lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Alarm voor 950 SM

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ErwinGTI



Geregistreerd op: 9-5-2007
Berichten: 68

BerichtGeplaatst: Di, 22 Mei. 2007, 22:05    Onderwerp: Alarm voor 950 SM Reageer met quote

Hallo,

Heb weer een vraag tbv alarmsysteem voor 950 SM.

Ik heb nu nog niet, maar van de verzekering heb ik nog 18 dagen de tijd om alarm te regelen voor mijn SMR. Ben dus aan het orienteren.

Echter wil ik er geen alarm op hebben ivm de beschikbare ruimte onder de zadel. Die ruimte wil ik gebruiken voor de sloten en kleine proviand.

Ik laat mijn motor niet ver uit mijn buurt staan, en staat altijd binnen in de garage met de stel sloten.

Wie van hier heeft er wel alarm op zitten en welke? Bevalt het ook?

Groeten Erwin, die nog steeds blij is met zijn SMR. grin3

_________________
Yamaha YZF600R Thundercat exit, KTM 950 SM-R exit....Welcome 990 SM-R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Di, 22 Mei. 2007, 23:20    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb het standard KTM alarm (wel op de een Adventure) en bevalt uitstekend. Spring automatisch aan en geeft een duidelijk signaal als je het even aanraakt. Ook zal het waarschuwingslampje de dief doen twijfelen. Het is eenvoudig en geeft zekerheid voor kort parkeren bijvoorbeeld.
En zoveel ruimte neemt het nou ook weer niet in, er past nog een slot en gereedschap naast.

Een verzekering zoeken waarvoor een alarm niet vereist is natuurlijk ook een optie...... nice

Groeten Koen

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Peter



Geregistreerd op: 22-10-2006
Berichten: 248
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 29 Mei. 2007, 13:11    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij is het originele KTM alarm niet voor Nederland gecertificeerd... dozey
_________________
En de LC8? Die ploegt onverdroten voort.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Di, 29 Mei. 2007, 13:30    Onderwerp: Reageer met quote

Zou goed kunnen, ik heb hem uit Belgie geimporteerd. Daar was dit alarm met specificatie van de inbouw dealer nodig voor de verzekering.

Maar bepaalt niet elke verzekering zelf zijn voorwaarden? En ik neem aan dat KTM niet zelf zijn alarms produceert?

Groeten Koen

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
ErwinGTI



Geregistreerd op: 9-5-2007
Berichten: 68

BerichtGeplaatst: Di, 29 Mei. 2007, 22:06    Onderwerp: Reageer met quote

Nee, KTM producteert de alarm niet zelf en de nieuwste alarm voor Adv (in Powerparts 2007 catalogus) zitten er ab bij die op mijn auto-alarm lijkt. Die alarm is van de Italiaanse fabrikaat, META.

Ik denk eerder aan de schijfslot met alarm ingebouwd van ABUS en met eventuele ketting van ABUS erbij voor mijn SM-R.

_________________
Yamaha YZF600R Thundercat exit, KTM 950 SM-R exit....Welcome 990 SM-R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Peter



Geregistreerd op: 22-10-2006
Berichten: 248
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 30 Mei. 2007, 13:44    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb voor een Xena art 4 slot gekozen ipv Abus vanwege de prijs (scheelt een procentje of 30) en het geluid (scheelt een procentje of 100) wreck .
De Abus hoor je als je naast je motor slaapt, maar in je bed zul je weinig van het alarm merken. Heeft volgens mij een "zal de buren zeker niet hinderen" certificering. Wel even testen dus voordat je het extra geld voor een Abus uittrekt.
Ik heb gebruik trouwens een art 3 Xena al een jaar of twee zonder problemen (alleen een keer een nieuwe set batterijtjes). Zijn dus wel oké. thumbsup

_________________
En de LC8? Die ploegt onverdroten voort.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hydrazine



Geregistreerd op: 9-9-2006
Berichten: 294
Woonplaats: Almere-Binnen

BerichtGeplaatst: Vr, 1 Jun. 2007, 19:46    Onderwerp: Reageer met quote

Koen schreef:
Zou goed kunnen, ik heb hem uit Belgie geimporteerd. Daar was dit alarm met specificatie van de inbouw dealer nodig voor de verzekering.

Maar bepaalt niet elke verzekering zelf zijn voorwaarden? En ik neem aan dat KTM niet zelf zijn alarms produceert?

Groeten Koen


Inderdaad verzekeraars in NL eisen dus een SCM goedkeuring...

Helaas dat KTM zijn alarmanlage niet laat keuren. SCM zal hiervoor wel een Sonderpreiss rekenen...

http://www.scm.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Galibaba



Geregistreerd op: 22-6-2007
Berichten: 30

BerichtGeplaatst: Za, 14 Jul. 2007, 10:17    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een S4 van Datatool en ben er zeer content mee, erg uitgebreid en neemt geen to weinig plaats in beslag, het ligt tegen het achterligt aan en je ziet het niet eens liggen, het kastje zelf is 5 bij 10cm (ongeveer!), en is op vele manieren in te stellen, 1 sleutel word omgebouwd of 2 als je dat wenst (geen extra kosten!), en zodoende heb je alleen je sleutel nodig voor je motor en je alarm, binnen 2 jaar heb je het geld eruit want je premie is bij de meeste verzekeraars ook lager als je een scm gekeurd alarm hebt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif