lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Nieuwe Adventure 990

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Joker



Geregistreerd op: 7-10-2007
Berichten: 94
Woonplaats: Westmalle

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Okt. 2007, 22:39    Onderwerp: Nieuwe Adventure 990 Reageer met quote

Ik ga volgende week mijn nieuwe fiets halen en zou graag weten hoe je die best kan inrijden smug
_________________
Doe het of doe het niet! Proberen bestaat niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
akako



Geregistreerd op: 31-7-2007
Berichten: 46
Woonplaats: Hoeven

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Okt. 2007, 10:33    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb zaterdag mijn nieuwe fiets gehaald en kreeg het advies de 1e 1000 km niet boven de 6000 toeren te komen. De 1e 250 km doe ik heel rustig aan en daarna rij ik zoveel mogelijk binnendoor en speel wat met het gas. Tot 6000 toeren dus. Daarna kan hij volgens mij gewoon vol open.

Met mijn vorige motors heb ik dat ook altijd zo gedaan en nooit last gehad met olieverbruik etc.

ZO EN NU GA IK NOG FF EEN STUKJE STUREN laugh laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Gianni



Geregistreerd op: 20-3-2006
Berichten: 89

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Okt. 2007, 11:35    Onderwerp: Reageer met quote

Gewoon aan mij uitlenen rolleyes2 thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Okt. 2007, 14:06    Onderwerp: Reageer met quote

Ze zullen u dat wel zeggen hoe dat moet, maar samengevat komt het hierop neer :

-starten
-uitzetten

en bij alles wat je daartussen doet kom je nergens/nooit onder de 6000 rpm. Vooral dat laatste is héél belangrijk.


smoking

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Okt. 2007, 23:01    Onderwerp: Reageer met quote

Meningen over inrijden verschillen, maar met NiCaSil cilinderwanden is men het er redelijk over eens dat het hele rustige inrijden juist niet goed is.

De eerste 100 a 200 km rffr rustig (dan merk je ook echt dat de motor makkelijker gaat lopen, stationair hoger komt (merkje bij een injectie waarschijnlijk niet, want die regelt hem toch Smile ).

Daarna inrijden door forse wisselende belastingen: Gewoon binnendoor richting Eiffel/Luxembyrg, en dan een weekendje spelen, eindeloos schakelen etc. Of je dan echt precies bij 6000rpm ophoudt? welnee.. in het begin trek je hem toch nooit echt lomp door, en gewoon even richting de 7000 trekken is echt niet erg.

Geen snelweg rijden, Geen constante belastingen en niet langdurig hoge toeren. Wel lekker veel gasgeven en lekker veel schakelen (ook terug...)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Joker



Geregistreerd op: 7-10-2007
Berichten: 94
Woonplaats: Westmalle

BerichtGeplaatst: Wo, 10 Okt. 2007, 12:00    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Meningen over inrijden verschillen, maar met NiCaSil cilinderwanden is men het er redelijk over eens dat het hele rustige inrijden juist niet goed is.

De eerste 100 a 200 km rffr rustig (dan merk je ook echt dat de motor makkelijker gaat lopen, stationair hoger komt (merkje bij een injectie waarschijnlijk niet, want die regelt hem toch Smile ).

Daarna inrijden door forse wisselende belastingen: Gewoon binnendoor richting Eiffel/Luxembyrg, en dan een weekendje spelen, eindeloos schakelen etc. Of je dan echt precies bij 6000rpm ophoudt? welnee.. in het begin trek je hem toch nooit echt lomp door, en gewoon even richting de 7000 trekken is echt niet erg.

Geen snelweg rijden, Geen constante belastingen en niet langdurig hoge toeren. Wel lekker veel gasgeven en lekker veel schakelen (ook terug...)


Goei forum, ge hebt me net een reden gegeven om er nog eens tussenuit te knijpen thumbsup

_________________
Doe het of doe het niet! Proberen bestaat niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif