Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Vr, 25 Mei. 2007, 18:01 Onderwerp: |
|
|
die van mij verbruikt al 68000 km lang hetzelfde, nl ongeveer 0,3 liter op 1000 km.
In het begin heb ik me er ook druk over gemaakt, maar dat leer je vanzelf af, gewoon lekker rijden met dat ding
Bij kmst 30000 heeft mijn dealer zelfs de cilinders er af gehad, alles opgemeten en goed bevonden, voor alle zekerheid olieschraapveren/klepgeleiders en seals vervangen.
Zelf na deze ingreep daalde het verbruik nauwelijks
Verder heeft het geen nadelige gevolgen, die 68000 probleemloze kilometers zijn toch wel het bewijs dacht ik zo
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
sharky_capas
Geregistreerd op: 14-1-2007 Berichten: 139 Woonplaats: Enkhuizen
|
Geplaatst: Vr, 25 Mei. 2007, 18:12 Onderwerp: |
|
|
Ja Daan, dat hoop ik ook te kunnen halen 68000 km probleem loos.
Maar ik vind het ergens wel raar dat er zo'n groot verschil qua olie verbruik is bij de lc8 rijders.
Ik vermoed dat de rijstijl er niet echt mee te maken heeft, ik ben geen extreme rijder.
Naja dan kopen we gewoon wat extra olie
_________________ LC8 Rules |
|
Naar boven |
|
|
bompie
Geregistreerd op: 15-7-2005 Berichten: 545 Woonplaats: schelle , belgie
|
Geplaatst: Vr, 25 Mei. 2007, 20:04 Onderwerp: |
|
|
Wel mijn 950 sm heeft voor de eerste maal wat olie verbruikt namelijk 0,5 l op 5000 km ???? Ik weet niet wat er is anders ging er niets uit nu plots 0,5 liter..........dat is geen ramp maar ja ik heb het nooit gehad er staan nu 28000 km op voor de rest geen probleem met de lc 8. Enkel mijn voorrem is niet heelmaal ok.............
Laatst aangepast door bompie op Za, 26 Mei. 2007, 17:36, in totaal 2 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 26 Mei. 2007, 14:35 Onderwerp: |
|
|
bij 10000 heeft ie ondertussen 2x een beurt gehad als het goed is...
is ie na de beurt wel meteen goed afgevuld geweest?
Olieverbruik hoort de eerst 10000km af te nemen, door inslijten van de NiCaSiL wanden van de cilinder.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
bompie
Geregistreerd op: 15-7-2005 Berichten: 545 Woonplaats: schelle , belgie
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Za, 26 Mei. 2007, 19:41 Onderwerp: |
|
|
Ik zou het niet weten, lijkt me ook levensgevaarlijk, olie peilen als je op je achterwiel rijdt
Ik trek ook regelmatig (bijna dagelijks) wheelies, maar op een vakantietrip van bv 5000km weer niet, (bagage/vrouw achterop),
en op die trips was het olieverbruik toch hetzelfde.
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 26 Mei. 2007, 20:37 Onderwerp: |
|
|
In principe heeft het wheelien niet direkt invloed: De LC8 motor is een dry-sump: de olie wordt uit de tank aangezogen en door de drukleidingkjes gepompt naar waar het moet smeren. Alles krijgt dus gewoon goed olie, ook als je op je achterwiel rijdt.
Maar... de retourpomp kan het wel slechter afzuigen, dus als je het lang doet (>100m ?) kan er wel meer olie in het blok ophopen en minder in de tank. Ik denk niet dat de tank echt leeg kan raken. Ik heb ook nog nooit van iemand gehoord dat het olielampje ooit aanging gedurende een wheelie, en dit zelf ook nooit ondervonden.
Dat je in het zwarte woud meer gebruikt lijkt me meer een andere oorzaak hebben: Je remt daar veel meer op de motor! Bij het remmen op de motor kruipt de meeste olie langs de zuiger omhoog. Das de enige manier waarop je echt redelijk wat olie kan verstoken.
Gebruikgetallen van de LC8 lopen aardig uit elkaar van bijna niks tot 1:2500 ofzo. Als het meer is zou ik aan de bel trekken (zeker als je de katalisators nog hebt, das erg slecht voor de kat en hij kan er gek heet van worden).
Volgens mij hangt veel af van het inrijden. Mijn menig is: niet te tam inrijden: De eerst 100km echt rustig aan (dan merk je ook dat het stationair nog flink verloopt (harder gaat), daarna gebeurd er niet veel meer. En daarna veeel wisselend toeren rijden.
Dus eigenlijk: Rustig naar de Eiffel rijden binnendoor door NL, en dan daar lekker een weekendje gaan boenderen. Na het weekend met 1500km maandag terug inleveren bij de dealer voor de eerste beurt.
Zo heb ik ook gedaan bij de mijne.. Donderdag gehaald, dinsdag weer ingeleverd met 1800km Luxemburg, Eiffel, Bergische wald en tot slot een stukkie snelweg terug
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
bompie
Geregistreerd op: 15-7-2005 Berichten: 545 Woonplaats: schelle , belgie
|
Geplaatst: Za, 26 Mei. 2007, 21:29 Onderwerp: |
|
|
Ik bol er nu 28000 km mee en nu heeft hij voor de eerste keer olie verbruikt,ik rij er ook ni anders mee...dus ik aan zie het nog een tijdje en dan ......ja wa olie bij doen zeker als er wat uit is !! Is ook ni erg i love mijn ktm !!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Zo, 27 Mei. 2007, 0:32 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | In principe heeft het wheelien niet direkt invloed: De LC8 motor is een dry-sump: de olie wordt uit de tank aangezogen en door de drukleidingkjes gepompt naar waar het moet smeren. Alles krijgt dus gewoon goed olie, ook als je op je achterwiel rijdt.
Maar... de retourpomp kan het wel slechter afzuigen, dus als je het lang doet (>100m ?) kan er wel meer olie in het blok ophopen en minder in de tank. Ik denk niet dat de tank echt leeg kan raken. Ik heb ook nog nooit van iemand gehoord dat het olielampje ooit aanging gedurende een wheelie, en dit zelf ook nooit ondervonden.
Dat je in het zwarte woud meer gebruikt lijkt me meer een andere oorzaak hebben: Je remt daar veel meer op de motor! Bij het remmen op de motor kruipt de meeste olie langs de zuiger omhoog. Das de enige manier waarop je echt redelijk wat olie kan verstoken.
Gebruikgetallen van de LC8 lopen aardig uit elkaar van bijna niks tot 1:2500 ofzo. Als het meer is zou ik aan de bel trekken (zeker als je de katalisators nog hebt, das erg slecht voor de kat en hij kan er gek heet van worden).
Volgens mij hangt veel af van het inrijden. Mijn menig is: niet te tam inrijden: De eerst 100km echt rustig aan (dan merk je ook dat het stationair nog flink verloopt (harder gaat), daarna gebeurd er niet veel meer. En daarna veeel wisselend toeren rijden.
Dus eigenlijk: Rustig naar de Eiffel rijden binnendoor door NL, en dan daar lekker een weekendje gaan boenderen. Na het weekend met 1500km maandag terug inleveren bij de dealer voor de eerste beurt.
Zo heb ik ook gedaan bij de mijne.. Donderdag gehaald, dinsdag weer ingeleverd met 1800km Luxemburg, Eiffel, Bergische wald en tot slot een stukkie snelweg terug |
In principe heeft het wheelien niet direkt invloed: De LC8 motor is een dry-sump: de olie wordt uit de tank aangezogen
helemaal mee eens maar dit is alleen bij de LC8
olie verbruik neemt wel degelijk toe bij het maken van wheelie's met bv
een lc4 of een exc ik heb mijn EXC er namelijk voor laten aanpassen
want hij werd veel te warm en werd ook slecht gesmeerd olie werd plakkerig doordat hij verbrand, ik moest toen om de 5 a 6 tankbeurten olie verversen maar dan maakten we ook weely's van kilometers IPV meters
ergens op deze site staat er een filmpje superduke tegen de SM
je moet die eens bekijken als de superduke op het achterwiel over die strepen op de weg rijd dan zie je een rookspoor uit een van zijn uitlaatjes komen ???? zou het dan toch invloed hebben op je olie verbruik
ik denk van wel
gevonden http://www.einefetza.com/cm/1000ps/efza_SM950vsSD990.wmv
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|
Powered by phpBB
© 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by
|