T-8 sleutel is het heel makkelijk!

- carbs uit de airbox liften (let op de carb verwarmingsstekkertjes) en dan kan je idd een voor een de zwarte deksletjes eraf halen etc.

Onder de clip op de naald ligt een ringetje (zie handboek), let op dat dat er weer goed in komt!

succes

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: