Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 7 Jun. 2007, 20:48 Onderwerp: |
|
|
Idd zoals gezegd werd: Vraag eens aan een dealer of je een andere mee mag voor een proefritje, om te vergelijken of het normaal is wat de jouwe doet.
verde":
Tja.. 't is een beetje wat je zoekt natuurlijk: Een Shadow of een LC8 is nogal een verschil.
Ik heb ktm rijders ookk nog nooi tover constant-fahrrücklen gehoord, terwijl bijna iedere bwmrijder daar last van schijnt te hebben... Maarja, een ktm is gewoon niet bedoeld om 'constant' mee te rijden _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
XJR
Geregistreerd op: 21-2-2007 Berichten: 60 Woonplaats: RAAMSDONKSVEER
|
Geplaatst: Do, 7 Jun. 2007, 22:52 Onderwerp: |
|
|
Heb je wel wat km gedraaid zeg!!!!
ik had hyperpro op de xjr en veel later lsl stuur. Wow ging echt perfect. Maar ook voor deze machine geldt dat het geen racer is en dat moet je er misschien ook niet van willen maken. Een paar kleine aanpassing en de xjr gaat als een speer, ook door de bochten.
We zullen inderdaad eens klijken met de adventure na aan paar duizend km.
john |
|
Naar boven |
|
|
Rolf
Geregistreerd op: 27-5-2007 Berichten: 93 Woonplaats: Randstad
|
Geplaatst: Za, 9 Jun. 2007, 19:23 Onderwerp: |
|
|
Brommer is terug van de 1600km beurt. Was best benieuwd want KTM is nieuw voor deze dealer. Enige wijziging is het gemonteerde 16T voortandwiel.
Goed het resultaat is verbluffend, ik denk nog meer van de beurt dan het tandwiel. Motor is weer een stuk soepeler en de 2e versnelling is nu bij veel lagere snelheid al rijdbaar. Er is absoluut geen spoor meer van een hinderlijk aan/uit effect, en ik heb geen enkele behoefte (meer) aan zo'n speciale gashandle.
Beurt was zo te zien netjes uigevoerd, alle tank en kuipboutjes zaten flink in het lithium?vet, van dat grijzige vet iig. |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Za, 9 Jun. 2007, 20:34 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat het 16 tands voortandwiel wel degelijk uitmaakt, is net het verschil van soepel een bocht uitkomen, of "afgeschoten"worden
Ik heb vandaag de eerste 10 km met m'n nieuwe 990 gereden, maar ik denk dat ik wel zal wennen aan de injectie, ook al is hij bokkiger als de carb versie
Ik rij dus met 16tands, speciale gashandle, en pas volgende week akra's. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Zo, 17 Jun. 2007, 10:11 Onderwerp: |
|
|
Hier een linkie van de oosterburen, wordt beschreven hoe het originele gashandle bewerkt kan worden met een dremel.
goed alternatief voor het relatief dure speciale handle wat in deze topic al besproken is
http://forum.lc8.info/kb.php?mode=article&k=28 _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
XJR
Geregistreerd op: 21-2-2007 Berichten: 60 Woonplaats: RAAMSDONKSVEER
|
Geplaatst: Ma, 18 Jun. 2007, 13:38 Onderwerp: |
|
|
Heb net ktm gebeld over dit probleem. Aldus:
*komt o.a door emissie eisen en gevoeligheid van injectiesyteem
*Na paar duizend km kan het wat minder zijn als de motor los is.
*meeste klachten uit Nederland en Belgie(veel straten met klinkertjes)
*verwachten geen oplossing voor 2007/2008
*motor niet ontwikkeld lage toeren cq (snelheden)
*nieuwe duke is wat beter
Verbetering:
* 16 tands voortandwiel
* akra PLUS MAPPING(dus niet originele laten zitten)
akra is meer open dus minder tegendruk
* Dynojet/tuneboy/powercommander
(Paashuis, Verpalen)
* progressieve gashandel.(sommer)
Maar het zal nooit helemaal weggaan.
JOHN |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Ma, 18 Jun. 2007, 18:17 Onderwerp: |
|
|
Na met angst en beven te zijn overgestapt van carburateurs naar injectie, (950/990) vind ik de te verwachten injectie-perikelen reuze meevallen.
