lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

990 of 990 s

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
imonhemi



Geregistreerd op: 29-11-2007
Berichten: 4
Woonplaats: Barendrecht

BerichtGeplaatst: Vr, 30 Nov. 2007, 8:28    Onderwerp: 990 of 990 s Reageer met quote

Hallo allemaal! Als mogelijke toekomstige KTM-rijder (er bestaat volgens mij geen betere All-roader dan de Adventure modellen van KTM) en als newbie hier vraag ik jullie het volgende.
Ik zou een keuze willen maken tussen de 990 en de 990 s.
Voordeel 990 is (voor mij belangrijk):
- lagere zit
- ABS ( ik zal veel op het asfalt rijden en sporadisch in zand).
Nadeel:
- de kleurkeuze

Voordeel 990 s:
De blauwe kleur:
Nadeel:
zithoogte
geen ABS.

Eigenlijk wil ik dus een 990 maar dan in de kleurstelling van de 990 s.
Zou dit betekenen dat ik alle gekleurde onderdelen zou moeten vervangen? Lijkt me erg duur worden. Of laten spuiten?
Of toch een 990 s nemen (dan helaas geen ABS) en de vering aan laten passen conform de 990 om een lagere zit te bereiken?
Die lagere zit is echt belangrijk (zelf 1,72 m. lang met iets kortere benen dan normaal; type gnoom.....).

Wel heb ik al in de draadjes de nodige modificaties gevonden.
16 tands voorwiel, gas handelaanpassing (aan-uit effect verminderen), misschien ook Akra's maar lijkt me minder belangrijk (veel gewicht effect?) en wat Touratech spulletjes erop.

Ben bij Tipi Moto wezen kijken, goede response van de verkoper, denkt met je mee, maar ik kwam nog niet zover als met de bovenstaande vraag.


Ik kijk met belangstelling uit naar jullie berichten ! Dank alvast.

Imonhemi. (al ruim 18 jaar motorloos, gezin, kinderen, bekend verhaal).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
prvds



Geregistreerd op: 6-10-2007
Berichten: 126
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Vr, 30 Nov. 2007, 20:51    Onderwerp: Reageer met quote

Persoonlijk vind ik de 990 in de zwarte kleur het mooist, maar daar heb je niet zoveel aan. Misschien kun je tegen een geringe meerprijs de kuipdelen van een 990S op een 990 laten zetten: dan heb je de brommer in de goede kleur, ABS erop en je kunt nog met de tenen bij de grond.
_________________
Tot 23-11-2007 Suzuli DR 800
Van 23-11-2007 tot 02-01-2008 niks
Nu KTM 990
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
akako



Geregistreerd op: 31-7-2007
Berichten: 46
Woonplaats: Hoeven

BerichtGeplaatst: Za, 1 Dec. 2007, 16:36    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb de S ook vanwege de veel mooiere kleurstelling.
ABS til ik niet zo zwaar aan, dat heb ik nog nooit gehad dus mis ik ook niet. Mijn benen zijn wel langer dus ik heb geen moeite met mijn voeten aan de grond komen.

Hou er wel rekening mee dat de motor nog wat inzekt als je erop gaat zitten. Dus eigenlijk moet je gewoon eens proberen te gaan zitten op die S en kijken hoe het gaat. Je kunt hem natuurlijk ook nog laten verlagen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
imonhemi



Geregistreerd op: 29-11-2007
Berichten: 4
Woonplaats: Barendrecht

BerichtGeplaatst: Zo, 2 Dec. 2007, 16:01    Onderwerp: verlagen Reageer met quote

Dank voor jullie berichten.

Ja, verlagen zou ook kunnen, echter ik begreep dat dat veel invloed heeft op het weggedrag omdat de nodige hoeken (balhoofdhoek etc.) dan verandert t.o.v. de fabrieksafstelling.
Ook het op z''n zachtst zetten van de voorveerspanning (o.i.d.) verlaagt de zit wel, maar wat zijn de consequenties?

Groeten,
imonhemi

NB. mailadres aangepast.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 2 Dec. 2007, 17:06    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

de rijhoeken veranderen niet echt. Rijeigenschappen natuurlijk wel.
Maar: Het frame van de S is niet anders dan de niet-S: Dus met het overzetten van devering (en standaard, bok, remleidingen etc..) krijg je wel gewoon dezelfde eigenschappen als de óriginele lage versie.


Het enige waar KTM voor waarschuwd is het installeren van S vering op een ABS fiets, ivm met de hellingshoeksensors.. zie andere discussie elders op het forum.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
klimrek



Geregistreerd op: 13-8-2007
Berichten: 26
Woonplaats: Dedemsvaart

BerichtGeplaatst: Ma, 3 Dec. 2007, 8:53    Onderwerp: Reageer met quote

ik wil er wel over denken de vering te ruilen met je. Ik heb zelf een nieuwe 990 van 2007 met ABS.
Dan heb je dus wel de juiste kleurstelling en lagere zit maar geen ABS.

_________________
slecht weer bestaat niet, slechte kleding wel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Kappa



Geregistreerd op: 24-4-2006
Berichten: 162
Woonplaats: Haalderen

BerichtGeplaatst: Ma, 3 Dec. 2007, 15:09    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Hoi,

Het enige waar KTM voor waarschuwd is het installeren van S vering op een ABS fiets, ivm met de hellingshoeksensors.. zie andere discussie elders op het forum.


Dat is en blijft jammer. De S hoogte hoeft van mij niet persé. Maar een beetje hoger mag wel. Daar moet toch iets op te vinden zijn?!

_________________
Erik
---------------
The ride is the reason. The destination the excuse.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Frederik



Geregistreerd op: 30-11-2007
Berichten: 220

BerichtGeplaatst: Ma, 3 Dec. 2007, 19:18    Onderwerp: Reageer met quote

zie ik het verkeerd ?

de 990s heeft niet alleen een hoger zadel en een andere voorvork, maar ook stalen remleidingen ? de gewone heeft geen remleidingen in staal maar in kunststof ?

frederik
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 3 Dec. 2007, 19:52    Onderwerp: Reageer met quote

De remleidingen moet je overzetten om dat de leidingen van de S langer zijn. Met de 'gewone' zouden ze klem komen te zitten.

volgens mij zijn het altijd stalen (omvlochten) leidingen, met een zwart kunstof beschermmantel.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Frederik



Geregistreerd op: 30-11-2007
Berichten: 220

BerichtGeplaatst: Ma, 3 Dec. 2007, 20:29    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
De remleidingen moet je overzetten om dat de leidingen van de S langer zijn. Met de 'gewone' zouden ze klem komen te zitten.

volgens mij zijn het altijd stalen (omvlochten) leidingen, met een zwart kunstof beschermmantel.


ik dacht dat de remleidingen anders waren. Dacht dat gezien te hebben op de digitale plaatjes.

frederik
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 3 Dec. 2007, 21:41    Onderwerp: Reageer met quote

de ABS leidingen zullen wel anders zijn.
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Maarten



Geregistreerd op: 5-10-2007
Berichten: 22

BerichtGeplaatst: Di, 4 Dec. 2007, 0:13    Onderwerp: Reageer met quote

Je kan natuurlijk ook een 990 kopen en daar dan een flitsend pak bij dragen grin
Dan zie je er toch nog kleurrijk uit!
Zelf heb ik een zwarte gekocht, ook bij dipimoto en die ABS bevalt me wel. Ik rij nl. ook de winter door en zo af en toe grijpt'ie in bij gladdigheid, bladeren etc. Ideaal.

_________________
1997 Honda Transalp '94
2002 Honda Varadero '99
2007 KTM 990 Adventure '07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Frederik



Geregistreerd op: 30-11-2007
Berichten: 220

BerichtGeplaatst: Di, 4 Dec. 2007, 8:35    Onderwerp: Reageer met quote

Maarten schreef:
Je kan natuurlijk ook een 990 kopen en daar dan een flitsend pak bij dragen grin
Dan zie je er toch nog kleurrijk uit!
Zelf heb ik een zwarte gekocht, ook bij dipimoto en die ABS bevalt me wel. Ik rij nl. ook de winter door en zo af en toe grijpt'ie in bij gladdigheid, bladeren etc. Ideaal.


Proficiat, je weet al tenminste wat te kiezen.

frederik
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif