Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Kenny013

|
Geplaatst: Do, 20 Dec. 2012, 21:16 Onderwerp: Remschijf achter los |
|
|
Vraagje vanuit Chili, de remschijf, achter van mijn 990 adverture efi, 2007 zit plots los.
De buitensterand die met "klinknagels" aan de binnenste vast zit heeft ruimte. Kan hem op en neer bewegen.
De nagels vast geslagen en het lijkt nu "meer" vast te zitten maar de schijf is nu niet meer geheel gecentreerd.
Is dit een bekent euvel en wat eraan te doen? _________________ If people are good only because they fear punishment, and hope for reward, then we are a sorry lot indeed. |
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Do, 20 Dec. 2012, 21:33 Onderwerp: |
|
|
Heeft de 990 niet gewoon een zwevende remschijf achteraan? Die kan je inderdaad wat bewegen...en dat is volstrekt wenselijk.
Ik denk dat je een probleem hebt gecreeërd waar er geen was... |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Do, 20 Dec. 2012, 22:18 Onderwerp: |
|
|
De achterschijf mag nooit zo los zitten dat je'm op en neer kan bewegen...zooo zwevend horen die van een Adv niet te zijn.
Een bekend euvel is dit zeker niet, misschien heeft de schijf ergens een tik gekregen en zijn de bussen losgekomen/vervormd. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Kenny013

|
Geplaatst: Do, 20 Dec. 2012, 22:50 Onderwerp: |
|
|
De schijven voor zitten zeker niet zo los.
Kan het schade dat de schijf niet volledig gecentreerd is?
Heb de bussen provisorisch "vast" proberen te tikken, lijkt nu in ieder geval niet meer "compleet" los te zitten. _________________ If people are good only because they fear punishment, and hope for reward, then we are a sorry lot indeed. |
|
Naar boven |
|
 |
ivanbase

|
Geplaatst: Do, 20 Dec. 2012, 22:52 Onderwerp: |
|
|
achterschijf 990 van 2009 zit ook gewoon veel speling op... 30000km. op en neer bewegen links rechts voor achter... geen probleem.
vooraan veel minder. |
|
Naar boven |
|
 |
Kenny013

|
Geplaatst: Vr, 21 Dec. 2012, 0:19 Onderwerp: |
|
|
ivanbase,
Dank is wat geruststellend.
De achterscijf kan haast onmogelijk een flinke klap hebben gekregen aangezien er ook nog aluminium koffers opzitten die de schijf bij een val beschermen.
Had een "beter" product van KTM verwacht. _________________ If people are good only because they fear punishment, and hope for reward, then we are a sorry lot indeed. |
|
Naar boven |
|
 |
Sjarelke
Geregistreerd op: 15-6-2010 Berichten: 209 Woonplaats: Hollands Limburg
|
Geplaatst: Vr, 21 Dec. 2012, 0:49 Onderwerp: |
|
|
hey,
M'n eerste remschijf had hetzelfde probleem. Na vervanging heeft de 2e nu ook al vele, vele, vele duizenden kilometers hetzelfde euvel (en daarmee bedoel ik minimaal 20.000km op een totaal van 60.000km, ook vrijwel alleen met volbeladen motor met koffers). Zo veel dat nog niet zo heel lang geleden een stuk of 5 lc8-ers er hartelijk om stonden te lachen trouwens.
Toen het nog niet al te erg was, heb ik die "nagels/bussen" met een waterpomptang rondom platgeperst, voorzover dat gaat dan he. Dat werkte verrassend genoeg toch wel een paar duizend kilometer.
Inmiddels is het euvel alweer een tijdje terug, en is het einde in zicht denk ik (kan de buitenring inmiddels wel over een mm of 5-6 bewegen, als ik langzaam rij hoor ik de remschijf harder dan de ketting ).
Maar te lui en te onwelwillend om weer een nieuwe te kopen.
Geen idee of het iets met remtechniek te maken heeft, of dat dat ding ergens een opdoffer heeft gekregen, of iets anders...
Persoonlijk zou ik me er nog niet al te veel zorgen om maken, maar op den duur een nieuwe aanschaffen wanneer het "toevallig" goed uitkomt.
Maar geef mij niet te schuld als ie opeens kapot gaat (wat ik dus echt niet verwacht) |
|
Naar boven |
|
 |
Sjarelke
|
Geplaatst: Vr, 21 Dec. 2012, 0:50 Onderwerp: |
|
|
ps: waarom staat er geen reisblogje op het reisgedeelte van het forum als je in Chili zit???? |
|
Naar boven |
|
 |
ivanbase

|
Geplaatst: Vr, 21 Dec. 2012, 1:32 Onderwerp: |
|
|
binnenkort het vervolg van:
"who killed Kenny?"
(zie southpark voor de niet ingewijden...)
was het bert, ivan of sjarel???
ps goei reis Kenny |
|
Naar boven |
|
 |
Sjarelke
|
Geplaatst: Vr, 21 Dec. 2012, 10:25 Onderwerp: |
|
|
 |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1592 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Vr, 21 Dec. 2012, 12:48 Onderwerp: |
|
|
Sjarelke schreef: | ps: waarom staat er geen reisblogje op het reisgedeelte van het forum als je in Chili zit???? |
Tja, niet iedereen wilt met grote trom vertrekken en rondreizen  _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Vr, 21 Dec. 2012, 14:34 Onderwerp: |
|
|
als de speling echt te erg word (of eerder natuurlijk!) kan je de bussen vervangen door nieuwe. dan is ie weer spelingsvrij.
tja, iets dat zweeft enkan bewegen slijt nu eenmaal! _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

Geregistreerd op: 27-12-2007 Berichten: 804 Woonplaats: Heusden-Zolder
|
Geplaatst: Vr, 21 Dec. 2012, 15:50 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | als de speling echt te erg word (of eerder natuurlijk!) kan je de bussen vervangen door nieuwe. dan is ie weer spelingsvrij.
tja, iets dat zweeft enkan bewegen slijt nu eenmaal! |
Waar kan je die bussen bestellen?
Heb hetzelfde aan de hand met mijn achterremschijf, maar de schijf is nog veel te goed om weg te doen... _________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
ivanbase

|
Geplaatst: Vr, 21 Dec. 2012, 16:14 Onderwerp: |
|
|
ik weet dat de hobbyist in hunsel (nl) zoiets verkoopt, ook grimeca schijven en blokken van ebc. voor bmw heeft ie scherpe prijzen, wss is de maat van onze ktm er ook te krijgen. bel of mail ze ns?
http://www.hobbyist.nl/ |
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Za, 22 Dec. 2012, 3:06 Onderwerp: |
|
|
ivanbase schreef: | binnenkort het vervolg van:
"who killed Kenny?"
(zie southpark voor de niet ingewijden...)
was het bert, ivan of sjarel???
ps goei reis Kenny |
F*ck man, stel je voor...
In dat geval: Koop een nieuwe remschijf Kenny! |
|
Naar boven |
|
 |
|