Vanaf 2000 toeren kan ik ongestraft het gas (beheerst) opendraaien en de motor in toeren laten klimmen
ook ben ik af van het oppassen dat hij niet afslaat in de opwarm periode,
en hoef ik me over het doseren van een choke ook niet meer druk te maken
Ook ben ik af van dat geknal uit de uitlaten bij gasafsluiten,
wat ondanks alle pogingen niet echt uit de 950 te krijgen was.
Ik rij vanaf dag 1 met het progressieve gashandle, en met 16 tands,
Akra's zitten er (nog) niet eens op en met standaard mapping. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Raketman
Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Ma, 18 Jun. 2007, 19:22 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | Ook ben ik af van dat geknal uit de uitlaten bij gasafsluiten,
wat ondanks alle pogingen niet echt uit de 950 te krijgen was.
|
Dat komt wel terug hoor...
Na een eindje stevig doorgaan begint die van mij toch redelijk te broebelen door zijn uitlaten. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Ma, 18 Jun. 2007, 19:41 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: |
Dat komt wel terug hoor...
. |
Okay, ..... dat mag
Verder vind ik hem heerlijk rijden _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
XJR
Geregistreerd op: 21-2-2007 Berichten: 60 Woonplaats: RAAMSDONKSVEER
|
Geplaatst: Ma, 18 Jun. 2007, 19:57 Onderwerp: |
|
|
hij knalt bij mij ook wel wat. Dat vind ik nu weer niet erg.
p.s gas geven is geen probleem dat gaat perfect. juist onder de 50 snelheid aanhouden gaat amper zonder gehobbel.
Denk dat ik ook maar wat akra;s ga halen om het probleem nog wat te verminderen.
john |
|
Naar boven |
|
|
XJR
Geregistreerd op: 21-2-2007 Berichten: 60 Woonplaats: RAAMSDONKSVEER
|
Geplaatst: Ma, 1 Okt. 2007, 9:16 Onderwerp: |
|
|
adventure staat nu bij verpalen voor powercommander. heb eerst nog even op zijn eigen adv. gereden. Deze loopt tien keer dan die van mij. Eerst een andere mapping voor de akra;s erop. Dat maakte wel verschil bij flink gas geven maar het gehobbel bleef. toen aan de computer en wat blijkt: De startonderbreker en de het alarm veroorzaken waarschijnlijk het probleem omdat iedere keer de stroom eraf gaat, dus ook van de compter, welke van slag raakt. Deze week even afwachten. Verpalen gaat de boel nu onderzoeken.
In ieder geval snap ik nu wel dat er mensen zijn die er geen last van hebben want op een standaard fiets merk je dus weinig van het hele probleem. Met een 16 tands voorwiel ben je dan al een heel eind.
john |
|
Naar boven |
|
|
HP
Geregistreerd op: 1-7-2007 Berichten: 73
|
Geplaatst: Ma, 1 Okt. 2007, 19:19 Onderwerp: |
|
|
XJR,
Help me even. Mijn 990 heeft ook dat KFR. Ook bij mij zit er een startonderbreker op en alarm. Echter de startonderbreker + alarm doet toch niets bij het rijden??? Je schrijft dat door het alarm de stroom eraf gaat??? Kun je dat omschrijven??
Tevens wat brenkt de powercommander??? Ik heb al de akra mapping erin.
Graag even een reaktie.
Harm |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 1 Okt. 2007, 21:53 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij hebben we het hier over echt stotteren en niet over KFR.. dat is een B*W term: een KTM is nou eenmaal niet gemaakt om konstant te varen _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Noppie
Geregistreerd op: 4-1-2005 Berichten: 155
|
Geplaatst: Di, 2 Okt. 2007, 8:32 Onderwerp: |
|
|
Wat ik ervan begrepen heb is dat de computer door het wegvallen van de stroom iedere keer in een noodloop programma gaat. waardoor hij iedere keer als het ware opnieuw gereset moet worden en opnieuw moet worden ingeleerd.
Grtzzz |
|
Naar boven |
|
|
XJR
Geregistreerd op: 21-2-2007 Berichten: 60 Woonplaats: RAAMSDONKSVEER
|
Geplaatst: Di, 2 Okt. 2007, 9:34 Onderwerp: |
|
|
inderdaad hij gaat steeds op noodprogramma en moet steeds opnieuw bedenken wat er allemaal aan de hand is. |
|
Naar boven |
|
|
|