Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
95717
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 23 Apr. 2008, 21:31 Onderwerp: |
|
|
Gasnaalden kan je bereiken door de vacuum kappen en membranen van de carb eraf te halen (ndat je de hele carbs eruit gehaald hebt).
Vervolgens kan je de schuif eruit halen en de naald loshalen.
staat overigens allemaal in het handboek!
LET WEL: Carburateur zijn zeer delicate dingen, en het is heel makkelijk iets fout te doen of te beschadigen als je niet weet wat je aan het doen bent. Heb je weinig sleutelervaring: begin er dan niet aan.
Je kunt iig niet van buitenaf zien of de naalden al dan niet hoger staan.
grts
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
peet
|
Geplaatst: Wo, 23 Apr. 2008, 21:51 Onderwerp: |
|
|
Hoi, ik heb zelf ook de gasnaalden een standje anders gezet.
Origineel staan ze op stand 2 en ik heb ze naar stand 3 gezet, zodat hij rijker staat. Ik heb het wel op een luie manier gedaan. in plaats van de carburateurs los te halen, heb ik ze los geschroefd bij de kelken, de carburateur iets gedraaid en via de voor en achterzijde de deksels eraf geschroefd, zodat je bij de gasschijven komt. Het is even iets meer pielen, zeker als je hem weer in elkaar zet en het membraan weer nettjes op zijn plek moet komen, maar het is gelukt en hij was weer goed bevestigd. Wat ik mij kan herinneren, moest je een vergrendeling indrukken, om het membraan los te krijgen en bij de naalden in je gasschijf te komen. Ik heb wel het idee dat mijn 950 SMR een nerveuzere gasreactie heeft gekregen. Ik weet niet of dat door mijn nog originele uitlaten op mijn motor is. Tevens zitten er sommerdoors luchtfilterdeksels op.
Bij je afbeelidng is het niet te zien wat voor stand hij heeft. Ik zou ze gewoon nog even bellen.
Succes ermee.
groeten
Peter
|
|
Naar boven |
|
 |
f@zertje
|
Geplaatst: Do, 24 Apr. 2008, 16:17 Onderwerp: |
|
|
Eh, carbs gewoon bij de kelken losmaken en uit de bak pakken werkt echt het beste.
Niet allemaal op de mm liggen pielen.
Wel ff de inlaatkanalen afdekken als je bezig bent , boutje van de deksel b kan zomaar uit je vingers glippen
_________________ GS 1200LC rally 2018 |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Do, 24 Apr. 2008, 16:30 Onderwerp: |
|
|
f@zertje schreef: | Eh, carbs gewoon bij de kelken losmaken en uit de bak pakken werkt echt het beste.
Niet allemaal op de mm liggen pielen.
Wel ff de inlaatkanalen afdekken als je bezig bent , boutje van de deksel b kan zomaar uit je vingers glippen  |
Inderdaad, vind ik ook, kan me herinneren dat de gas en chokekabels op het stuur losgooien ook veel meer "bewegingsvrijheid" geeft.
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
95717
|
Geplaatst: Do, 24 Apr. 2008, 19:15 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | Gasnaalden kan je bereiken door de vacuum kappen en membranen van de carb eraf te halen (ndat je de hele carbs eruit gehaald hebt).
Vervolgens kan je de schuif eruit halen en de naald loshalen.
staat overigens allemaal in het handboek!
LET WEL: Carburateur zijn zeer delicate dingen, en het is heel makkelijk iets fout te doen of te beschadigen als je niet weet wat je aan het doen bent. Heb je weinig sleutelervaring: begin er dan niet aan.
Je kunt iig niet van buitenaf zien of de naalden al dan niet hoger staan.
grts |
@Dr Bean.
Bedankt voor het uitspreken van je bezorgdheid over mijn onkunde.
Echter sleutelen kan ik wel, en weet vaak ook wel wat ik aan het doen ben.
Alleen ben ik een safekees, wat betreft aan mijn motor sleutelen.
Ik rij vaak niet echt voorzichtig en wil daarom zeker niet door toedoen van verkeerd sleutelen schade maken.
En dat van het handboek zal ik nog eens nog niet eens aan ged8.
@ all
Bedankt voor de info.
Ik ga eerst zo maar even proberen.
En als ik mijn SLS plaatjes erop heb zitten een run laten maken.
Las net ,dat het niet altijd nut heeft ,om naald in een hogere positie te plaatsen.
Ik heb Akra's slipon's en de Sommer-doors nu erop.
Greatz Dick
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 24 Apr. 2008, 20:12 Onderwerp: |
|
|
Het waren ook alleen maar zorgen. Ik doe het zelf ook. Als je weet hoe je met een carburateur om moet gaan is het allemaal geen probleem.
- Airbox openen en OOK de snorkel eraf draaien (let effe op dat je de rubber kabeldoorvoer niet kwijtraakt)
- sommerdoor effe verwijderen
- carbs losschroeven van de cilinderaansluiting via de sommerdoors (zie handboek: als je het goed doet met een lange T-8 sleutel is het heel makkelijk!
- carbs uit de airbox liften (let op de carb verwarmingsstekkertjes) en dan kan je idd een voor een de zwarte deksletjes eraf halen etc.
Onder de clip op de naald ligt een ringetje (zie handboek), let op dat dat er weer goed in komt!
succes
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|