lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Luchtfilter isolatie

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 990
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Di, 31 Jul. 2007, 18:55    Onderwerp: Luchtfilter isolatie Reageer met quote

Kan iemand de gedachtegang van deze gast volgen.
Het enige wat ik me zou kunnen voorstellen is dat je op deze manier de warmte straling van het motorblok kunt reflecteren. Maar dat dat zoveel temperatuurverschil oplevert....?

==


It's pricey stuff. They are darn proud of it but, it works great. I bought a ten foot roll when I was at Mid-Ohio. They only had that and a two foot section when I went over to them. Ten was overkill but, I'll use it on some of my race cars. Two X three feet (I beleive it's sold by the foot so 1 foot is 1x3 or 3 sq. ft.=$90.)should be plenty and leave you some left over to put on the inside of the fuel tanks or side plates. I'l measure exactly how much I used when I get back from riding today. To recap how well it works:
Stock my IAT were running 30 degrees above ambient after warm-up and would go to at least 50 degrees. When I stopped for awhile, the airbox would heat-soak something fierce. Stock testing was done in 65 to 73 degree ambient temps. Peak IAT's got to the 130's+. It would not cool down with riding.
Now to go with the reflective, I took off the snorkel, canned those cover plates on the frame rails, remove the solenoid for the charcoal filter to clean up the airstream, and zip tied all wireing against the frame rails out of the airstream. Air temps now stay an average of 12 to 15 degrees when ambient was in the 90-100 range. At 75 to 85 ambient the airbox temps stayed within 8 to 9 degrees. Would not heat soak near as bad and would cool back down within five miles after taking back off.
I've got no idea how much horsepower 50 degree cooler intake temps would make. I just know my engine will like it better. Next I'm adding a fuel temp sensor and see if I can drop the fuel temperature by putting this stuff on the inside of the fuel tank.



luchtfilter isolatie.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  91.11 KB
 Weergegeven:  294 keer

luchtfilter isolatie.jpg



_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 31 Jul. 2007, 19:08    Onderwerp: Reageer met quote

gniffel, lol...

zoals ie zelfs zegt: Om vermogen te winnen in warme omstandigheden.

Achtergrond: Als lucht warm wordt zet het uit, daaardoor zit er dus per liter lucht minder zuurstof (atomen)) in. Dus bij warme lucht zuigt de cilinder (gelijk volume =) minder zuurstof aan in vergelijk met koude lucht.

Hoe minder zuurstof je hebt, hoe minder brandstof er bij kan, en dus hoe minder vemogen....
Dus idd: bij warme lucht heb je minder vermogen.

Maar is dat nu echt relevant bij een lc8 adventure?

Als je nou een superduke op het circuit reed kon ik me er wat bij voorstellen.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Wo, 1 Aug. 2007, 18:14    Onderwerp: Reageer met quote

Op m,n 950 waren we juist ons best aan het doen om zoveel mogelijk warme lucht IN de filterkast te krijgen wink3 (zie carburateurverwarming).

Straks krijgt deze gast last van "bevroren inspuiting" wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Wo, 1 Aug. 2007, 22:28    Onderwerp: Reageer met quote

Totale overkill voor mijn part...

zzz

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif