Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Koen

|
|
Naar boven |
|
 |
Koen

|
Geplaatst: Do, 17 Mei. 2007, 23:18 Onderwerp: |
|
|
Vandaag speakers in mij Nolan 102 gebouwd en aangesloten via een kabel op de Zumo GPS. Het geluid is waardeloos zacht.
Bij het stoplicht (als ik stil sta ) hoor ik het goed (+ heb dempers in Akra's). De dealer beweert dat het met een bluetooth verbinding veel beter wordt. Ik zie niet precies waarom, iemand ervaring?
Groeten Koen
_________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
 |
Theo.nl

|
Geplaatst: Vr, 18 Mei. 2007, 16:15 Onderwerp: |
|
|
Ik neem aan dat je het geluid op MAX hebt staan nu ??
Anders moet je dan nog even doen !
_________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
 |
f@zertje
|
Geplaatst: Vr, 18 Mei. 2007, 17:21 Onderwerp: |
|
|
Gebieden zonder wegen? gebruik de topokaarten
110 euro bij aanschaf Garmin unit.
Ik heb de spIII aan de kant gelegd en rijd nu met de gpsmapcsx60.
Geen geluid maar verder een super ding, ook natuurlijk voor geocaching
_________________ GS 1200LC rally 2018 |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Vr, 18 Mei. 2007, 17:25 Onderwerp: |
|
|
Koen schreef: | Vandaag speakers in mij Nolan 102 gebouwd en aangesloten via een kabel op de Zumo GPS. Het geluid is waardeloos zacht.
Bij het stoplicht (als ik stil sta ) hoor ik het goed (+ heb dempers in Akra's). De dealer beweert dat het met een bluetooth verbinding veel beter wordt. Ik zie niet precies waarom, iemand ervaring?
Groeten Koen |
Hier veel Zumo-praat Koen http://forum.gps.nl/viewforum.php?f=59&sid=0527f8b88e50b4a28e2da346f6d87367
Van blue tooth knapt geluid meestal niet op is mijn ervaring.
Geluid via een draadje werkt nog altijd het beste
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Laatst aangepast door Daan op Vr, 18 Mei. 2007, 18:09, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
Johan

|
Geplaatst: Vr, 18 Mei. 2007, 17:57 Onderwerp: |
|
|
Mijn stiefvader heeft ook een Zumo en heeft onlangs een update gedownload waardoor de zumo luider moet gaan praten. Het volume schijnt een veel voor komende klacht te zijn. Hij had ook een modificatie gedownload waardoor je nu herbereken aan of uit kunt zetten.
Waypoint weet hier meer van als ik dus voor verdere vragen............
Succes
oh ja de plek van de luidspreker in je helm schijnt ook heel nauw te letten een cm hoger of lager doet wonderen.
groet Johan
|
|
Naar boven |
|
 |
René

|
Geplaatst: Za, 19 Mei. 2007, 9:52 Onderwerp: |
|
|
Koen schreef: | Vandaag speakers in mij Nolan 102 gebouwd en aangesloten via een kabel op de Zumo GPS. Het geluid is waardeloos zacht.
Groeten Koen |
Ik herken dit probleem ook. Ik rij altijd met gehoorbescherming, door deze achterwege te laten is er meer te verstaan, maar fluitende oren heb ik er niet voor over. De volume staat op het hardst, heb geexperimenteerd met plekken in de helm voor de bijgeleverde speakertjes, maakte m.i. niet zoveel uit.
Ik heb de speakerset in mijn crosshelm gebouwd en naderhand overgezet naar de integraalhelm. Deze laatste is veel ruisarmer en dus veel beter verstaanbaar, maar ja ik rij meestal met de crosshelm.
Bleutooth is geen aanrader, heb dit ook geprobeerd maar kreeg te maken met meer ruis op de lijn, dus hang ik nu aan een draadje
Ik ga maar 'ns kijken of de update waar Johan het over heeft daadwerkelijk meer volume geeft, dus dat wordt buurten bij zijn stiefvader .
Groet,
René
_________________ Alles wordt, niets is........... |
|
Naar boven |
|
 |
René

|
Geplaatst: Za, 19 Mei. 2007, 10:17 Onderwerp: |
|
|
Het draadje werkt, heb "mijn" claire inmiddels ge-update, uitproberen doe ik straks maar de verhalen zijn veelbelovend.
http://www.xs4all.nl/~marcop/upload/garmin/Nederlands__Claire99.vpm
Download dit bestand.
- Sluit je Zumo met USB aan
- hernoem bestand GARMIN:\garmin\voice\Nederlands__Claire.vpm naar Nederlands__Claire.vpmmmm
- Kopieer het gedownloade bestand in de GARMIN:\garmin\voice folder
- koppel je Zumo los van de PC
- Wijzig je stem in deze Claire: Systeeminstellingen / Lokaal / Mondje / Nederlands-Claire (TTS)
Vis Systeeminstellingen / Systeem / Over is de audio versie te controleren, dient 1.43 te zijn als je deze Claire hebt geladen en actief is. De oude Claire is 1.40
Groet,
René
|
Naar boven |
|
 |
Koen

|
Geplaatst: Zo, 20 Mei. 2007, 12:10 Onderwerp: |
|
|
Had de algemene soft/firmware update al gedaan, dit geeft inderdaad de handige aan/uit functie herberekenen (en nog vele andere kleine dingen). Voor het volume doet dit niks.
De software update (tip Rene & Daan) geeft wel een verbetering maar bij harder rijden klinkt Claire toch wel heel ver weg. De standard speakerspakket van de Nolan 102 klinkt vrij blikerig en geeft toch wel veel ruis ondankt zo'n windhappertje op het scherm.
De MP3 blijven helemaal zwak klinken, dan maar Akra's sountrack
Groeten Koen
|
Naar boven |
|
 |
René

|
Geplaatst: Ma, 21 Mei. 2007, 12:20 Onderwerp: |
|
|
Ik begrijp van jou dat je de orginele speakers gebruikt die in je Nolan helm zitten??
De bijgeleverde speakers, heb je die nog geprobeerd, wellicht dat dit uitkomst biedt. De Nolan N102 wordt toch aangeprezen op de site van www.gps.nl. Het plaatje laat een jet-helm zien, zou me voor kunnen stellen doordat deze meer open is, er meer ruis is.
Ik moet je zeggen dat ik sinds de upload wel een betere geluidskwaliteit heb maar om nou te zeggen dat het helemaal super is, nee.........Gelukkig is het scherm erg duidelijk afleesbaar, kom je ook een heel end mee. En ja, die Akra's daar kan Claire niet tegenop.
Op http://www.xs4all.nl/~marcop/upload/garmin/Nederlands__Claire99.vpm
probeer ik de ontwikkelingen bij te houden.
Groet,
René
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
30.6 KB |
Weergegeven: |
10460 keer |

|
|
Naar boven |
|
 |
Koen

|
|
Naar boven |
|
 |
René

|
Geplaatst: Di, 22 Mei. 2007, 17:53 Onderwerp: |
|
|
Vandaag het geluid van Claire goed kunnen testen na de update. Echt, wat heeft die vrouw een weergaloze stem zeg Ik heb vandaag ruim 300 km gereden, oordopjes in en het geluid is echt stukken beter dan voorheen. Heb zeer wisselende snelheden gereden, op de snelweg zo rond de 150 is het niveau echt minder, maar netjes 120 of 80.....super. Zo erg zelfs dat ik me de kolere schrok toen Claire met haar zwoele stem mijn gedachten abrupt onderbrak
Claire for President
Groet,
René
|
Naar boven |
|
 |
Koen

|
Geplaatst: Di, 22 Mei. 2007, 23:32 Onderwerp: |
|
|
Tip: je kunt zelfs je eigen naam inprogrameren als je bestemming die Claire dan persoonlijk voor je uitspreekt
Groeten Koen
|
Naar boven |
|
 |
René

|
Geplaatst: Wo, 23 Mei. 2007, 22:33 Onderwerp: |
|
|
[quote="Koen"]Tip: je kunt zelfs je eigen naam inprogrameren als je bestemming die Claire dan persoonlijk voor je uitspreekt
Maak me gek!!!!!
|
Naar boven |
|
 |
Wietse
|
Geplaatst: Vr, 29 Jun. 2007, 12:46 Onderwerp: |
|
|
Ik heb zelf een Garmin 278 op een Touratech mount zitten.
Past precies achter het scherm, volledig uit de wind en regen.
Heb je geen geluid nodig, mega beeldscherm in je gezicht. En Kijk al helemaal niet meer op me snelheidsmeter van de KTM. Die van Garmin is ook erg goed te lezen hoe hard ik ga.
|
|
Naar boven |
|
 |
|