lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Aanstaand winterproject

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
René



Geregistreerd op: 13-4-2005
Berichten: 203
Woonplaats: Hengelo O

BerichtGeplaatst: Ma, 23 Jul. 2007, 13:30    Onderwerp: Aanstaand winterproject Reageer met quote

Het is nog wat vroeg maar om niet in winterslaap te vallen ben bezig met het verzamelen van info rondom het wijzigen van het frontje book2 , en zit sterk te denken aan een "rallylook" Nu heb ik via www.hella.nl een aantal passende units op het oog die resp. € 73 en €80 euro kosten. Het zijn modulaire koplampen H7. Hier komt dan nog een ombouw bij, bevestigingsmateriaal, het spuiten in kleur. Het kost wat maar dan heb je ook wat zullen we maar zeggen. Heeft iemand van jullie ervaring met het ombouwen hiervan? Alle info is welkom.

Groet,
René



rallyunit 1.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  34.56 KB
 Weergegeven:  5042 keer

rallyunit 1.jpg



rallyunit 2.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  104.65 KB
 Weergegeven:  295 keer

rallyunit 2.jpg



rallyunit 3.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  87.26 KB
 Weergegeven:  273 keer

rallyunit 3.jpg



_________________
Alles wordt, niets is...........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 990
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Ma, 23 Jul. 2007, 17:05    Onderwerp: Reageer met quote

Sommer bied deze unit compleet aan €549,- (H7) en €699,- (xenon).
Misschien hebben zij tip en trix voor nix!
Zijn behoorlijk wat centen voor een mooie unit.



lamp-unit.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  13.31 KB
 Weergegeven:  5026 keer

lamp-unit.jpg



_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jacob



Geregistreerd op: 19-6-2006
Berichten: 45
Woonplaats: Den Haag

BerichtGeplaatst: Wo, 15 Aug. 2007, 15:59    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Rene,

heb net zo´n ding als op je bovenste foto overgenomen van een duitser, zie ook eerdere draad van mij op dit forum. Frame-pje is hetzelfde maar de modulaire unit voor grootlicht is een echte Hella Xenonlamp. Ik sta er toevallig net mee te stoeien en dan lees ik dit... leuk! Ik heb er een losse voorkap bij die het originele Barbapappavormige schijnwerpergat opvult. Best mooi allemaal maar moet nog en hoop aan gebeuren.

Na enkele ritten in het donker had ik ernstige behoefte aan iets pittigers qua licht. Ik ben er inmiddels achter dat een Xenon peer in een originele KTM-lampunit wel veel licht brengt maar ook veel verblinding van tegenliggers, ze passen namelijk niet goed genoeg bij elkaar. Dat geldt dan voor het "dimlicht", onder dus. Xenon schijnt zo´n goede lichtbron te zijn dat het probleem vooral is hoe je al dat licht goed op de weg brengt. Een Hella Xenon unit kost enorm veel, een goed alternatief kan zijn twee mooie Halogeenlampen met wat meer wattage. Een Hellalamp zou daar tegen moeten kunnen, in tegenstelling tot de KTM reflector die gaat smelten...

Er is op het duitse forum een grote groepsbestelling geweest van verschillende onderdelen. Natuurlijk kun je je uitputten in exotische ombouwprojecten maar er moet ook gereden worden vind ik. Hellalampen kun je in de winkel kopen, een frame is een tijdje verkocht door iemand op het duitse forum en kan direct ter vervanging worden ingebouwd in plaats van de orig. koplamp. Je zou een oproep kunnen plaatsen op hun forum, dat heb je inmiddels ook gevonden zie ik. Volgende probleem is de ruimte die je overhoudt tussen 2x Hella en rest van de KTM kuip. Sommigen maken een complete ruitkuip, anderen alleen een barbapappa - 2x Hella. Die heb ik dus.

Volgens mij moet je dus eerst beginnen met een frame. Mocht je niks kunnen aanschaffen in duitsland dan ben je welkom om mijne te lenen voor maten enzo. Die barbapappa is een vrij complex dingetje om te maken en ik vind hem niet heel erg mooi, de echte Bar.. ook niet trouwens. Je zou in theorie ook nog de zaag kunnen zetten in een originele lamp en het schijnwerperglas gebruiken...

Ik zal wat foto´s bijvoegen.

Groet, Jacob



DCP_4763.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  224.4 KB
 Weergegeven:  301 keer

DCP_4763.JPG



DCP_4756.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  94.45 KB
 Weergegeven:  293 keer

DCP_4756.JPG



DCP_4754.JPG
 Beschrijving:

Download
 Bestandsnaam:  DCP_4754.JPG
 Bestandsgrootte:  66.06 KB
 Gedownload:  318 keer


_________________
Leef! doe het voorzichtig maar niet te voorzichtig anders is het niet leuk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif