Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Do, 13 Aug. 2009, 21:33 Onderwerp: Weetje : 16 tands voortandwiel |
|
|
...nu kennelijk ook verkrijgbaar met dempingsrubber (zoals het originele 17 tands) .
Pn 60033129016 _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 13 Aug. 2009, 21:39 Onderwerp: |
|
|
He mooi!
Maar wel af te raden voor offroad gebruik: Rubber drukt zand alleen maar in de ketting, ipv weg... _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Do, 13 Aug. 2009, 21:42 Onderwerp: Re: Weetje : 16 tands voortandwiel |
|
|
Raketman schreef: | ...nu kennelijk ook verkrijgbaar met dempingsrubber (zoals het originele 17 tands) .
Pn 60033129016 |
Dat zal wel zo zijn omdat de 2009 "R" nu standaard fabriek-af
een 16 tands voortandwiel heeft?
De echte "zand happers" onder ons zijn geloof ik helemaal niet zo blij met zo'n tandwiel, omdat de blub en andere vuiligheid zich dan tussen het rubber en de ketting kan ophopen.
Oh, ik zie dat "De Dokter" me net voor was  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1157 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Vr, 14 Aug. 2009, 14:50 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Dat zal wel zo zijn omdat de 2009 "R" nu standaard fabriek-af
een 16 tands voortandwiel heeft? |
De gewone 2009 ook hoor... _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
ATAK

Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 894 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Zo, 23 Aug. 2009, 17:54 Onderwerp: |
|
|
Ik heb het gewone tandwiel maar omdat ik nu 2 sets wielen heb ik op de offroad achtervelg een 45 tands tandwiel. Wat een verbetering is dat in het terrein . Ik ben niet zo heel dapper maar driften door de gravelbocht en flink gas heuvelop gaat perfect. Helemaal blij .
Ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Laatst aangepast door ATAK op Zo, 23 Aug. 2009, 21:42, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 994 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Zo, 23 Aug. 2009, 21:27 Onderwerp: |
|
|
Jaha, ....
IT IS GREAT TO DRIVE A LC 8!
mooi spul .. he!  _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
ATAK

Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 894 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Zo, 30 Aug. 2009, 15:03 Onderwerp: |
|
|
Bij een 16 tands om 45 tands loopt de terraflex tegen het spatbord van een 950S 2004 aan .
Dit ondanks dat hij bijna versleten is. Ben benieuwd hoe het gaat met de MT 21 die er voor Albanië onder gaat.
Ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
 |
Lecram
Geregistreerd op: 21-6-2009 Berichten: 161 Woonplaats: Barendrecht
|
Geplaatst: Zo, 30 Aug. 2009, 17:27 Onderwerp: |
|
|
Wat is het voordeel van een 16-tands? Ik dacht dat de overbrenging van de LC8 al aan de korte kant is? _________________ KTM SMT 990 '11, 2x Honda CB750K0 '70, 2x CB750K1 '71, CB750K2 '73 en '74 |
|
Naar boven |
|
 |
Remmie

Geregistreerd op: 4-9-2007 Berichten: 232 Woonplaats: Duiven
|
Geplaatst: Zo, 30 Aug. 2009, 17:39 Onderwerp: |
|
|
Lecram schreef: | Wat is het voordeel van een 16-tands? Ik dacht dat de overbrenging van de LC8 al aan de korte kant is? |
Als je hiervoor op een GS reed wel ja.
Met een 16 tands tandwiel zijn de verhoudingen van de versnellingen net iets beter. lekker langzaam in het terrein en tussen de 100 en 120 zit je niet de hele tijd te twijvelen tussen de 5 en 6.
Verder wordt beweert dat hij iets beter op het gas reageert. (zeker voor de 990)
Knal je veel op de autobaan is het misschien niet echt nodig, maar ga je het terrein in is het een verbetering.
Rij zelf met 16 / 45 en met Pro Kit (aanpassing van naalden enz in de carb.) op mijn SE. moet zeggen een hele verbetering. zeker in het onder en midden gebied.
Remmie  _________________ Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience. |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Zo, 30 Aug. 2009, 20:59 Onderwerp: |
|
|
16-42 op de 990 is voor mij ook ideaal. Zou het niet anders meer willen.
Op de offroadset zat een 45 achteraan, en 16-45 is me op de weinige kilometers die ik er tot nu toe mee gereden heb precies nogal teveel van het goede. Los van het feit dat hij zowat overal wheelied in de eerste drie versnellingen, vind ik het offroad ook nogal heftig. Een put of dikke steen onder het spinnende achterwiel en de achterkant springt alle richtingen uit.
Waarschijnlijk ben ik nog steeds een offroadmietje ... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

Geregistreerd op: 19-7-2008 Berichten: 462 Woonplaats: Echt
|
Geplaatst: Vr, 6 Nov. 2009, 21:46 Onderwerp: 16 tands wiel |
|
|
Ik heb me vandaag ook een nieuw 16 tands voortandwiel gehaald. Blijkt inderdaad te zijn voorzien van de rubber aan beide zijden. Zijn ze zonder de rubber niet meer te krijgen ?
Verder geloof ik dat je de rubber zo kan verwijderen. Ik neem niet aan dat dit een probleem is. Of wel ? Iemand ervaring hiermee ? _________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Za, 7 Nov. 2009, 8:56 Onderwerp: |
|
|
lijkt mij geen probleem en een must voor terreinrijden.
ik heb nog een 16 in het doosje thuis liggen, daar staat een nummer op,
zal het vanavond wel even hier neerschrijven. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 7 Nov. 2009, 9:37 Onderwerp: |
|
|
Ik snij dat rubber er idd gewoon af, geen probleem.
even scherp mes langs het tandwiel: rubber zit doorgegoten door een paar gaten in het tandwiel. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

Geregistreerd op: 19-7-2008 Berichten: 462 Woonplaats: Echt
|
Geplaatst: Za, 7 Nov. 2009, 14:59 Onderwerp: tandwiel |
|
|
OK. Dan gaat er binnenkort het mes erin. Leek me ook al geen probleem. Bij de dealer te Venlo deelde men mij mede dat ze waarschijnlijk alleen nog maar met rubber worden geleverd. Het nummer betreft: 60033129016. Rubber dient om minder lawaai te maken maar is zoals boven geschreven niet zo goed voor off-road gebruik. _________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Za, 7 Nov. 2009, 19:28 Onderwerp: Re: tandwiel |
|
|
rene+adventure schreef: | OK. Dan gaat er binnenkort het mes erin. Leek me ook al geen probleem. Bij de dealer te Venlo deelde men mij mede dat ze waarschijnlijk alleen nog maar met rubber worden geleverd. Het nummer betreft: 60033129016. Rubber dient om minder lawaai te maken maar is zoals boven geschreven niet zo goed voor off-road gebruik. |
het nummer op de verpakking van mijn rubberloze 16 tands is:
60033029016, net iets anders dus.
het lijkt me sterk dat die binnenkort niet meer leverbaar is, er zijn tenslotte mensen die serieus terreinrijden met de adv.
ik heb een week geleden juist een rubberloze versie op m'n smr gezet,
terwijl ik er liever 1 met rubber op heb zitten, ook al merk ik eigenlijk
geen verschil in herrie oid. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
|