Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
harie
Geregistreerd op: 27-9-2006 Berichten: 56 Woonplaats: roggel
|
Geplaatst: Di, 8 Mei. 2007, 22:39 Onderwerp: aan/uit injectie.....WEG. |
|
|
Ik heb een 990 S , en dus ook het probleem met de injectie....maar... na links en rechts navragen, en lezen op het forum, was ik een week geleden met een vriend ( 950 S ) naar Sommer gereden in Oberhausen. Daar heb ik de gevraagd of er niets aan het aan/uit van de injectie te doen is. Ik had bij hun op de site al gelezen dat wanneer je de motor koud start, 15 min. stationair laten lopen, op de middenbok, en nergens aan komen. Dit moet 15 min. zeker niet korter, mag wel beetje langer zijn, stopwatch erbij, dan de motor weer uit zetten, klaar. Op deze wijze stelt de software van de motor zich opnieuw in. Het word nooit slechter dan vooraf, kan alleen maar beter worden of gelijk blijven. In mijn geval merkte ik verbetering, iets soepelere gasreactie. Maar nog niet helemaal okee.
Het hele aan/uit verhaal zit hem in het gashandvat. Het gashandvat bestaat uit een gedeelte waar je handvat op zit, en een schijf waar de gaskabels aan zitten. Deze schijf is rond. Er is een setje te koop waar 3 verschillende schijven in zitten en een los handvat gedeelte.De 1ste is gewoon rond net zoals orgineel, de 2de heeft een soort ovale vorm, en bij de 3de is deze nog ovaler. Er werd mij geadviseerd om de 3de te monteren. Wat doet dit nu???? Als je met het standaard gashandvat 1mm gas geeft, dan gaat de gasklep ook 1mm open. Met de 3de ovale ring gemonteerd moet je 3mm gas geven om de gasklep 1mm te openen. Dit veranderd alleen het eerste eenderde deel van je gasreactie (veel soepeler op het gas dus ) na eenderde reageert de motor net zo op het gas als orgineel. Het setje kost 100,- euro maar is zeker het waard.
Nu kan ik gewoon met constante snelheid zonder problemen rijden. Probleem aan/uit is weg.
Een 16 tands tandwiel voor monteer ik evengoed nog, maar dit heeft helemaal niets te maken met de gasreactie. Bij sommige snelheden rij je net te langzaam voor de 6, en net te hard voor de 5. Met een kleiner voortandwiel is dit weg.
Ik ben ermee geholpen en rij nu met noog meer plezier op me'n 990 S. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 8 Mei. 2007, 22:44 Onderwerp: |
|
|
zoals Daan zei:
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1214&highlight=
maar ook dit heeft eigenlijk niks te maken met de gasresponse van het blok, maar met de mechanische overbrenging van je hand naar de gasklep.
het maakt het gewoon makkelijker om subtiel kleine beetje gas te geven _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
harie
Geregistreerd op: 27-9-2006 Berichten: 56 Woonplaats: roggel
|
Geplaatst: Di, 8 Mei. 2007, 22:53 Onderwerp: |
|
|
Ja klopt, subtiel een beetje gas geven gaat nu prima, en daardoor heb ik geen last meer van een aan/uit effect. Die link die je erbij hebt staan , dat setje bedoel ik. |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Wo, 9 Mei. 2007, 7:20 Onderwerp: |
|
|
Harie, heb je dit gashandle bij Sommer gekocht? of hier dus http://www.foxmotocross.de/product_info.php?products_id=257
Kunnen de originele kabels gehandhaafd blijven? _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
harie
Geregistreerd op: 27-9-2006 Berichten: 56 Woonplaats: roggel
|
Geplaatst: Wo, 9 Mei. 2007, 17:44 Onderwerp: |
|
|
hallo Daan,
Ik heb dit setje bij Sommer gekocht, die had het liggen. Maar ziet er wel ongeveer zo uit als in die link van jou, die kost ook 100,
En de gaskabels kunnen gewoon orgineel blijven, hier hoef je niets aan te veranderen.
