Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Joker
Geregistreerd op: 7-10-2007 Berichten: 94 Woonplaats: Westmalle
|
Geplaatst: Zo, 7 Okt. 2007, 22:39 Onderwerp: Nieuwe Adventure 990 |
|
|
Ik ga volgende week mijn nieuwe fiets halen en zou graag weten hoe je die best kan inrijden _________________ Doe het of doe het niet! Proberen bestaat niet. |
|
Naar boven |
|
|
akako
Geregistreerd op: 31-7-2007 Berichten: 46 Woonplaats: Hoeven
|
Geplaatst: Ma, 8 Okt. 2007, 10:33 Onderwerp: |
|
|
Ik heb zaterdag mijn nieuwe fiets gehaald en kreeg het advies de 1e 1000 km niet boven de 6000 toeren te komen. De 1e 250 km doe ik heel rustig aan en daarna rij ik zoveel mogelijk binnendoor en speel wat met het gas. Tot 6000 toeren dus. Daarna kan hij volgens mij gewoon vol open.
Met mijn vorige motors heb ik dat ook altijd zo gedaan en nooit last gehad met olieverbruik etc.
ZO EN NU GA IK NOG FF EEN STUKJE STUREN |
|
Naar boven |
|
|
Gianni
Geregistreerd op: 20-3-2006 Berichten: 89
|
Geplaatst: Ma, 8 Okt. 2007, 11:35 Onderwerp: |
|
|
Gewoon aan mij uitlenen |
|
Naar boven |
|
|
Raketman
Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Ma, 8 Okt. 2007, 14:06 Onderwerp: |
|
|
Ze zullen u dat wel zeggen hoe dat moet, maar samengevat komt het hierop neer :
-starten
-uitzetten
en bij alles wat je daartussen doet kom je nergens/nooit onder de 6000 rpm. Vooral dat laatste is héél belangrijk.
_________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6727 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 8 Okt. 2007, 23:01 Onderwerp: |
|
|
Meningen over inrijden verschillen, maar met NiCaSil cilinderwanden is men het er redelijk over eens dat het hele rustige inrijden juist niet goed is.
De eerste 100 a 200 km rffr rustig (dan merk je ook echt dat de motor makkelijker gaat lopen, stationair hoger komt (merkje bij een injectie waarschijnlijk niet, want die regelt hem toch ).
Daarna inrijden door forse wisselende belastingen: Gewoon binnendoor richting Eiffel/Luxembyrg, en dan een weekendje spelen, eindeloos schakelen etc. Of je dan echt precies bij 6000rpm ophoudt? welnee.. in het begin trek je hem toch nooit echt lomp door, en gewoon even richting de 7000 trekken is echt niet erg.
Geen snelweg rijden, Geen constante belastingen en niet langdurig hoge toeren. Wel lekker veel gasgeven en lekker veel schakelen (ook terug...) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Joker
Geregistreerd op: 7-10-2007 Berichten: 94 Woonplaats: Westmalle
|
Geplaatst: Wo, 10 Okt. 2007, 12:00 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | Meningen over inrijden verschillen, maar met NiCaSil cilinderwanden is men het er redelijk over eens dat het hele rustige inrijden juist niet goed is.
De eerste 100 a 200 km rffr rustig (dan merk je ook echt dat de motor makkelijker gaat lopen, stationair hoger komt (merkje bij een injectie waarschijnlijk niet, want die regelt hem toch ).
Daarna inrijden door forse wisselende belastingen: Gewoon binnendoor richting Eiffel/Luxembyrg, en dan een weekendje spelen, eindeloos schakelen etc. Of je dan echt precies bij 6000rpm ophoudt? welnee.. in het begin trek je hem toch nooit echt lomp door, en gewoon even richting de 7000 trekken is echt niet erg.
Geen snelweg rijden, Geen constante belastingen en niet langdurig hoge toeren. Wel lekker veel gasgeven en lekker veel schakelen (ook terug...) |
Goei forum, ge hebt me net een reden gegeven om er nog eens tussenuit te knijpen _________________ Doe het of doe het niet! Proberen bestaat niet. |
|
Naar boven |
|
|
|