lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Revisie blok

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
gijs03



Geregistreerd op: 25-5-2007
Berichten: 4
Woonplaats: sijbekarspel

BerichtGeplaatst: Vr, 29 Feb. 2008, 9:56    Onderwerp: Revisie blok Reageer met quote

Weet iemand misschien wat de kosten zijn om je blok te vervangen/omruilen.
Mijn motor 950S. staat mogelijk stuk in bij garage, met olieprobleem.
Kan of de interne oliepomp zijn of lekage op lagerschalen (is mij verteld).
Ieder geval moet volledige blok uit elkaar.
Wie heeft hier ervaring mee en wat kost het?

_________________
Dream as if you will live forever and live as you will die today
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 1 Mrt. 2008, 19:11    Onderwerp: Reageer met quote

Op E-bay worden regelmatig blokken aangeboden natuurlijk.

Maar eum: Je hebt er natuurlijk weinig info bij gezet.. maar "olieprobleem", dus lager of pomp... lijkt me kort door de bocht:

Ik ken nog geen enkele LC8 die een van beide problemen heeft gehad.


Wel kan bij het filter dichtslaan, door koelwater in de olie. Dit uit zich dan snel als "te weinig oliedruk".

Alleen is dat een andere katagorie problee,: Pompje reviseren, olie en filter verversen en klaar is ie weer.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 1 Mrt. 2008, 19:16    Onderwerp: Reageer met quote

Op E-bay worden regelmatig blokken aangeboden natuurlijk.

Maar eum: Je hebt er natuurlijk weinig info bij gezet.. maar "olieprobleem", dus lager of pomp... lijkt me kort door de bocht:

Ik ken nog geen enkele LC8 die een van beide problemen heeft gehad.


Wel kan bij het filter dichtslaan, door koelwater in de olie. Dit uit zich dan snel als "te weinig oliedruk".

Alleen is dat een andere katagorie probleem: Pompje reviseren, olie en filter verversen en klaar is ie weer.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
gijs03



Geregistreerd op: 25-5-2007
Berichten: 4
Woonplaats: sijbekarspel

BerichtGeplaatst: Za, 1 Mrt. 2008, 19:52    Onderwerp: Reageer met quote

Motor staat bij dealer. olie lampje begon met m'n laatste ritje steeds op te lichten.
Motor is bij dealer doorgemeten op oliedruk, daar kwam uit naar voren dat buitenom wel olie druk was maar binnen in niet.
verder was het koelwater niet met olie gekleurd, en was de olie gewoon helder en niet schuimend.

Om verder te onderzoeken of de motor nou een stukke oliepomp heeft of ergens anders olie lekt, moet het blok uit elkaar.

Of hebben jullie betere ervaringen/ideeen om dit probleem om te lossen.

_________________
Dream as if you will live forever and live as you will die today
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Johan



Geregistreerd op: 28-2-2005
Berichten: 545
Woonplaats: Hengelo (ov)

BerichtGeplaatst: Za, 1 Mrt. 2008, 21:15    Onderwerp: Reageer met quote

gijs03 schreef:
olie lampje begon met m'n laatste ritje steeds op te lichten.verder was het koelwater niet met olie gekleurd, en was de olie gewoon helder en niet schuimend.

Om verder te onderzoeken of de motor nou een stukke oliepomp heeft of ergens anders olie lekt, moet het blok uit elkaar.

Of hebben jullie betere ervaringen/ideeen om dit probleem om te lossen.


Mijn ervaring is wel dat een vies olie filter door bijv koelvloeistof in de olie er voor zorgt dat je olie lampje begint te knipperen.Dan kan de pomp de olie niet meer door het filter pompen en pompt die het rond via de BY pass . wel smering dus alleen is de olie dan niet gefilterd.
Als die het rond pompt via de BY Pass dan knippert je olie druklampje.
Ik zou dus eerst olie en filter wisselen als het probleem dan weg is moet je op zoek naar de oorzaak van het verstopte oliefilter.
Ik neem aan dat jouw motor geen garantie meer heeft anders gewoon aan de dealer over laten.

Succes Johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
gijs03



Geregistreerd op: 25-5-2007
Berichten: 4
Woonplaats: sijbekarspel

BerichtGeplaatst: Zo, 2 Mrt. 2008, 21:04    Onderwerp: Reageer met quote

ik zal er nog eens naar kijken voor het blok helemaal uit elkaar gehaald wordt.
motor is idd buiten garantie is uit 2003.
bedankt voor de tips ieder geval

_________________
Dream as if you will live forever and live as you will die today
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 3 Mrt. 2008, 22:56    Onderwerp: Reageer met quote

Gijs,

Geen geld voor een zeer goed blok lijkt me. Is van een SM, maar moet dus ook op een Adv passen.

Allen wel effe ophalen in Oostenrijk oid.

E-baylinkje

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif