lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

990 Adventure - betrouwbaarheid?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Maarten



Geregistreerd op: 5-10-2007
Berichten: 22

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Okt. 2007, 19:57    Onderwerp: 990 Adventure - betrouwbaarheid? Reageer met quote

In het voorjaar 2007 zag ik'em staan op de motorbeurs in Utrecht: De KTM 990 Adventure en vond'em mooi en lelijk tegelijk.
Ik rij al een paar jaren op een Honda Varadero ('99) en keek uit naar een iets sportiever all road model, lichter in gewicht, maar ook geschikt om motorreizen (vakanties) mee te ondernemen.
De 990 Adventure beantwoord heel goed aan dit profiel. Tijdens 'orange days?' proefrij dagen bij KTM dealers heb een paar keer een rit gemaakt op de 990 Adventure en dat reed heel lekker. Moest wel wennen aan de gevoeligheid op de gashendel. undecided
Ik overweeg nu de aankoop van een nieuwe 990 Adventure; hoewel.... ze zijn flink aan de prijs nietwaar? Hoe zit het met de technische betrouwbaarheid. Die Honda Varadero heeft me altijd zeer trouw gebracht waar ik heen wilde zonder onaangename verrassingen. Is de 990 Adventure inmiddels voldoende doorontwikkeld of is het verstandiger te wachten op een model 2008? thinking2



varadero.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  14.44 KB
 Weergegeven:  13100 keer

varadero.jpg



_________________
1997 Honda Transalp '94
2002 Honda Varadero '99
2007 KTM 990 Adventure '07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Okt. 2007, 21:11    Onderwerp: Reageer met quote

lees eens verder op de site, en dan kun je lezen dat er genoeg mensen zijn die ook op vakantie gaan met de 990 adventure.
en ja de prijs van de 990 ???? een varadero heeft geen brembo remmen geen WP vering
geen magura stuur en opbouw, en by the way een varadero en bmw gs zijn in mijn ogen helemaal geen all-roads maar reis motors met iets langere veerwegen.
de ktm is voor mij nog altijd de enige all-road op de markt
zo zijn er hier mensen op de site die hem gebruiken voor vakantie's en woon werk verkeer terwijl anderen er rally's mee rijden wink3
dus voor velen is de adventure DE echte reis enduro
sucses met je keuze wink3



motivator7942712.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  74.98 KB
 Weergegeven:  13086 keer

motivator7942712.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dee dee dirk



Geregistreerd op: 26-10-2006
Berichten: 172
Woonplaats: heerhugowaard

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Okt. 2007, 22:05    Onderwerp: Reageer met quote

Een Honda stond vroeger bekend om zijn betrouwbaarheid. De transalp en de gloryrijke africa twin hadden een reputatie hoog te houden... thumbsup Dat waren in mindere en meerdere mate echte allroads. De komst van de varadero wordt ook door de leden van de transalpclub ook niet gezien als een opvolger in die klasse (19inch voorwiel, gewicht ??) Ook is de betrouwbaarheid van nieuwe hondamodellen na 2000 verminderd. Voorbeeld hiervan is oa de nieuwe pan european. toilet (de toenemende druk om elke 1 a twee jaar met een nieuw model te komen) Dat jouw varadero ook heel betrouwbaar is, wil niet zeggen dat ze dat allemaal zijn. Een vriend van mij had er ook een en is na talloze garagebezoeken blij dat hij nu weg is en is ingeruild op een ander merk. (olieverbruik,zadel,koppeling,inhouden etc etc. furious3 )
Betrouwbaarheid is moeilijk te meten. Volgens de geleerden kan een type motor heel betrouwbaar zijn, alleen jammer dat jij net dat maandagochtend model had gekocht..... cry
Ik heb zelf na ettelijke honda's toch gekozen voor de ktm omdat de ktm de enige echte all road is (een soort africa twin verbeterd.) smug
Ik heb hem 2e hands gekocht met nog 1,5 jaar fabrieksgarantie over (van de 3 jaar!!) Ik heb ook deze garantie moeten aanspreken en nu komt het belangrijkste: Alles werd pico bello geregeld! Waar vind je een merk dat 3 jaar garantie geeft? In mijn geval kreeg ik een nieuwe motor in de lc8 nadat er al 28.000km mee was gereden. Gevalletje van domme pech, maar wel goed opgelost!
Moraal book2 , garanties heb je nooit. Maar hoe wordt het , nadat het kwaad is geschied, opgelost. oops
De prijs is inderdaad terug te voeren naar de duurdere onderdelen die gebruikt zijn (hoe vaak zie ik geen TA,AT en vara's met andere ,duurdere greedy vering rijden...)
O ja en natuurlijk de exclusiviteit!! gorgeous

_________________
lc 4, lc 8, lc 16??????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Za, 6 Okt. 2007, 9:46    Onderwerp: Reageer met quote

De jongens hierboven hebben je al genoeg feedback gegeven maarten wink3

Voor de gevoelligheid van het gashandle is er ook een oplossing, lees hier
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1215

Ik ben al met m'n tweede LC8 adv bezig, eerst 950. nu 990 .
950 had ik vier jaar en 70000km, heeft vaak bij de dealer gestaan,
maar alle problemen prima (garantie) opgelost thumbsup
(waren overigens allemaal lullige dingetjes, modificaties enz).

Ik merk nu goed dat KTM geleerd heeft, want met de 990 heb ik tot nu toe helemaal nul problemen gehad thumbsup

Probeer hem niet te vergelijken met welke andere motorfiets dan ook,
wat mij betreft heeft de KTM LC8 ADV geen concurrent pleased

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maarten



Geregistreerd op: 5-10-2007
Berichten: 22

BerichtGeplaatst: Za, 6 Okt. 2007, 13:42    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor jullie reacties;
Ik heb inderdaad ook al verder gekeken op deze site en ook bij Orange Crush op www.advrider.com. Hierdoor ben ik wel wat besmet geraakt met het KTM virus. Bij de motorzaak waar ik normaliter kom staat nog een vrij jonge BMW 1150 GS adventure in prima staat voor circa 10.000 euro en hoewel mijn verstand zegt dat dat een hele goeie motor is voor dat geld, kiest de emotie toch voor LC8 adventure.
Uit jullie reacties blijkt dat de garantie bij een nieuwe ktm goed is. 3 jaar?! garantie is dat nog steeds zo? Dat geeft dan wel vertrouwen.
Wel jammer dat zo'n gashendelsetje weer apart moet worden aangeschaft... huh
Misschien dat model 2008 hierin verschilt van model 2007.
De travelset bij een nieuwe vind ik gaaf tongue2
Die actie zal wel stoppen eind 2007 vermoed ik als er nieuwe modellen zijn.

_________________
1997 Honda Transalp '94
2002 Honda Varadero '99
2007 KTM 990 Adventure '07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 6 Okt. 2007, 14:27    Onderwerp: Reageer met quote

kleine persoonlijke aanpassingen, opties e.d. moet je gewoon bij de dealer onderhandelen. de nieuwe modellen zijn er al bijna, dus er zit vast wel wat rek in de prijs, afhankelijk van of je wilt inruilen of niet (niet inruilen geeft altijd meer korting)
Ga naar een echte ktm-dealer (zie diverse topics op dt forum), daar kun je alles meteen naar je wens laten maken en krijg je ook echt de beloofde garantie en updates.

ga nou geen bmw en ktm vergelijken: Als je een ktm wil koop je een ktm, als je een bmw wil koop je een bmw; niet te vergelijken.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Joker



Geregistreerd op: 7-10-2007
Berichten: 94
Woonplaats: Westmalle

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Okt. 2007, 22:37    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij komt er geen nieuw model, maar in ieder geval ik heb net een nieuwe besteld met travel set + gratis ook tanktas aan net geen 12.000 eur in Belgie thumbsup
_________________
Doe het of doe het niet! Proberen bestaat niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maarten



Geregistreerd op: 5-10-2007
Berichten: 22

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Okt. 2007, 12:35    Onderwerp: Reageer met quote

stars
12.000 euries?! Je bent toch ook een bofkont. Zou de bpm in 2008 al lager zijn in Nederland? Dit moet de trend worden de komende jaren, maar dat zal per 1 januari nog wel niet geregeld zijn.
Een tweedehands uit belgie kan natuurlijk ook aantrekkelijk zijn. rolleyes4

_________________
1997 Honda Transalp '94
2002 Honda Varadero '99
2007 KTM 990 Adventure '07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
klimrek



Geregistreerd op: 13-8-2007
Berichten: 26
Woonplaats: Dedemsvaart

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Okt. 2007, 18:51    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi, wij hebben sinds een paar weken 2 KTM adventure's 990. Mijn vrouw had hiervoor een Varadero en is reuze enthousiast over de KTM.
Hij is maar liefst 51 kg lichter en dat merk je. Het enige dat wij misschien nog veranderen is het reeds genoemde gashandle.
Wij rijden er met alle weersomstandigheden mee, hij is qua zitpositie iets meer basic dan de honda, maar de sttureigenschappen maken alles goed, wat een fun!

_________________
slecht weer bestaat niet, slechte kleding wel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif