lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

aan/uit injectie.....WEG.
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Theo.nl



Geregistreerd op: 28-11-2004
Berichten: 736

BerichtGeplaatst: Za, 26 Mei. 2007, 10:18    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb met de 950 bijna altijd ron 98 getankt en in Duitsland ron100 bij de shell pompen.

Soms ook gewoon ron95 of de pura,...eigenlijk nooit een verschil gemerkt.

Met de 990 tank ik alleen nog ron95,....en hij loopt als een speer en zuipt als een ketter. thumbsdown

Ik tank nu dus ron95 voor de kosten laugh3

_________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
XJR



Geregistreerd op: 21-2-2007
Berichten: 60
Woonplaats: RAAMSDONKSVEER

BerichtGeplaatst: Za, 26 Mei. 2007, 11:10    Onderwerp: Reageer met quote

heb er pas 700kn op staan. wat de dealer er in heeft gedaan weet ik niet.
zelf heb ik een keer Total en en keer Shell getankt. Maakt geen verschil.

john
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
XJR



Geregistreerd op: 21-2-2007
Berichten: 60
Woonplaats: RAAMSDONKSVEER

BerichtGeplaatst: Ma, 4 Jun. 2007, 13:42    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

heb zaterdag dezelfde gashandel er op gezet. loopt echter nog steeds beroerd op lage snelheid(tot 60pu)
Daarna 15min en 20 sec laten draaien. Ik lijk nu wat verschil te constateren.
De gashandel echter maakt bij absoluut geen verschil uit.
Af en toe in dorpjes moet je weleens 30 rijden maar dit gaat eigenlijk niet. Op astfalt gaat nog redelijk maar zodra de weg oneffen wordt(klinkers) is het uit met de pret.
Wie heeft advies???????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Rolf



Geregistreerd op: 27-5-2007
Berichten: 93
Woonplaats: Randstad

BerichtGeplaatst: Ma, 4 Jun. 2007, 16:01    Onderwerp: Reageer met quote

Ik herken je probleem alleen als de motor koud is. Eenmaal warm merk je wel dat het een toerenmotor is die onder de 3000 wat bokkig kan zijn maar vind het absoluut niet storend. Wel schakel ik veel vroeger terug naar de 1e versnelling dan voorheen op de BMW, ergens tussen de 40 en 30 km/h.
Ook merk ik dat de motor wel zijn kilometers nodig heeft om los te komen en mooi soepel te gaan draaien. Nu met 1600km op de klok is het een heel andere motor dan 1000km eerder. Niet alleen is hij nu lekker los maar is bij rustig rijden ook veel prettiger en loopt onderin aanzienlijk ronder. Misschien ook een kwestie van aan het gasgevoel wennen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
XJR



Geregistreerd op: 21-2-2007
Berichten: 60
Woonplaats: RAAMSDONKSVEER

BerichtGeplaatst: Ma, 4 Jun. 2007, 20:54    Onderwerp: Reageer met quote

zal de eerste beurt eens afwachten en dan na de vakantie eens kijken hoe tie loopt. dan moet er toch zo'n 4000 op staan. Wellicht ist tie dan een beetje los en loopt soepeler.
Ik heb niet gekeken bij welke toeren hij zo bokt maar alleen bij de snelheden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 4 Jun. 2007, 23:01    Onderwerp: Reageer met quote

Het is al vaak gezegd... maar ik zeg het nog maar eens:

De injectie raakt in de war als je na het omdraaien van de sleutel direkt wegrijdt, voordat de 'reset'is uitgevoerd.

Draai daarom de sleutel om, en wacht dan effe tot de rammeltje en piepjes die je hoort over zijn en je display de normale km aanduiding weergeeft. Dan pas starten en wegrijden.

(hij stelt iedere keer de 0 positie van de gasklepposities in... iets wat van belang is voor soepel en nauwkeurig oppakken!)

Verder: Als ie ontregeld is, kan je de injectie opnieuw 'inleren' door:
- de koude motor ZONDER gas starten
- 15 minuten (! en niet korter!) stationair laten draaien.

daarbij de hele tijd absoluut niet aan het gas e.d. komen.

succes

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
XJR



Geregistreerd op: 21-2-2007
Berichten: 60
Woonplaats: RAAMSDONKSVEER

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Jun. 2007, 11:19    Onderwerp: Reageer met quote

ok heb de reset weer uitgevoerd maar merk geenverschil.
Ik ga de eerste schijf vande gashandel er weer op zetten op te kijken of ik dan wel of geen verschil merk.(door extra speling lijkt het wat lastiger de bochten in te sturen bij lagere snelheid omdat tie wat later op het gas lijkt te reageren.

Als ik verder niets merk dan ga ik eerst de eerste beurt eens afwachten en dan na een paar duizend km eens kijken hoe tie loopt.

Verder is het allemaal perfect. Ik rijdt harder door bochten dan ooit. Voelt goed aan en stuurt strak. Moet nog wel even kijken hoe de vering eigenlijk staat want hij is vrij hard. Maar goed dan ligt tie wel lekker op de weg.

greetz,

john
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
stikel



Geregistreerd op: 25-9-2006
Berichten: 18

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Jun. 2007, 15:24    Onderwerp: Reageer met quote

Beste KTM'ers, Ik lees op dit forum telkens over allerlei "probleempjes"over zadels, windgeruis, bokkige injecties enz, enz. Jullie hebben gekozen voor KTM met al zijn (meer) voor dan nadelen. Leef er mee of koop een smoothe Jap. Heb voorheen zelf Japanners, Duitsers en Italianen bereden dus ken de verschillen. Geniet van je KTM

Groet Jan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Jun. 2007, 15:34    Onderwerp: Reageer met quote

Je hebt helemaal gelijk Jan, maar je kunt wel proberen om het maximale er uit te halen wink3

Er valt vaak toch nog wel het een en ander te verbeteren aan een "standaard" KTM pleased

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
stikel



Geregistreerd op: 25-9-2006
Berichten: 18

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Jun. 2007, 18:59    Onderwerp: Reageer met quote

En jij hebt natuurlijk ook weer gelijk Daan, dat je probeert dingen te verbeteren. Heb zelf bijvoorbeeld ook mijn ruitje 8 centimeter ingekort. Maar ik vind wel dat sommige mensen er een rijdend bankstel van willen maken. En ik vraag me af of die met een KTM wel een goede keuze hebben gemaakt. (goldwing misschien ?) Na motoren van divers alooi ben ik uiterst tevreden over de allround rijeigenschappen en gebruiksmogelijkheden van mijn adventure. Die paar minpuntjes neem ik op de koop toe. Wees happy met je Dakar winnaar.

Groet Jan

p.s. Is de nieuwe brommer er al ? balloon
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Jun. 2007, 19:56    Onderwerp: Reageer met quote

stikel schreef:


p.s. Is de nieuwe brommer er al ? balloon


Bijna grin

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
XJR



Geregistreerd op: 21-2-2007
Berichten: 60
Woonplaats: RAAMSDONKSVEER

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Jun. 2007, 21:26    Onderwerp: Reageer met quote

Er mee leren leven?

Prima. Dat betekent dus bepaalde wegen vermijden of er zodanig hard overheen rijden dat je er geen last van hebt. Is wel een idee.
Zoals eerder gezegd hij is 99% in orde. Alleen dat ene mag er toch echt uit. Zolang ik niet zeker weet dat het niet is op te lossen blijf ik zoeken naar een oplossing. Logish lijkt me. Oh , en hier voor reed ik xjr1300 8jaar, en 8 jaar 87 shadow 1100 ook een twee cilinder geloof ik.

de proefmodellen waar ik op reed pruttelden raad bij 100km maar de mijne heeft dat weer niet dus het zal wel langzaam beter worden allemaal.
mocht ik de ultieme oplossing hebben, laat ik het wel weten.

john
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Rolf



Geregistreerd op: 27-5-2007
Berichten: 93
Woonplaats: Randstad

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Jun. 2007, 23:31    Onderwerp: Reageer met quote

Rijdt eerst nog een poosje door tot de motor echt los is en doe dan met een andere 990 rijder (die het probleem niet herkend) eens vergelijkend warenonderzoek. Dan weet je zekerder of het aan jouw of aan je brommer ligt, en of vervolgstappen zinvol zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
XJR



Geregistreerd op: 21-2-2007
Berichten: 60
Woonplaats: RAAMSDONKSVEER

BerichtGeplaatst: Do, 7 Jun. 2007, 9:37    Onderwerp: Reageer met quote

Ben ik ook van plan.
Voorlopig ben ik verder uiterst content. Het is even wennen in welke versnelling je hoe hard kan rijden. Met de xjr kon je bijna stapvoets nog in z'n 5 rijden dus wel een groot verschil.

john
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Do, 7 Jun. 2007, 18:50    Onderwerp: Reageer met quote

Heb (ondermeer) ook 2 XJR's gehad (een 1200 en een 1300) en daarmee in totaal zo'n 160.000km gereden. Daarna kwam een FJR (droommotor maar tegelijkertijd bleek dat ook een keiharde miskoop te zijn sad3 thinking ).
En toen kwam er terug licht aan de einder grin pleased .

Toch zijn er een paar nadeeltjes te vinden aan elke motor, zonder dat je daarbij moet besluiten dat iemand naar een salonzetel op zoek is.

Ik vind de injectie bij momenten ook storend, maar stel vast dat er wel degelijk aan te wennen valt én (niet geheel onbelangrijk) dat het betert naarmate de kilometers vorderen. Er staat nu 14k op en het is weldegelijk een pak beter dan in het begin.

Feit is wel dat het geen fietsen zijn om te gaan kuieren, want dat komt echt niet goed.

Ook de turbulentie ervaar ik soms als storend, vooral wanneer ik in een haastig moment vertrokken ben zonder oordopjes in. Als ik dan niet verder moet dan 40 km ofzo dan laat ik het zo, anders keer ik terug huiswaarts om een setje te halen. Tot nu toe heb ik nog niet aan het originele scherm geraakt, er is enige terughoudendheid om er zomaar de zaag in te zetten. En dat verhoogde exemplaar zou ik eerst wel eens willen testrijden alvorens er 160€ aan uit te geven.
Jammer genoeg schijnt dat testen voorlopig niet echt te lukken.

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)


Laatst aangepast door Raketman op Do, 7 Jun. 2007, 23:36, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 2 van 5

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif