lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

aan/uit injectie.....WEG.
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 7 Jun. 2007, 20:48    Onderwerp: Reageer met quote

Idd zoals gezegd werd: Vraag eens aan een dealer of je een andere mee mag voor een proefritje, om te vergelijken of het normaal is wat de jouwe doet.

verde":
Tja.. 't is een beetje wat je zoekt natuurlijk: Een Shadow of een LC8 is nogal een verschil.

Ik heb ktm rijders ookk nog nooi tover constant-fahrrücklen gehoord, terwijl bijna iedere bwmrijder daar last van schijnt te hebben... Maarja, een ktm is gewoon niet bedoeld om 'constant' mee te rijden Smile

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
XJR



Geregistreerd op: 21-2-2007
Berichten: 60
Woonplaats: RAAMSDONKSVEER

BerichtGeplaatst: Do, 7 Jun. 2007, 22:52    Onderwerp: Reageer met quote

Heb je wel wat km gedraaid zeg!!!!

ik had hyperpro op de xjr en veel later lsl stuur. Wow ging echt perfect. Maar ook voor deze machine geldt dat het geen racer is en dat moet je er misschien ook niet van willen maken. Een paar kleine aanpassing en de xjr gaat als een speer, ook door de bochten.

We zullen inderdaad eens klijken met de adventure na aan paar duizend km.

john
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Rolf



Geregistreerd op: 27-5-2007
Berichten: 93
Woonplaats: Randstad

BerichtGeplaatst: Za, 9 Jun. 2007, 19:23    Onderwerp: Reageer met quote

Brommer is terug van de 1600km beurt. Was best benieuwd want KTM is nieuw voor deze dealer. Enige wijziging is het gemonteerde 16T voortandwiel.
Goed het resultaat is verbluffend, ik denk nog meer van de beurt dan het tandwiel. Motor is weer een stuk soepeler en de 2e versnelling is nu bij veel lagere snelheid al rijdbaar. Er is absoluut geen spoor meer van een hinderlijk aan/uit effect, en ik heb geen enkele behoefte (meer) aan zo'n speciale gashandle.
Beurt was zo te zien netjes uigevoerd, alle tank en kuipboutjes zaten flink in het lithium?vet, van dat grijzige vet iig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Za, 9 Jun. 2007, 20:34    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat het 16 tands voortandwiel wel degelijk uitmaakt, is net het verschil van soepel een bocht uitkomen, of "afgeschoten"worden bucktooth

Ik heb vandaag de eerste 10 km met m'n nieuwe 990 gereden, maar ik denk dat ik wel zal wennen aan de injectie, ook al is hij bokkiger als de carb versie bucktooth

Ik rij dus met 16tands, speciale gashandle, en pas volgende week akra's.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Jun. 2007, 10:11    Onderwerp: Reageer met quote

Hier een linkie van de oosterburen, wordt beschreven hoe het originele gashandle bewerkt kan worden met een dremel.
goed alternatief voor het relatief dure speciale handle wat in deze topic al besproken is wink3
http://forum.lc8.info/kb.php?mode=article&k=28

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
XJR



Geregistreerd op: 21-2-2007
Berichten: 60
Woonplaats: RAAMSDONKSVEER

BerichtGeplaatst: Ma, 18 Jun. 2007, 13:38    Onderwerp: Reageer met quote

Heb net ktm gebeld over dit probleem. Aldus:

*komt o.a door emissie eisen en gevoeligheid van injectiesyteem
*Na paar duizend km kan het wat minder zijn als de motor los is.
*meeste klachten uit Nederland en Belgie(veel straten met klinkertjes)
*verwachten geen oplossing voor 2007/2008
*motor niet ontwikkeld lage toeren cq (snelheden)
*nieuwe duke is wat beter

Verbetering:

* 16 tands voortandwiel
* akra PLUS MAPPING(dus niet originele laten zitten)
akra is meer open dus minder tegendruk

* Dynojet/tuneboy/powercommander
(Paashuis, Verpalen)
* progressieve gashandel.(sommer)

Maar het zal nooit helemaal weggaan.

JOHN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Ma, 18 Jun. 2007, 18:17    Onderwerp: Reageer met quote

Na met angst en beven te zijn overgestapt van carburateurs naar injectie, (950/990) vind ik de te verwachten injectie-perikelen reuze meevallen.

