Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
pepdeze
Geregistreerd op: 26-1-2005 Berichten: 164 Woonplaats: ijsselstein
|
Geplaatst: Wo, 2 Feb. 2005, 16:26 Onderwerp: Prijzen in Duitsland |
|
|
Ik zat ff op www.mobile.de te kijken en toen viel mij op dat er een hele zwerm 950 s én op stond in de Go!!!!!!!! uitvoering van zo'n jaar oud zo rond de 10.000 euro en 1 zelfs net onder de 9000 euro.
Als ik daar de BPM ga bij rekenen kom ik toch nog steeds niet uit bij de NL prijzen. Zijn er meer die een 950 uit Duitsland gehaald hebben of zie ik iets over het hoofd.
Jeroen. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 2 Feb. 2005, 19:10 Onderwerp: Re: Prijzen in Duitsland |
|
|
pepdeze schreef: | Ik zat ff op www.mobile.de te kijken en toen viel mij op dat er een hele zwerm 950 s én op stond in de Go!!!!!!!! uitvoering van zo'n jaar oud zo rond de 10.000 euro en 1 zelfs net onder de 9000 euro.
Als ik daar de BPM ga bij rekenen kom ik toch nog steeds niet uit bij de NL prijzen. Zijn er meer die een 950 uit Duitsland gehaald hebben of zie ik iets over het hoofd.
Jeroen. |
probleem met import uit D. is, dat een showroommodel geen 'erstzulassung' heeft (dus niet geregistreerd is). Daarmee blijft ie voor de nederlandse douane NIEUW, ook al is ie 1 jaar oud en heeft ie 1500km.
dan moet je dus (zie prijs thread) volle pond BPM betalen EN nederlandse BTW betalen (over aanschafprijs + BPM). Duitse (16%) btw kan je dan terugvragen (dus efefctief betaal je 3% bij over de aanschaf, over de bpm betaal je wel de volle 19% btw) +keuringskosten +kenteken.
Je betaald dus zo'n 2500 euro extra.
OK.. dan heb je dus een 2004S voor 12500. das goedkoper dan hier, maar dan wordt garantie e.d. vervelend (eigenlijk zou dat niet mogen, maar je weet hoe dat gaat; en krijg je nog de volle 2 jaar garantie? waarschijnlijk niet!).
Dan moet je hem nog halen etcetc.
Bij wat rondvraag blijkt kna je hier in nl misschien ook wel een flinke korting voor een 2004S krijgen, de prijs is niet zo vast kan ik je zeggen.
Kortom: JA je bent goedkoper uit, maar al met al misschien 1000 euro, en de vraag is of dat alle moeite loont. Ik had inaug bijna een 2003 uit duitsland gekocht, maar uiteindelijk scheelde het te weinig, was het veel werk geweest en moest ik 2 maanden op de keuring wachten (en dat wil je in augustus met mooi weer niet), DUS heb ik het niet gedaan en hier voor aantrekeklijke prijs een nieuwe gekocht (ook wel een lekker gevoel).
succes _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
pepdeze
Geregistreerd op: 26-1-2005 Berichten: 164 Woonplaats: ijsselstein
|
Geplaatst: Wo, 2 Feb. 2005, 20:35 Onderwerp: |
|
|
He Bean,
Wat je schrijft dat klopt.Echter diegene die ik heb zien staan heeft een
EZ(erst zulassung)03/04. prijs 8950 euro incl 16% mwst.
Volgens mij is het dan een kwestie an invoeren en de rest BPM afdragen.
(Buiten keuring en SVO perikelen om natuurlijk)
Groet, Jeroen. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 2 Feb. 2005, 21:25 Onderwerp: |
|
|
pepdeze schreef: | He Bean,
Wat je schrijft dat klopt.Echter diegene die ik heb zien staan heeft een
EZ(erst zulassung)03/04. prijs 8950 euro incl 16% mwst.
Volgens mij is het dan een kwestie an invoeren en de rest BPM afdragen.
(Buiten keuring en SVO perikelen om natuurlijk)
Groet, Jeroen. |
idd, dan is het ook een gebruikte.
Nu importeren, en voor de keurig aanmelden in maart (na erstzulassungsdatum) => 1 jaar oud, dan 37% minder bpm.
verder moet ie dan >6000km gelopen hebben, anders moet je alsnog BTW betalen. De RDW zegt zelf al als tip: NIET de teller vooruit draaien.
(teller lenen staat niets over in).
garantie is dan natuurlijk wel maar 1 jaar.
ps.: hier vind je ook veel info:
http://www.vwe.nl/import
grts _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 2 Feb. 2005, 21:35 Onderwerp: |
|
|
ik hab onder koop en verkoop al een lijstje gemaakt, met motorverkoopsites.
Ik zal binnenkort eens aan de lc8website beginnen, daar komt dan gewoon een links-pagina met al dit soort dingen erop. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
pepdeze
Geregistreerd op: 26-1-2005 Berichten: 164 Woonplaats: ijsselstein
|
Geplaatst: Wo, 2 Feb. 2005, 21:48 Onderwerp: |
|
|
Ah, kijk...
Goeie tip van die 6000 km. Inderdaad een tellertje lenen. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 3 Feb. 2005, 20:33 Onderwerp: |
|
|
pepdeze schreef: | Ah, kijk...
Goeie tip van die 6000 km. Inderdaad een tellertje lenen. |
nog 2 tips voor de keuring:
- Zorg dat je het CVO document hebt (kan de handelaar in Duitsland gewoon gratis opvragen bij ktm duitsland)
- Zorg dat je met een netjes gepoetste motor komt, waar liefst alles origineel aan is (anders even origineel monteren).
PS.: Over accessoires MOET je ook bpm en btw betalen! dus.. eraf! en vergeet niet dat een Akra uitlaat ook een accessoire is (en ja.. eraf ), maar wel effe weer de originele montere he _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
|