grts Harie |
|
Naar boven |
|
|
petertje
Geregistreerd op: 3-12-2006 Berichten: 47 Woonplaats: geleen
|
Geplaatst: Wo, 9 Mei. 2007, 21:46 Onderwerp: |
|
|
Kijk daar word ik nou vrolijk van.Het werkt dus goed
Zal het zeker ook gaan monteren. _________________ eens een adventure altijd een adventure.... |
|
Naar boven |
|
|
Theo.nl
Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 736
|
Geplaatst: Wo, 9 Mei. 2007, 22:24 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: |
maar ook dit heeft eigenlijk niks te maken met de gasresponse van het blok, maar met de mechanische overbrenging van je hand naar de gasklep.
het maakt het gewoon makkelijker om subtiel kleine beetje gas te geven |
Valt niet mee om in zijn één of twee met een beetje gas te rijden, staand op je steppen,....dit in tegenstelling tot de 950 S.
Hand van de meester zeggen ze dan,....natuurlijk !
Ik geef het dan ook gelijk op en koop ook maar zo'n setje als ik eens bij Sommer kom ! _________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Di, 22 Mei. 2007, 21:15 Onderwerp: |
|
|
Ik heb het setje vandaag binnengekregen
Ik heb alleen (nog) geen 990 om het op te monteren _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
harie
Geregistreerd op: 27-9-2006 Berichten: 56 Woonplaats: roggel
|
Geplaatst: Di, 22 Mei. 2007, 22:16 Onderwerp: |
|
|
Heb je het bij Sommer besteld? Ben benieuwd wat jouw reactie is. Ik heb de 3de ring gemonteerd.
groeten Harie. |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Di, 22 Mei. 2007, 22:35 Onderwerp: |
|
|
Sommer ja, en het verschil zal ik nooit merken, want ik ga denk ik gelijk met dit handle rijden.
Samen met Akra's met de juiste mapping en een 16T voortandwiel moet dit toch een soepel rijdende 990 opleveren _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Theo.nl
Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 736
|
Geplaatst: Di, 22 Mei. 2007, 23:27 Onderwerp: |
|
|
Wat was je in totaal kwijt voor deze set incl verzenden ?
Misschien heb ik ook intresse,...maar wacht nog even jouw bevindingen af (en Albert) _________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Wo, 23 Mei. 2007, 7:53 Onderwerp: |
|
|
Totaal 108 EURO,
Alu met een mooie pasvorm _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Theo.nl
Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 736
|
Geplaatst: Wo, 23 Mei. 2007, 13:22 Onderwerp: |
|
|
TNX _________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
|
XJR
Geregistreerd op: 21-2-2007 Berichten: 60 Woonplaats: RAAMSDONKSVEER
|
Geplaatst: Vr, 25 Mei. 2007, 22:09 Onderwerp: |
|
|
Heb net een 990 aangeschaft en heb hetzelfde probleem. Kinderkopjes gaat al helemaal niet . Zit je steeds met je neus op stuur omdat tie lijkt stil te vallen. Een straat met klinkers is ook niet te doen. Astfalt gaat nog wel.
Aldus dinsdag KTM bellen en eens kijken wat we kunnen regelen. In de garantie is het tenslotte hun probleem. Zal wel zelf voor de vakantie nog een setje monteren.
Verder prima fiets.
john |
|
Naar boven |
|
|
Hydrazine
Geregistreerd op: 9-9-2006 Berichten: 294 Woonplaats: Almere-Binnen
|
Geplaatst: Za, 26 Mei. 2007, 7:34 Onderwerp: Brandstof RON |
|
|
Maakt het nog uit welke brandstof je tankt met je KTM? Ervaringen?
Voorheen m'n Beemer GS deed wel eens moeilijk met tanken in Duitsland van Benzine RON 91. Reed het beste op RON 100. Da's weer in NL niet meer te krijgen...Shell V-power is weer 95 RON...
Maar, scheelt dat niet met het aan-uit effect?
http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating |
|
Naar boven |
|
|
|