Vanaf 2000 toeren kan ik ongestraft het gas (beheerst) opendraaien en de motor in toeren laten klimmen pleased

ook ben ik af van het oppassen dat hij niet afslaat in de opwarm periode,
en hoef ik me over het doseren van een choke ook niet meer druk te maken thumbsup

Ook ben ik af van dat geknal uit de uitlaten bij gasafsluiten,
wat ondanks alle pogingen niet echt uit de 950 te krijgen was.

Ik rij vanaf dag 1 met het progressieve gashandle, en met 16 tands,
Akra's zitten er (nog) niet eens op wink3 en met standaard mapping.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Ma, 18 Jun. 2007, 19:22    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
Ook ben ik af van dat geknal uit de uitlaten bij gasafsluiten,
wat ondanks alle pogingen niet echt uit de 950 te krijgen was.


Dat komt wel terug hoor...

Na een eindje stevig doorgaan begint die van mij toch redelijk te broebelen door zijn uitlaten.

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Ma, 18 Jun. 2007, 19:41    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:


Dat komt wel terug hoor...

.


Okay, ..... dat mag wink3

Verder vind ik hem heerlijk rijden pleased

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
XJR



Geregistreerd op: 21-2-2007
Berichten: 60
Woonplaats: RAAMSDONKSVEER

BerichtGeplaatst: Ma, 18 Jun. 2007, 19:57    Onderwerp: Reageer met quote

hij knalt bij mij ook wel wat. Dat vind ik nu weer niet erg.

p.s gas geven is geen probleem dat gaat perfect. juist onder de 50 snelheid aanhouden gaat amper zonder gehobbel.
Denk dat ik ook maar wat akra;s ga halen om het probleem nog wat te verminderen.

john
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
XJR



Geregistreerd op: 21-2-2007
Berichten: 60
Woonplaats: RAAMSDONKSVEER

BerichtGeplaatst: Ma, 1 Okt. 2007, 9:16    Onderwerp: Reageer met quote

adventure staat nu bij verpalen voor powercommander. heb eerst nog even op zijn eigen adv. gereden. Deze loopt tien keer dan die van mij. Eerst een andere mapping voor de akra;s erop. Dat maakte wel verschil bij flink gas geven maar het gehobbel bleef. toen aan de computer en wat blijkt: De startonderbreker en de het alarm veroorzaken waarschijnlijk het probleem omdat iedere keer de stroom eraf gaat, dus ook van de compter, welke van slag raakt. Deze week even afwachten. Verpalen gaat de boel nu onderzoeken.

In ieder geval snap ik nu wel dat er mensen zijn die er geen last van hebben want op een standaard fiets merk je dus weinig van het hele probleem. Met een 16 tands voorwiel ben je dan al een heel eind.

john
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
HP



Geregistreerd op: 1-7-2007
Berichten: 73

BerichtGeplaatst: Ma, 1 Okt. 2007, 19:19    Onderwerp: Reageer met quote

XJR,

Help me even. Mijn 990 heeft ook dat KFR. Ook bij mij zit er een startonderbreker op en alarm. Echter de startonderbreker + alarm doet toch niets bij het rijden??? Je schrijft dat door het alarm de stroom eraf gaat??? Kun je dat omschrijven??

Tevens wat brenkt de powercommander??? Ik heb al de akra mapping erin.

Graag even een reaktie.

Harm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 1 Okt. 2007, 21:53    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij hebben we het hier over echt stotteren en niet over KFR.. dat is een B*W term: een KTM is nou eenmaal niet gemaakt om konstant te varen laugh3 laugh3 tongue3
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Noppie



Geregistreerd op: 4-1-2005
Berichten: 155

BerichtGeplaatst: Di, 2 Okt. 2007, 8:32    Onderwerp: Reageer met quote

Wat ik ervan begrepen heb is dat de computer door het wegvallen van de stroom iedere keer in een noodloop programma gaat. waardoor hij iedere keer als het ware opnieuw gereset moet worden en opnieuw moet worden ingeleerd.

Grtzzz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
XJR



Geregistreerd op: 21-2-2007
Berichten: 60
Woonplaats: RAAMSDONKSVEER

BerichtGeplaatst: Di, 2 Okt. 2007, 9:34    Onderwerp: Reageer met quote

inderdaad hij gaat steeds op noodprogramma en moet steeds opnieuw bedenken wat er allemaal aan de hand is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 3 van 5

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif