Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
erwin
Geregistreerd op: 13-8-2006 Berichten: 25 Woonplaats: 9830 België
|
Geplaatst: Za, 22 Mrt. 2008, 9:40 Onderwerp: gear indicator |
|
|
Misschien er wat over maar dit aangesloten voor de fun... hmm.
Een puntje, je kan het pas aflezen als je de koppeling volledig loslaat, anders zie je de 'n' van neutraal. Zeer duidelijk leesbaar overdag.
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
229.41 KB |
Weergegeven: |
277 keer |
|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
169.46 KB |
Weergegeven: |
248 keer |
|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
174.24 KB |
Weergegeven: |
264 keer |
|
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 22 Mrt. 2008, 17:35 Onderwerp: |
|
|
Ik snap alleen niet wat dat sensortje bij je voorwiel te maken heeft met de versnellingsindicator.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
erwin
Geregistreerd op: 13-8-2006 Berichten: 25 Woonplaats: 9830 België
|
Geplaatst: Za, 22 Mrt. 2008, 17:45 Onderwerp: |
|
|
Als men de moto start verschijnt de 'n' op het display. In de linkerbovenhoek knippert een bolletje op de toeren van de motor (één draadje is aangesloten op de pulse van de tachograaf, de resterende twee andere zijn voor de spanning). Vanaf het moment dat je je voortbeweegt schakelt het pinken over naar de wielomwentelingen (sensor/magneet aan voorwiel). Zo kan men waarschijnlijk aan de hand van de combinatie van die twee metingen weten in welke versnelling men zit. Dus enkel drie draadjes aansluiten aan de fiche van toerenteller (zijn er maar 3 aan, 2 voor spanning en middelste voor pulse) en de sensor/magneet aan voorwiel.
Dan enkel nog het inleren aan de hand van het kortsluitdraadje - dat je voorlopig nog op de foto ziet - door na elke verandering van versnelling, het even te kortsluiten aan je stuur.
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 22 Mrt. 2008, 19:08 Onderwerp: |
|
|
Ah, maakt geen gebruik van de versnellingsschakelaar.
Overigens zou je die volgens mij makkelijk kunnen aanpassen zodat ie gewoon 1 contactje voor elke versnelling heeft.
Maar dit is ook een aardige oplossing.
alleen als je met een wheely wegrijdt bij het stoplicht en vrolijk doorschakeld tijdens de wheely .... heb je er dus niks aan
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
erwin
Geregistreerd op: 13-8-2006 Berichten: 25 Woonplaats: 9830 België
|
Geplaatst: Za, 22 Mrt. 2008, 19:16 Onderwerp: |
|
|
Haha, juist, maar is toch niet aan mij besteed...
Vergeten vermelden dat ik het eerst aan achterwiel verbonden had om het inleren te vergemakkelijken.
Op de middenbok, achterwiel automatisch omhoog en schakelen, gasgeven! kortsluiten.
Eerst vooraan geschakeld maar dan moet je dit al rijdend programmeren en echt zoals je normaal rijdt, niet traagjes...
Bij kleine veranderingen tussen het schakelen, voorzichtig gas geven, lukt het niet.
Deze dingetjes kosten rond de 60€ bij Biketronix.nl.
|
|
Naar boven |
|
|
|